AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.117

Nya Audi A4

Sida 2 av 2
bl
270
bluetrain
x3 msport
Körde tidigare audi och anser mig ha hysfat på modellerna men på nya och gamla fejsliftade a4an så är skillnaden pinsamt liten. Lite som Verdi skriver, ett antiklimax!

Tycker audi blivit tråkigare och tråkigare med varje modelllyft och nu känns så försiktiga att det liksom inte är roligt längre. Den ser dock fräsch ut invändigt och jag ska provköra innan jag uttalar mig mer (den kanske ser bättre ut i verkligheten).

Håller helt med Chris Bangle att man varannan generation eller så måste revolutionera och göra rent hus för att fortsätta vara intressant i långa loppet.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Var ute och provade nya A4 i helgen. Verkar vara en trevlig bil.
Den har mjuka och tysta dieselmotorer, långt från BMW's råa gång.
Mycket dämpat vägljud gör den till en bekväm långfärdsvagn.
Skulle nog kunna tänka mig ha en sådan :)
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Är det bara jag som stör mig på att sidobackspeglarna är monterade direkt på dörren, ungefär som på en C5?

Loefvenhamn
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag tror dom sitter där för lägre vindmotstånd och mindre störande vindbrus.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Ja de sitter där för att minska vindbruset. Om det funkar så stör det inte mig :)
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag var och provkörde A4:an idag. Den är onekligen riktigt fin att köra. Tyst och gick ruggigt bra. Nu var det iofs en fullmatad demobil 3,0TDI men ändå. Den var klart tystare än min A6:a.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Den kommer säkerligen ta många köpare från 3-serien nu.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
@loefvenhamn

C5? A6 som kom 97? Hade inte speglarna på dörrarna..
Speglar på dörrarna är ju en Audi 80 grej :)
Förlåt att man är lite sen men jag är lite seg, är det en facelift eller en ny modell som har lanserats?
Ny modell. (B9)
Jisses, Audi kör verkligen safe och minimerar sina förändringar så mycket det går.

Men tydligen är det en vinnande eller åtminstone inte en förlorande strategi
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Ja, skillnaderna ser inte så stora ut men det blir väldigt tydligt irl. Den gamla modellen ser just väldigt gammal ut bredvid.
Invändigt har det dock hänt desto mer. Sedan skillnaden mot denna och den gamla att köra är oerhört stor. Det är en uppgradering av rang. Man måste nästan köra den för att förstå.

Men om man bara kollar på bild, ja då ser det inte mycket ut för världen.
Audi leker med konkurrenterna, Dom spelar safe för att inte krossa dom totalt bara bit by bit äter dom upp dom. En groda som långsamt kokar upp märker inte att den kommer att dö.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Fantastisk finish. Tittade och klämde i Frankfurt och den är helt grym. Mycket imponerad av Audi som är klassledare interiört. Exteriört så är den försiktig, håller med, men samtidigt kan man lätt hamna fel. Mercedes tycker jag t.ex. har helt misslyckats med sin nya design för C-klass (eller vad den nu heter, förstår mig inte på deras program). Jag valde bort den för ett år sedan, det blev BMW istället. Idag hade jag nog valt Audi, förutsatt att de får till några prisvärda paket. Extrautrustningen på Audi är dyr.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Har tidigare tänkt slå till på en ny 3-serie men efter att kollat in A4 så lutar det nog åt en sådan istället.
Nackdelen med A4 är den dyra extrautrustningen. Om jag nöjer mig med Proline och dragkrok så är den ungefär på samma pris som motsvarande 3-serie.
A4 känns betydligt fräschare och modernare, särskilt invändigt, och andrahandsvärdet kommer nog också vara bättre.
Körde TDI150 med manuell låda och tvåhjulsdrift och blev imponerad. Den kändes piggare än vad jag hade föreställt mig innan. Och framförallt tyst och skön i motor och vägljud. Kanske inte riktigt det sista i körkänsla som 3-serien har men bra nog. Däremot tyckte jag styrningen var lite för lätt men det är väl en vanesak.
Man skall ju inte heller glömma att 3-serien börjar bli gammal trots faceliften (kom 2011-2012), så konstigt vore det om inte Audin känns väldigt fräsch i jämförelse. Det hinner hända mycket på några år. Denna gång verkar de ha fått till det från början med både körglädje, komfort och upplevd byggkvalitet.
bl
270
bluetrain
x3 msport
Har inte provkört men har varit inne och klämt lite. Inredningen känns helt klart fräsch och premium, bra jobbat där. Utseendemässigt irl fick jag inte så mkt bättre intryck än på bilderna. Känns otroligt tråkigt med det beiga utseendet,
lite av en dealbreaker, tycker jag.
Rostproblem Audi A4 B9 (2015-)

Vad säger expertisen om att 3 av 7 bakluckor från B9:or kombi redan har rostangrepp?

Länk

Faktum är att placeringen av rostskadorna inte sitter på ställen som är direkt exponerade för brukaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.