|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Klart, allt kan gå sönder! Stämmer bra, maskinskadeförsäkringen upphörde för 2000 mil sedan tror även årtalen passerat! Sen bör sakerna hålla om man kör förnuftigt, byter olja ofta och underhåller bilen! |
|
| Vad gäller vid eventuell olycka? Eller kör ni halvförsäkrat också? | |
|
Vid eventuell olycka så kollas det generellt inte. Bilen går ju till en verkstad, inte till försäkringsbolaget som gör en noggrann genomgång. Det är inte riskfritt att trimma, men inte heller livsfarligt. Jag är övertygad om att den stora majoriteten inte har några problem med försäkringsbolag kopplade till sitt trim. Primärt för att de aldrig nämnt för försäkringsbolaget att den är trimmad. |
|
|
bättre att köpa en bil med muskler istället så behöver man inte hålla på med trim:) |
|
| Bra sagt :-)! Men mycket vill ha mer :-)! | |
| gustaf76. Säg det till killarna i "trimmade 335"-tråden. De har okej med prestanda från början, men inte är de nöjda för det. :) | |
| Då har jag blivit ägare till en 123d, vilken trevlig bil! 525d med 302hk och 620nm i vrid är ett motorvägslok utan dess like, men 123d med antispinn urkopplat är ju riktigt kul! Som man kan köra, med full kontroll på baken! Tack vare elektrisk diff har jag förstått!? Men kul är det :-)! Tack för hjälpen! | |
| Då har jag blivit ägare till en 123d, vilken trevlig bil! 525d med 302hk och 620nm i vrid är ett motorvägslok utan dess like, men 123d med antispinn urkopplat är ju riktigt kul! Som man kan köra, med full kontroll på baken! Tack vare elektrisk diff har jag förstått!? Men kul är det :-)! Tack för hjälpen! | |
|
Man får gratulera! Hoppas du blir nöjd med bilen! Antar att det är msport? Oavsett motor så är de sjukt tajta :) |
|
| Ja det är en M-sport | |
|
Har nu kört några mil med bilen och måste säga att jag är imponerad! Framförallt väghållningen. Effekten och vridet är tillräckligt nu iaf :-)! Kunde inte låta bli BSR :-)! Den rör på sig med 240hk och 460nm i vrid :-). Visst kan jag tänka mig att 130 skjuter på minst lika bra, men 0,69l/mil vid pumpen och mycket stadskörning är rätt bra för plånboken tycker jag :-)! Och, ja, den får gå då! Tack för alla åsikter och tips! //Rusbe |
|
|
@rusbe precis läst igenom tråden, går i köptankar, hur känner du såhär efter nästan 1 år med bilen? Mvh Pontus |
|
|
@ Pontus Är kanonnöjd med bilen! Kul, drar inte mycket, bra med kraft och går absolut att åka bekvämt långt. Har du hittat något objekt ännu? Mvh Rusbe |
|
|
Har haft och har flera BMW-bilar. Tycker 130i är klockren. Diesel vill jag inte ha oavsett hur mycket vrid de producerar, det blir inte samma sak som en bensinare ändå. Köpte en 130i M-sport till frugan för nått år sen, den funkar perfekt som kombination av shoppingbil, busbil, köra till dagisbil osv. Hade tidigare en 335i coupé M-sport men sålde den eftersom den inte var lika kul att köra. Visst är 335an bekvämare och lite tystare och går bättre pga mer effekt och vrid, men den är inte lika kul att svänga med. 1-serien har mer gocart-känsla så är det bara :) Jag är en person som i alla fall nu för tiden köper bil med hjärtat istället för hjärnan. Då är jag mest nöjd! Bryr mig sällan om vad bilen drar då jag inte har långt till jobbet. Men om man ändå talar om förbrukning så kan jag säga att vår 130i drar följande: Stadskörning inkl flera kallstarter = starta, köra kort, lämna barn mm, alltså riktigt dåligt vardags scenario, då vill den ha mellan 0,92 och 0,97 l/milen. Kör man ren landsväg, alltså 70-80km/h då kommer man ner på 0,65 l/mil Om jag kör från Göteborg till mina förälrar i Bankeryd ca 15 mil med mest motorväg, så landar man på 0,68-0,70 om man inte kör över 120km/h på motorvägen. Tycker detta känns väldigt okej! Sen om man kör som en dåre drar det naturligtvis mer, men det gör ju alla bilar :) |
|
| Helt riktigt :-)! Vi köpte denna som tillfällig förstabil. Tyckte förbrukning var viktigt då. Kan väl tänka mig ett byte nu däremot :-), fastän jag är nöjd. | |
|
Rusbe Det blev en 130i för mig denna gången! underbar bil! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.