AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
28.518

330d Gt vs Touring

Sida 2 av 2
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Jag skrev bara ut grundpriset :)
Tog all utrustning utom DAB-radio, Advanced Parking Pack och skinn faktiskt, fanns det ventilerat så skulle jag tagit det.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Båda är säkert superfina. Men är de värda över 100 tkr mer än 328i?

Snart kommer också 330e. Den blir säker fin. Förbrukning talas om 0.2 och ca 250 hk
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Men är de värda mer än 100 tkr mer än 328i? Beror på ekonomin men det är ju ändå en bil med hyfsade prestanda. Kanske släpper de också 330e snart...
Verdi
Tompak, tänkte väl att det lät lite väl billigt. Jag uppskattar faktiskt dab rätt mycket. Många stationer att välja på och bra ljud.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Stockholm-1: Denna kärra ska jag ha i minst fyra år och då vill jag trivas med allt. Därav motorvalet. Har 340i kommit till GT så skulle jag ha övervägt den. Eftersom jag har en 328 idag så är mitt svar ja, värt det. En sexa är ju en sexa... Sen blir det inte alls samma rabatter på en 328.

Verdi: Lyssnar knappt på radio så det föll bort för mig.
mi
40
mikkkeandersson
F31 2015
Saab 95 2004
GT är så sjukt ful så valet är enkelt enligt min uppfattning.
Hej!

330e kommer under våran 2016 och endast som sedan i nuläget. 340 kommer inte komma i GT än på ett tag tyvärr...

MVH BMW säljare
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
mikkkeandersson: Haha, tur smaken är olika iaf :)
Själv tycker jag att F31 är en av BMWs minst lyckade modeller :))
Verdi
Bullshit. F31 är snygg. Det är objektiv fakta! ;)
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Härligt att smaken är som baken. Jag tycker båda är rätt blasé utan m sport och större fälgar. GTn är lite fulsnygg tycker jag. Däremot 5 serie GT, den är bara asful! ;)
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Håller med dig Gusvigilante, 5-serie GT har bara fel proportioner. Stämmer mycket bättre på 3-serie GT. Men M-sport är ett måste som sagt.
Som sagt, smaken är som baken ;)
em
906
em3
M3 cab -03
Verdi, bara för att spetsa tråden, om du anger "objektiva fakta", måste de vara helt bestämda på objektiva grunder.

Vem/vilka kan bestämma smak/tycke!!! Du menade säkert "subjektiva fakta", från dig, t.ex. då blir det mer begripligt......jag TYCKER också att F31 är en ganska ball design....utan att jämföra med andra utföranden, men det är SUBJEKTIVT, från min sida.

em3
Verdi
Det här med ironi i textform är tydligen skitsvårt. 😃
em
906
em3
M3 cab -03
Oj, ja, då är det ju "ingenting"....såklart!!! Lättare "facetoface", helt klart!!! "läs mellan raderna, om du kan", jag failade den... samtidigt, varför inte göra det lite lättare för alla, som inte "känner" dig, och helt enkelt skriva lite mer klart och rakt på??? Ditt val, i alla lägen, men tänk "många som läser..."...

em3

16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
3 GT ser ut som en handikappanpassad 3-serie. Obs det är ingen ironi alls.
Den är skitful överallt, från alla vinklar, och oavsett utrustning.

-------
//Lövet
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Smaken är ju subjektiv. Den är iaf anpassad för att ha bakåtvända barnstolar i baksätet och långa personer framför. Ibland kan man inte bara tänka på sig själv. Sitta trångt bara för att bilen är "snyggare". GT är ett bra alt till den dyrare 7-serien.

Men som en del sagt förut. M-sport och 19 tummare klär den. 18-tum ser smått ut på den.

Inuti ser den precis ut som en vanlig trea, och det är därifrån ägare kommer kolla mest på bilen iaf.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag sitter inte trångt med bakåtvända stolar ens i E91 och då är jag 190cm lång. Det beror främst på vilken barnstol man köper (britax hi-way rekommnderas). Och inte ens det argumentet köper jag för att behöva köpa en bil som ser ut som ett par fotriktiga skor. :(

-------
//Lövet
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Jag har skaffat en av de minsta och för mig funkar det inte. Man kan ju konstatera att en del gillar GT designen en del inte. Sen har den vad jag hört 7 cm mer benutymme. Det är massor.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den är säkert lite större än de andra två karossvarianterna. Men det finns det men massa andra modeller som har också utan att se bedrövliga ut.

-------
//Lövet
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Bara 7 serien är större bak va?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.