AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
11.241

Tips på "vräkig" kombi

Sida 1 av 2
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Kör tillfälligt en Volvo V70 D4 av olika skäl. brukar annars åka BMW 640i GC.
Gillar nog inte den stora tomheten man ser i backspegeln bak i V70:n. Fast det är en förnuftig bil, drar knappt nåt bränsle som jag kör den. BMW 5 Touring ger samma rymdintryck. En 750 kombi med lite lägre profil bak vore dock något.
Känner ni till en snygg kombi. Själv har jag bara sett en snygg kombi, Lamborghini Espada, men såna finns ju inte längre, och den är väldigt omodern med secx förgasare (var kopplar man in iphonen?). Alltså, finns det någon modern version av Espadan. Chrysler 300 är en lyckad modell, kanske den jag kan tänka mig. Bensinare förstås.
Eller Tesla Kombi om den dyker upp någon gång. Låg, inte sån där SUV.

Länk
Mercedes CLS kanske?
Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jaguar XF Sportbrake? Det var i alla fall en kombi som fick mig att haja till.
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Merca har jag inte ens tänkt på. Ser ju rätt OK ut. V6 verkar bra.
Jagga får jag titta närmare på.
Både Merc och Jag är dock respektabla bilar. Ser bra ut utifrån.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
CLA 45 Shooting Brake? :-) Partisk med A 45 i stallet
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
5 GT
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Tål att tänka på. BMW till Mercedes, hmmm. Ja Märkeslojalitet är bara värt så mycket i sammanhanget.
5 GT ser lite avtrubbad ut i mina ögon, men alla förslag är goda.
Här är ett knippe riktiga herrgårdsvagnar, ville ha när jag var mindre. Man kan ligga raklång nästan på baksoffan.
Länk
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Tror att en ford granada kombi från tidigt åttiotal skulle passa dig som handsken.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det finns bara en "vräkig" kombi idag, och den är redan nämnd - M-B CLS SB, gärna i AMG-utförande.

Vill man vara modest kan man ju istället kika på nya Superb kombi..
Verdi
Nej, de flesta idag som vill vara vräkiga köper ju en SUV.

Porsche Panamera är väl åtminstone en halvkombi? Kanske funkar? Köper du en Turbo så tycker jag den kvalar in som vräkig också. :)
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Hm, Ford Granada var bra på sin tid GXL hade t.o.m. vettig motor. Men en vräkig bil kan man vräka sig i. Nu tar man ju på sig bilen.

Merca är nog mest tilltalande för nu. men man blir inbäddad i den med.
Synd att Cadillac la ner tillverkningen av sin CTS Wagon för den var grymt snygg

var det dessutom varianter CTS-V Wagon var den totalt grym även prestandamässigt

Det är ju så som Verdi skriver, de flesta köper SUV om de vill ha en vräkig och stor bil. Men man kan ju fråga sig varför. Själv gillar jag inte alls SUV-trenden och tycker definitivt det borde finnas utrymme för ett storkombisegment på marknaden. Typ 7-serie/S-klass-kombi. Jag gissar dock att tillverkarna inte vill riskera dessa top-of-the-line-modellers exklusivitet genom att bygga kombivarianter. Men det går ju att göra som Mercedes med CLS SB och hitta på ett "nytt" segment istället.

Mvh Johan
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Ja CLS SB verkar mysig. Blir dock svårt att få med frugan på att skaffa merca.

Cadillac ser fin ut men det räcker med 3,5 l motorn.

Det gäller dessutom att få fatt i en lagerbil eller en rätt ny bil som ägaren har tröttnat på för att slippa betala första årets värdetapp. Nål i höstack.
bm
185
bmwping
535xd GT -15
Mercedes R klass, mittemellan SUV/kombi/minibuss/limo. Lite för mycket minibuss för min smak - mest för dem som behöver mer än 5 säten kanske, men mycket större än CLS.

Annars 5GT som sagt redan.

Escalade? Kan det bli vräkigare?
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Slänger in Ferrari FF som förslag, om det ska likna kombi men utan att man behöver utrymmet ;).
Mvh Thomas
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Värre än en Escalade är svårt att tänka sig ;-).
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
En begagnad Caprice Classic! Det är en fet bil i min smak... Riktig gummibandslåda och en härlig åtta, gunggungfjädring och stora säten, laid-back... Snygg? Snabb? Knappast! Skön? Cool? JA!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
5 GT?

Bilen skulle ju vara snygg...

-------
//Lövet
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

MB CLS SB lär bli eftertraktad i framtiden. Om MB gör som sagt att inte fortsätta med produktionen. Läcker, udda och vräkig sportkombi. Annars är väl Panamera 4S, GTS eller Turbo ett alternativ. Den spelar väl i samma liga som 6GC, A7 och CLS SB.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.