AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.047

BMW M3 E30 220Hk Unik -87 ?

Sida 1 av 2
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Länk

Luktar lite varning här, bilen är vit enligt transportstyrelsen och titta på alla bilder inkl den med takluckan så ser ni att den är verkligen genuint vit!
--------------------------------------------------
Registreringsnummer: KTE854
Fabrikat: BMW M3
Typ:
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1987 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer: WBSAK010000842715
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Fordonskategori EU: M1
Senaste EU-regbevis del 1: 2015-03-06
Senaste EU-regbevis del 2: 2015-03-03
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Enligt VIN så är bilen original Diamanstsvart nr 181
----------------------------------------------------------------
Daten für die Fahrgestellnummer: WBSAK010000842715
Modellbezeichnung M3
Ausführung Europa
Typschlüssel 1001
E-Code E30
Karosserie Limousine
Lenkung links
Türen 2
Motor S14 - 2,30l (162kW)
Antrieb Heckantrieb
Getriebe manuell
Außenfarbe Diamantschwarz Metallic (181)
Innenraum (0203)
Produktionsdatum 03.11.1986
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S300A Zentralverr. m. Diebstahlsicherg. Emergency spare wheel
S400A Schiebehebedach handbetätigt Slide/tilt sunroof, manual
S410A Fensterheber elektrisch vorne Window lifts, electric, front
S510A Leuchtweitenregulierung Headlight aim control
S551A Bordcomputer II mit Fernbedienung On-board computer II with remote control
-----------------------------------------------------------------------------------------
Chassibyte eller vad?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den.

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
Den stämmer gällande manuell taklucka, färddator och ingen klima och den påstås vara renoverad. Då är det troligtvis rätt bil. Men du kan anmäla den till Larmtjänst så kan de ta en titt på papper och bil för säkerhets skull.

Angående 220hk så kommer det i från utrustningslistan vilken är ändrad i efterhand. Den har inte alls 162kw från fabrik utan det är 147kw/200hk som vilken standardmaskin som helst. Listorna visar också 158kw på alla katrenade M3:or oavsett byggdatum trots att det är ifrån sep-89 (täckt 2-d) 2,3litersmotor ger 215hk. De innan ger 195hk och 143kw. Alla AK01 (utan kat) står med 162kw i listorna medan AK05 står med 158kw (med kat).

Där visar St Hörbys bil att de inte kan fakta. Tydligen har de även lyckats lura bilprovningen att skriva in 220hk i regbeviset?!

Mvh Stephan

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Eftersom den enligt uppgift är nyligen helrenoverad så finns det säkerligen god dokumentation på vad som är gjort och när, ex färgbyte.

Annars kommer man ju onekligen att tänka på denna...

Länk

Länk

Model description: M3
Market: Europa
Type: 1005
E-Code: E30
Chassis: Limousine
Steering: links
Doors: 2
Engine: S14 - 2,30l (158kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Alpinweiss 2 (218)
Upholstery: (0304)
Production date: 12.10.1988

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S401A Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S681A Dachantenne Roof antenna
S687A Radiovorbereitung Radio preparation
S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling
S860A Zusatzblinkleuchte Additional turn indicator lamp

Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Stephan735i:
Den bil som är inreggad i Sverige är den jag plockade info om via VIN nr och den är svart.

Men den till salu i är vit, kolla bilden med takluckan där den är vit på insidan av luckan där takluckelisten går runt. Är tämligen övertygad att bilen till salu är vit från fabrik!
Den här känns verkligen inte riktig..

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Stephan735i:
Den bil som är inreggad i Sverige är den jag plockade info om via VIN nr och den är svart.

Men den till salu i är vit, kolla bilden med takluckan där den är vit på insidan av luckan där takluckelisten går runt. Är tämligen övertygad att bilen till salu är vit från fabrik!
Den här känns verkligen inte riktig..

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Tveksam kvalité på den helrenoveringen om man ser till rosten på förardörren?

Lite tråkigt med de smaklösa emblemen, klistermärkena, bältena, pedalerna samt ögonlocken? Men det är ju lätt åtgärdat iofs.

///Stefan
Jocke W: Jag ser listan, men mitt svar är grundat på det. Bilen i annonsen har manuell taklucka, färddator och saknar A/C. Precis som den listade diamantsvarta. Är den då renoverad och helt nedplockat är det fullt möjligt att den är omlackad från Diamantschwarz till vit. Alltså inget konstigt med bilen.

Om du VERKLIGEN tror att den är skum ska du anmäla den till larmtjänst så får de utreda om den är ärlig eller inte. De är de enda som kan göra något åt saken. Ringer du polisen kommer det vara larmtjänst som gör jobbet ändå:).

Personen som regbesiktat den har varit ännu slarvigare än blivit lurad att skriva in 220hk som effekt. Personen har också missat kravet på sidoblinkers som finns från 86årsmodell. Dessa två saker stärker din misstanke om bilen Jocke. Det är lika bra att du anmäler den för utredning.

Mvh Stephan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilen är tydligen ifrån Tyskland och kommit via Spanien, det är "kim:s" brors bil enligt uppgift på tfn. På frågan om den är iordninggjord och vart vet de inte vart eller hur.... Serviceboken är "rätt så många stämplar i" och de vet att bilen var diamantsvart ifrån början.... Vill man bli blåst köper man bilen och är nöjd med så men siste...., är inte född än.

Bra med upplysning Jocke W!:)

Asken
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
För mig så är det VERKLIGEN varning på bilen, de finns tillräckligt med frågetecken!

Det som är de tråkiga med forum, bla detta är attityden till en del trådar och frågor.
Jag säger inte att bilen är skruvad/fifflad/karossbytt/stulen, men det finns många anledningar och tvivla på bilens historik..

Nog från mig.

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
Jocke W:

Det är något med texten och bilen som inte är 100%, jag håller med dig. Kan inte sätta fingret på det men något stämmer tyvärr inte.
Länk
Jocke W: Har du anmält bilen eller inte? Jag förstår mig inte på dig om du som det verkar inte gillar det jag skriver till dig. Tycker du bilen är skum anmäla den för utredning!

Vad är poängen att "varna" för en bil som möjligen är stulen? Det räcker med att en person köper den så har den personen problem om den nu är stulen.

Birka: Om det är den stulna svenska har den eldrivna taklucka byggts om till manuell taklucka och så har andra framskärmar monterats eller har de ursprungliga fått igenlagda hål för sidoblinkers.

Jag mailade precis larmtjänst.
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Den är anmäld!

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
Bra där!!

Jag har fått svar från Larmtjänst att den bör granskas. Som Asken skrev är den intagen med spanska papper.
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Bra jobbat på denna bil. Det måste vara hundra procent rätt om man ska pynta det begärda priset.
Men enligt SL länken så fanns ju bilen tidigare i Tyskland? Vin stämmer osv.
Marcus72: Bilen är såld ny i Tyskland. Men är intagen från Spanien. Som synes står en spanskreggad Opel Astra i garaget Länk och den kom in på spanska papper.

Med SL:s annonslänk så kan man nog utesluta att den är stulen. Spanjorer gillar att lacka om Länk Är man grundlig lackar man överallt.

Länken var klart intressant, märkligt att den svenske köparen inte begärde att få annonsen borttagen. 100tkr ökat pris är inte lite.

Mvh Stephan
Dr
252
DrDazed
420DA,F36 GC, M-sport -15
Haha... Den är inte stulen.. :)
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Med facit i hand så är det mycket som ter sig annorlunda.

Nästa gång jag misstänker något så tänker jag inte delge er iaf..

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
Nu är det såhär att JAG är ägare till bilen och den är inte stulen!

För det första ja bilen är vit och har varit svart från början men den är helrenoverad och dom har då bytat färg vilket jag inte ser nått olagligt med?

Och du Stefan85 om du tror det är rost i dörren tror du säkert på jultomten me och smaklösa detaljer d va ju me fantastiskt skrivit och har nån frågat om din åsikt?

Starre om nått inte är 100% så e d du i detta fall tyvärr!

Sen ni andra förståsigpåare så e det såhär att bilen är såld ny i Tyskland och efter några blev den importerad till Kanarieöarna och där har den varit i över 20 år och ägaren före den jag köpte bilen av hade renoverat den!
Och eftersom ni inte fattar d så kan jag informera er om att bilen var till salu på Kanarieöarna och den annons som var i Tyskland var en kille som försökte sälja bilen utan och ha den!

Stephan735i vad det gäller priset så får ja begära hur mycket jag vill för min bil eller det bestämmer du och jag kan informera dig om att ju längre den står desto billigare blir den inte!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ojdå! Nyreggad och allt på AP ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.