AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.407

F10 530d eller 535i?

Sida 2 av 2
Visa användare
24
Stapelv
G31-18
Corvette
Jag BSR chippade min 530XD som jag hade förut och den vart underbar att köra efter det.
Om jag jämför mellan 535XD som jag har nu och den chippade 530 så är det inte stor skillnad mellan dom prestanda mässigt.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
intressant att veta...det räcker ju gott med en 535 utan chip då.
Visa användare
24
Stapelv
G31-18
Corvette
Som jag skrev så är det ungefär samma prestanda i en chippad 530 XD som i en original 535Xd.
Men som alla vet så vänjer man sig snabbt med effekten och man vill bara ha mer och mer :-)
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Sapelv:

Precis som jag uppfattade det från han som optimerade också. Skall gå rätt identiskt.

Men sitter man på 535d så kan man ju alltid optimera den, och då har ju inte 530d'n så mycket att komma med kanske, även fast den är optimerad.

Sant, redan van med min effekt. Första dagen blev det lite krångel på en kabel (jag misstänkte programvaran först såklart)

Så killen fick slänge i original programvara, redan efter två-tre mil med optimerad programvara kändes den original lite klen. Som tur var va det endast smuts/dålig kontakt på en kabel, så nästföljande vecka drog han i den optimerade programvaran igen :)

Det fina med 530da är ju att den delar låda med 535d, så optimeringen till 300hk/620 nm är ju långt inom toleransen för lådan. Har för mig att lådan är specad till typ 700nm, så även en optimerad 535d klarar ju sig bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.