|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Erik_W! Vad menar du med den prisklassen? Nu vet jag inte exakt vad Mannion gav för sin, hur långt den gått osv, men vi pratar ju inga fantasisummor för en M5 E60-05! Sålde min M5 E60 för ca 5 månader sen, den hade då gått ca 6800 mil, och var i riktigt gott utförande! Jag fick strax över 200 papp för den, och med lite mer mil, och mindre gott utförande, är väl värdet idag en bit under 200 papp, skulle jag tro! Men visst en garanti är ju en garanti!Men tror i varje fall det blir svårt att få ut nått på sliten Vanos?! I så fall hade det, tror jag krävts en M-test, där man verkligen kunnat påvisa en dålig Vanos, som man sedan kunnat åberopa mot säljaren innan köp! Men det är vad jag tror! HA DET! modolasse |
| Hittar inga på vettiga mil under 200k!! Bara kolla vad som ska ingå i mrf-garanti! Är det nått som ingår så kommer dom inte undan!! | |
Lasse Karlsson |
Henrik! 1. Det är inte priset du sätter ut som säljare, som anger vad du sedan får ut! 2. mrf-garanti? Tror du verkligen Vanos är med där?, sliten alltså? modolasse |
|
No shit sherlock! En som jobbar med mig letar m5! Han har nog varit i kontakt med dom flesta som säljer! Och det är inte många som prutar, om dom inte gått 17k mil samt tveksam historik! Och om du läser igen så sa jag inte att det ingår i MRF, dock kan det vara värt att kolla upp!! Eller?? |
|
Lasse Karlsson |
Henrik! Är det samma sak att man inte prutar, som att man säljer på det pris man satt ut?? Kan ju va så att din polare "skambudar" eller är du så j.... säker på att han prutar rimligt, dom blånekar honom, och säljer sen till utgångspris, till annan köpare?? Tror faktiskt du har skitfel! Om din teori stämmer, så skulle jag lätt sålt runt 240 papp, där jag började sätta ut min för! Detta med utgångspunkt av det skick den var i! Du får tro vad du vill, men den va i kanonskick, men ändå riktigt svårsåld! Hade i stort inga bud alls på de rimliga pengar jag började på, mer än rena skambud! Fick gå ner mycket mer i pris än jag tänkt för att kunna sälja! I dessa tider är de här bilarna extremt svårsålda, så är det bara! Tror säkert din kompis hittar rätt i letandet om han bara prutar rätt! Men är rätt säker på att han ingår i skaran, som typ budar 180.000 för en 05:a i kanonskick, med strax under 7000 mil på mätaren, sånna bud som jag fick på min! Skulle inte tro man säljer då va! Visst kolla upp MRF garantin kan man ju göra! men det kommer ju inte ge nått, det tror jag till och med du inser!! En 10 år gammal bil, där man vill häva köp pga slitage i motor? Det är ungefär som att bänkprova en gammal Volvo 740, och sedan vilja häva köp pga att den ej levererar de hästar den stämplades till som ny!! Detta har ju inget med trafiksäkerhet att göra, detta som en garanti i detta fall täcker! |
| Har vanosstrulet löst sig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.