AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.311

335i drar snett vid gaspådrag?

Sida 2 av 2
st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
OB: ja precis, kanske inte vore en dum idé faktiskt. Javist, nu vill man ju att allt bara ska fungera när värmen är på väg :).

Asken: ja det är nog inte omöjligt att det är så tyvärr. Bra tips, ska ge mig ut och kolla mer exakt på däcken.
Har faktiskt ett par nya baksulor till bilen som jag beställt, goodyear eagle f1 däck. Har dock inte satt på dem än. Tänkte nog göra det direkt efter verkstaden gått igenom fram och bakvagnen då min tanke är att det kanske underlättar för dem om dom ser hur däcken har slitits. Kanske är ute och cyklar men det var min tanke iaf.

Mvh Erik
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Tycker det är helt rätt att göra så. Då har ju du inte mixtrat med något och felsökning kan göras med utgångsläge noll så att säga. Lycka till och skriv gärna här när du fått svar och vilken åtgärd som behöver göras.

// Jonas

st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Jamen precis, det var min tanke också. Det kommer jag absolut göra!

Mvh Erik
st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Lämnade som sagt in bilen idag för genomgång utav fram och bakvagn. Dock så hittade dem inget glapp varken i fram eller bakvagnen.
Har nu slängt på dem nya däcken så får se om bilen agera annorlunda dagarna framöver eller om den fortfarande drar snett vid gaspådrag. Om den fortfarande gör det så är det väl kanske läge att göra en 4 hjulsmätning.

Mvh Erik
li
10
liket
E36 M3 3.0
E92 335i N54
Det är inte så att du har haft svaga, diffade eller fyrhjulsdrivna bilar tidigare som du jämför med och är ovand vid att en motorstark odiffad bil som gärna slingrar sig vid stark acceleration?
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Jag har också gått i de tankarna som @liket talar om. Jag drog på rätt duktigt under rull på 2an igår kände någon form av kaross/chassievridning (behövde inte motstyra) och då är min helt orginal i motorn/ecu
@Stridsberg, du har ju som du skriver 400+ hästar och det festar ju på endel..med det sagt så utesluter det ju inte att det faktiskt är någon bussning eller fler som börjar bli sliten/slitna då också med tanke på den högre effekten.

// Jonas

st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Kan mycket väl vara som ni säger faktiskt. Dock så upplevde jag inte det här förra sommaren men kan ju som sagt varit bakdäcken, för dom var rejält slitna. Var nästan inge mönster kvar på dem. Så förhoppningsvis blir den kanske bättre nu med nya däck. Tänkte att jag skulle ge mig ut och pröva ikväll.

Hade tidigare en framjulsdriven bil på 250 hk så har liksom inget att jämföra med :)

Mvh Erik
st
38
stridsberg90
335i e92 m-sport -08
Har varit ute och kört nu några vändor och kan konstatera att det var bakdäcken som var boven. Bilen trycker nu på rätt fram och känns stabil när man accerelerar. Behöver inte styra något med ratten längre ! Grymt skönt. Trodde inte alls att däcken var problemet faktiskt.

//Erik
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Se där ja, skönt att det löst sig! Funderar då över om det var hjulspinn du var tvungen att motstyra?

// Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.