AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.119

Nya Audi A4

Sida 1 av 2
Verdi
Länk

Ser ut som en Audi. Varken mer eller mindre. Lite av ett antiklimax tycker jag.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Strålkastarna är väldigt lika nuvarande face lift modell. Inredningen är helt ny.
Ja, inte skiljer det mycket optiskt. Men de stora förändringarna lär sitta under skalet och interiört. Men den lär precis som de andra A4 sälja bra.
Verdi
Ja, inredningen är helt ny och bilen ska vara 120 kg lättare. Så visst är det säkert en bättre bil men nog hade de väl kunnat ändra exteriören lite också? Tycker Mercedes var modigare med C-klass.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tycker den ser förträfflig ut. I verkligheten kommer det antagligen skilja mer än vad som uppfattas på bild. Exempelvis såg jag precis nya Audi TT i verkligheten - mycket större skillnad än vad som framgår på bild.

-------
//Lövet
väldigt bra bil men ack så trist design.. andrahandsvärdet lär dock vara bra på nuvarande modell då de flesta säkert inte ens kommer märka någon skillnad
Verdi
En jämförelse mellan B8 och B9.
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vilken är den nya? Silver eller gul? 😉
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag tycker den ser bra ut. Inga stora förändringar exteriört men det var inte direkt väntat heller. Interiört är det däremot ett jättelyft.

Verdi, håller med om att Mercedes verkligen var modigare med C-klass. Men det är å andra sidan inte så konstigt då dom helt bytt formspråk.

Jag är besviken på att skärmen är fastmonterad som i C-klass. Gillar lösningen bättre som dom har i nya Q7 och A6/A7 där skärmen fälls in när man stänger eller när man vill.
I just fallet C-klass tycker jag det ser eftermonterat ut samt att jag vid 2 tillfällen (2 olika hyrbilar) har fått bilar där skärmen vibrerar och knarrar. Knarrljud i bilar gör mig helt tokig... :(
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hade förmodligen tagit en B9 framför en F3X i dagens läge. Interiören ser fantastisk ut, och där känns F3X klart daterad. Audi precis som BMW, kräver numer alltid S-line för att det ska börja se bra ut. Det ska bli intressant att se hur den står sig rent kör-dynamiskt. Tittar man på de senaste Audi-biarna så har de snappat upp sig, så länge man undviker den dynamiska styrningen.

Verdi
Hittade tyvärr ingen bra bild på en ljus F30-inredning.

F30: Länk

B9: Länk

W205: Länk

Klart är väl att BMW har den äldsta modellen i mellansegmentet just nu. Av de där tre bilderna så tycker jag dock att Mercedes inredning är klart vassast. Har bara sett den med svart pianolack i mittkonsolen förut och den suger. Svår att hålla fräsch osv. Den här med trä var däremot riktigt vass. Inte så sportigt och bla bla bla men snyggt.

Gillar inte att Audi satt skärmen så långt fram. Annars är inredningen väldigt stram och korrekt.

Jag hade för övrigt valt en BMW igen på grund av hur den är att köra. ;-) Och jag tycker F31 är klart snyggast exteriört fortfarande.
Den ser fräsch och fin ut. Vad jag inte riktigt gillar är ratten, den "klumpiga" växelväljaren och skärmen som helt klart ser eftermonterad ut, det hade varit läckrare med skärm som åker upp och ner som i A6 och A8.

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Förstår inte placeringen av skärmen hos någon av tillverkarna, men Audis stora fördel är att informationen ändå visas i instrumentklustret. Mercan upplever jag ser bättre ut i bild än i verkligheten, kollegan kör en C400 och den känns inte riktigt så solid som på bild. Dock ett klart steg framåt mot förra C-klass. Skärmar som åker upp och ner blir snabbt ett garantiärende. Fick byta motorn 2 gånger i min A7:a...
Håller med verdi i analysen; Mercedes inredning är väldigt lyckad och, för min del, klart snyggast. Audis ser mest modern ut men skärmen ser ut att vara eftermonterad. Lite passat över luftutsläppen som går över i panelen? Bmw är och ser äldst ut.

Exteriört är Audi återigen en gäspning, knappt någon skillnad mot förra modellen.

I min värld leder Mercedes klart!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
När det gäller Audis utseende, tror jag det kan vara sunt att dra ner sina förväntningar avseende revolutionerande linjer mm - det ligger helt enkelt inte i deras strategiska tänk. De satsar (väl) mera på igenkänningsfaktorn, långsiktig stilkänsla och du-vet-vad-du-får-design!

Men visst är det kul med revolutionen hos Mercedes i dessa dagar, de vågar till och med "leka" med linjerna på sina volymmodeller :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men varje Mercedes ser ju också bara ut som en Xeroxad kopia på S-klass. Förstår inte riktigt denna hype kring Mercedes formspråk. Framifrån ser man inte om det är en CLA, C, E eller S, även BMW går åt samma håll. Så det Audi en gång har blivit anklagade för är precis det övriga tillverkare nu ägnar sig åt. En "signatur-look". Du ska kunna se från håll att det är en Audi, BMW osv... Sen håller jag med om att Audi inte är särskilt spännande, men det är en annan femma.

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Synnerligen trist exteriör. Ser möjligen ut som en facelift. Men riktigt trevlig interiör.
Länk

/Anders
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25

Snygg som kombi, men sedanen var ingen hit. Det är inte nuvarande heller iofs. Jag tycker inte dom får till sportigheten i deras sedaner. De är eleganta och snygga, men allt annat än sportiga.

Min f30 med m-paket tycker jag ser riktigt skarp ut i jämförelse.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Såg att S4 visas på IAA. 354 hk, 500 Nm, turbo istället för kompressor som hos föregångaren och även DCT åker ut till förmån för en 8 stegad hydraulautomat. Med andra ord ganska likt BMW koncept i treserien. Blir säkert en trevlig kärra. T o m så att jag blev lite nyfiken..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.