|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Sitter och funderar på en ny leasingbil. Hur är GT mot touring, bättre lastutrymme? Tyckte 5-serien var aldeles för stor för mig. Vi är ju bara tre i familjen. Priset verkar i stort sett samma. Har alltid varit lite emot GT men börja tycka den är snygg. Någon som kört båda? M-sport är ett krav. Mvh | |
|
Svårt val tycker jag, beror lite på vilka egenskaper som efterfrågas mest. GT'n har ett mycket större benutrymme i baksätet än vad touringen har(som faktiskt är ganska trång - med bilbarnstolar osv) Touringen är dock långt mycket snyggare, bagageutrymmet upplever jag som ganska likartat(dock är avslutet på taket ganska olikt så där får man ju räkna med en viss skillnad) Jag med två små i baksätet hade köpt GT'n om det var dags för nytt igen. |
|
Buspelle |
GTn har bättre utrymmen men touringen är betydligt snyggare. Upplever också GTn som lite svajigare. I övrigt ganska likvärdiga med samma motorbestyckning. |
| Tycker treserie GT är snyggare än kombin... Och den är trevlig att köra också även om 320d inte är någon raket direkt | |
| Komfortmässigt så är GT lugnare och mjukare tack vare den längre hjulbasen. Kan hålla med om att den är lite mer svajjig men det är marginellt. Hade nog köpt en GT själv om det inte hade varit så lång och osäker leveranstid när jag skulle byta bil senast. | |
Verdi |
Nu har jag en touring så jag är part i målet men jag tycker GT är en ful bastard till bil. Enda fördelen som jag ser det är större benutrymme i baksätet. Bagageutrymmet i touringen lär vara mer praktiskt i och med att man kan packa högre längst bak. Fast det beror ju lite på vad man packar också. Är det större skrymmande saker som barncyklar eller mjuka täcken och kuddar? |
|
Frågan är vad man väljer om jag nu tycker 5-serien var för stor? 3-touring lite liten, ser gärna att det inte blir Vobblon igen :) A6 allroad har dom bra erbjudande på just nu med 3,0 tdi, men den är ju också lite stor...XC 70 classic lika så men ganska tråkig. Kör ca 1500mil per år. |
|
| Ta ut en GT på en test, tycker den är härlig. Ett annat förslag är v60 Cross Country, är väl lika liten/stor som en F31. | |
|
Slippy: Om en femma är för stor, en trea för liten och GT'n sisådär så måste väl lösningen vara en X3a? =) //Stenback |
|
|
Har funderat på samma. Blev en 330d xDrive GT med M-paket, leverans 10v. Tyckte den var mkt rymligare än touringen. Man sitter högre och behöver inte böja sig lika mkt när man kliver ur bilen eller in i den, och så är man lite säkrad nu när småttingarna kommer snart :) |
|
| Beställde faktiskt en Allroad A6 till slut, sjukt otippat... | |
|
Oh fasen, vad blev det för motoralternativ? Hur lång är leveranstiden på den? |
|
|
Bra val Slippy. Jag sålde precis min Allroad till förmån för en A8 men lurar på att beställa en ny till vintern. Jag var väldigt nöjd med min. Fabriksbeställning är januari -16 men det finns bilar beställda som går att bygga om med lev i höst /Anders |
|
|
Nästa bil blir en GT för mig, måste kunna sitta framför en bakåtvänd stol. Med M-Sport och 19-tum ser den fan bra ut. En Touring med samma ser väl ngt bättre ut men en del måste tänka praktiskt. Är 1.91 så. Andra alternativet hade vart 7:a lång |
|
|
Royalty84, vad har du för spec på din 330GT? Börjar bli lite småsugen på att byta ut X3:an. Tittar på både touring och GT. Kikade först på 320 men ska nog räkna på en 330 oxå. Hade tänkt speca: M sport + 19 tum Xdrive Automat Dragkrok Tonade rutor Lounge pack Pdc fram och bak Eluppvärmd ratt Metallic |
|
|
Vad får ni för rabatter på era, har beställt en 335d. I prislistan står den i 512, på min offert 439... 73 papp i rabatt... Rejäl rabatt tycker jag... |
|
|
Bra pris! Vilken ÅF? 335d måste vara en toppenbil. Redigt med effekt men låg förbrukning! |
|
| På 320 gt offerten med spec enligt ovan har jag fått 11.6 % rabatt. Vad som är kampanjrabatt osv vet jag inte. | |
|
Gusvigilante: Jag har valt: M-paket, Hexagon klädsel Xenon Utökat instrumentkluser Tonade rutor Belysnings paket Förvaringspaket PDC fram o bak Sportlåda xDrive Regnsensor Bluetooth-professional Glaciärsilver met. Ingen modellbetäckning och inteheller M-märket på sidorna, mer stilrent så. Pris: 508 med rabatt. Efter 100mil åkte jag på punktering, 3500kr för byte av ett däck :) Hmm 320d eller 330d Testade båda, jag ångrar mig INTE!! :) och mkt bra förbrukning på 330D Funderade på HiFi system men säljaren sa att det var helt onödiga pengar att lägga på det. |
|
|
Stockholm-1: M-bilar i Eskilstuna. Underbar motor :) |
|
Verdi |
Jag rekommenderar faktiskt 335d om ni ändå ska pynta för en 330d. Ångrar mig bittert att jag inte hade mer tålamod att sälja min 330d som jag tänkte. Absolut inget fel på 330d heller men har inte samma karaktär. Inte ens med PPK. ps. Tompak23d, det kan inte vara så mycket utrustning på den va? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.