|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Låter skukt att du fått en trasig sensor från skroten. Är den smälld bak, borde de ej sälja den. testa ohm mät den och jämför med en hel | |
| Skrev väl lite otydligt. Den pdc-sensorn jag "obducerade" var en lös sensor jag köpte på bildelsbasen just för att se uppbyggnaden av sensorn. Såg då att det var inte så stor marginal på mitten av sensorn. Den sensorn som sitter på min bil på höger ytter är intryckt en bit i stötfångaren och så är det småmärken i stötfångaren. Funderar nu på om den är skadad utan att det syns. Vad ska det vara för ungefärliga värden på en felfri sensor så jag kan se om den ska bytas.? För det är förmodligen dunderkortis i den pdc-sensorn höger ytter bak för i den styrenheten som satt i bilen hade en transistor brunnit upp. Stoppade i en annan styrenhet från skroten med samma artnummer och exakt samma transistor brann igen på 10 sekunder. . | |
|
Ingenn aning. jag hade tagit ner stötfångaren och undersökt... kontrollera klämda kablar mm. Vet inte ens om man kan ohm mäta dem. var en chansning. Men öm det går, så mät några och jämför |
|
|
OT Silverpilen: sände dig ett PM precis. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.