|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bra bilfirma som bidrar till att airbags, rattar, navi m.m. stjäls som aldrig förr i Sverige och skickas till Lituaen. Jävla bajsfirma som drar ner ryktet för många andra seriösa firmor! Och gynnar kriminalitet. "Bilbranschen är en värd där det finns mycket got men även ont" Nej bilbranschen är en VÄRLD där det finns mycket GOTT och mycket ont. Och du tillhör det onda. |
|
|
UNDERBART att så många människor vill delta i den här tråden, vi ska avslöja varenda fuskare, varenda skrotbil, varenda bilfirma som lurar människor. "henkae" du verkar känna till bilfirmans omfattande fusk, tack för info. Det uppskattas! "Murpz" länkarna/bilderna perfekt info. Nu vet vi att han fuskar till 100%. "stormdk" det var du som uppmärksammade den här bilen/firman. Grym är du. Tack till alla som har deltagit/bidragit, låt oss fortsätta med det. Ser ni liknande bilar/bilfirmor i framtiden, tveka inte och lägga ut en varning direkt. Ska lägga ut en ny tråd under dagen om denna fuskande bilfirma. De heter PSI Performance Innehavare: Robin Andree Borg |
|
|
"ml99" 1. Absolut, emellan åt så kommer det in förmedlingsuppdrag där en kund sitter på något sådant objekt, bilen i sig är det sällan några större konstighet med förutom "historiken", som ni säger det säljs 1000-tals av dom varje år, men just den marknaden/inköpskanalen är inget vi strävar efter, men som sagt bilarna finns och dom kommer inte att skrotas just bara för att "vissa" anser att dessa är skrot. 2. Det handlar väldigt mycket om vem/hur bilen är reparerad. Just att dra alla bilar/folk över en kant bara för att dom kommer från "öst" Europa behöver inte betyda att det är lik som är reparerad med stulna delar eller motsvarande, vi lever ett modernt samhälle, det finns en väldigt hög kompetens även i Litauen el motsvarande. Det är väldigt enkelt att utesluta ett vist typ av folk pga. av media osv., skaffa lite egen erfarenhet är mitt tips, man kanske blir förvånad, det blev jag. Vad gällande just denna M3:an så rullade den ett par år i Litauen innan jag hittade den , vilket också kan läsas sig till, om man nu granskar den bilen lite närmare, inte just bara kollar på "salvage title", en bil har så mycket mer at berätta än ett servicedokument på en data/papper. "feelitbmw" 1. Som jag nämnde finns detta dokument att tillgå, skickar gärna det via mejl om du nu önskar det, kontakta uppgifterna finner du via annonsen som ni säkert känner till, sen som jag nämner tidigare berättar verkligen inte dokument allt om en bil, som t.ex. i Europa finns ligger det sekretess på all info, så där får man inte ut något alls på en bil utan ägarens tillstånd. Väldigt ovanligt absolut, men det existerar och det är så detta fallet är. Många bilar som är från USA har gått just den vägen för både för att det är billigare samt att kompetensen finns att tillgå (Litauen är ett av Europas största import /export länd), även lite andra punkter som är väldigt relevant t.ex. skatt och avgifter som är avsevärt billigare på en bil som tas in som skadat objekt via ett "öst" land. Som tidigare, absolut finns det tvivelaktiga bilar i Sverige. men långt ifrån alla är skrot som du uttrycker dig. Jag har personligen jobbat både på en auktionerad Mercedeshandlare och åt en Volvohandlare, ni skulle bli förvånade hur mycket man reparerar/lackar upp. så att bara döma ut någon nationalitet är ett tydligt brist av kunskap. "Henkae" Ni verkar tydligen "känna" mig som person, att tvivelaktiga bilar har förmedlas under början av min försäljning i bristande av kunskap, absolut, dock verkar dessa bilar även idag fungera som dom skall och är i trafik . Att uttala sig här på detta vis, ni vet vem jag och tyvärr inte jag dig, har du något du funderar över eller vill dela med dig av så är du varmt välkommen ut, bilarna jag innehar i lager är bilar jag till 100% kan stå för som jag även i tidigare inlägg har uppgett. Idag jobbar vi sällan med förmedlingsuppdrag, men det händer mellan åt, dessa bilar är kund bilar och körs inte mer än i demo syfte, att påstå att jag personligen har nöjeskört med någon bil visar att hela historien kanske inte är helt korrekt. "Mupz" Som tidigare nämnts, ALLT finns på nätet (USA) så det är ingen information som undanhålls, dessa skador anser jag är väldigt små, nått som en skadereglerare i Sverige skulle hålla med om bilarna hade blivit skadade här, så skulle de blivit reparerad även här och återigen ut i trafik. Detta är något som konsument i Sverige på en svensksåld bil aldrig skulle kunna få reda på. Hellre att man känner till historiken än att man köper något (handlare synvinkel) som man inte vet något om. Sverige är (håll i er nu), ett av dom länderna i värden som reparerar mest bilar, då räknar man in dessa "aktions bilar" som försäkringsbolag säljer till verkstäder för att sen åter komma ut till konsumera. "silver307" Som ni säkert vet är det väldigt lätt att döda en bil, framför allt en sportbil. Att köpa en M3:a kan vem som helst göra men att underhålla en sådan korrekt det är en annan visa. En yngre kille som kör "rödljusrace", "streetrace" samt även några hårda banträffar under en hel sommar, det sliter på en bil. Bakvagnen på BMW e46 är ett känt fel vilket vi tyvärr fick lära oss, efter denna har vi haft inne tre st M3:or, vara av den en svensksåld den andre tysksåld, där alla har haft samma problem, folk tror att det är bussningarna, kör med dom på det viset och där efter kör man ner dom rejält. "e34briliant" Att vi skulle bidraga till något sådant, återigen drar man en viss folktyp över en kant, jag personligen anser det vara väldigt rasistiskt. Givetvis ska var och en ha en egen åsikt, men håll det för er själva. Jag jobbar väldigt hårt på att inte plocka hem vad som helst, tro mig när jag säger at det finns mycket man skulle kunna ta in som är tvivelaktigt. Att anse oss under det onda, det är en bedömning helt upp till er. "feelitbmw (igen)" Ni är välkommen aven du att kontakta oss om det är något du tycker känns oklart, lycka till med den nya tråden. Alla bildar sig som sagt en egen uppfattning hur det går till, jag personligen som sagt anser att ingen av dessa bilar som är länkat är skrot. Dessa bilar är korrekt lagade enligt konstens regler, "fackmannamässigt" korrekta utförda jobb. Tål att granskas även av den mest petiga, utan några som helst konstigheter. Hade dessa bilar varit i Sverige och dessa skadorna hade skett hade INTE försäkringen "skrotat" dom, i bästa fall för konsumenten hade han/hon fått ersättning av försäkringsbolaget och fordonet hade auktionerats ut till högstbjudande, sedan lagats upp av någon verkstad för att sin tur säljas. För ett försäkringsbolag handlar det om lönsamhet, även så som i USA. Tyvärr har jag inte tid att sitta och kika på forum vad som sägs, nu valde jag att prioritera detta svar då det kändes som att vissa åsikter verkade spåra ut lite, detta är min version, upp till var och en att göra en egen bedömning, som jag nämnde, passar inte bilen så då får man leta vidare, finns en bil för alla. Priset kan för vissa vara väldigt avgörande, alla ska inte ha sin M3:a för att stå på utställningar, kan tillägga att priset på M3:an är väldigt rätt vid ett seriöst bud! |
|
| Med tanke på Murpz inlägg; finns det inte fog nog för polisanmälan? Är det lagligt att göra så här? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
"Som tidigare nämnts, ALLT finns på nätet (USA) så det är ingen information som undanhålls..." Informationen undanhålls väl om den inte nämns någonstans i säljannonsen? Hur många % av alla personer som köper en bil gör en noggrann undersökning av det tilltänkta objektet? Inte blir det många %. |
|
Att bilarna skulle passera Litauen pga kompetens är rent önsketänkande/lögn. Det handlar om att det är det enda EU-land som tillåter registrering av bilar med Salvage-title och total loss. Bilarna passerar den vägen för att det är enda vägen att "tvätta" historiken. När de är registrerade i Litauen är det fritt fram att regga dem i vilket annat EU-land som helst. ------- //Lövet |
|
|
"andreas lofgren" Det går att registrera dessa "Salvage/Totalloss" i vilket EU-land som helst med rätt kontakter, Sverige är inget undantag, dock inte så kostnads effektivt om man nu måste reparera något här. Även "Destruction title" (vilket är den hårdaste uttömningen som dom ger ut i USA, vilket absolut kan klassas med skrot), där är jag villig att hålla med, när denna bedömning är utfärdad är objekten helt färdigt, kanske att någon del går att rädda och återanvända men det är inte många. Dessa skall vara helt omöjlig att registrera i något land, men även de fordonen går att registrera i t.ex. Tyskland för en "liten" peng. Så att påstå att det bara går att registrera i Litauen visar en väldigt bristande kunskap ang. just registrering. I denna import branschen springer man på många olika människor, på gott och ont, vissa väljer att tjäna så mycket dom kan under en kortare period, där av att det finns många bilar som kanske rent av skulle varit skrot, men långt ifrån allt som kommer från Litauen el dylikt är skrot, finns många duktiga killar som sitter på en kompetens utöver många mekaniker i Sverige, personlig erfarenhet. |
|
|
Jag pratar naturligtvis om att följa gällande lagstiftning. Mutbrott överlåter jag till experterna. ------- //Lövet |
|
| Jag undrar varför 330 xd har 2 olika regnummer? Av säljare angivet regnummer är zld540 och detta finns inte i något register vad jag kan hitta! däremot nummret på bilden är tzo787! | |
| Alla bilar på Psi har ju olika såg jag nu! | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Gratis att annonser en "ny" bil fick jag det förklarat för mig av någon här på AP. Därför anger en del (oseriösa i mina ögon) bilfirmor fel reg.nr för att således annonsera på blocket gratis. Istället för att förlänga annonsen om bilen inte blir såld lägger dom bara ut bilen igen men med ett annat reg.nr. Reg.nr. som dom anger till blocket då, inte att dom byter skyltar på bilen. |
|
Klart man kan köpa en bil "USA-bil" från Litauen, men varför chansa ... Länk /MrWIB |
|
|
Enklast är att hålla sig borta från denna typ av bilar ...och denna typ av firma. Bra att det informeras om detta så slipper fler bli lurade, styrkan med forumet! Demon_X bortförklaringar är för mig mest pinsamma och bekräftar snarare vad som antytts tidigare i tråden. "Många bilar som är från USA har gått just den vägen för både för att det är billigare samt att kompetensen finns att tillgå (Litauen är ett av Europas största import /export länd" - gav iaf dagens skratt. Förklaringen är den Andreas nämner, inget annat. Bra att lägga till sökord ifall någon skulle googla på firman: PSI Performance. |
|
|
"Kunden har alltid rätt", är ett gammalt slitet uttryck, men det gäller, och gör att marknaden fungerar! Tillräckligt många kunder, och kanske presumtiva, har givit sin synpunkt, och då är det total uppförsbacke för dig, Demon_X. Den eventuellt "goda" vägen via Baltikum, är för länge sedan förstörd, för rep-objekt av olika slag. Det spelar ingen roll om det faktiskt finns riktigt bra undantag, men regeln är tyvärr redan satt: VARNING, kliv av...... Du kommer att möta ett allt större motstånd, ju mer du försöker! Men du verkar ju vara riktigt driftig, så lägg din goda energi på någonting som kan ge dig lön för mödan, Baltikumspåret ( orättvist, mest Litauern, kanske), är en "dead end business" för begagnatmarknaden av prestanda-bilar i Sverige. Det tror jag alla förstår, som har lite kommersiell erfarenhet, och det är ganska många på detta forum. Jag hyllar alla vaksamma bimmer-fans, som lägger ner tid. Det är värt att vårda ett fantastisk bra varumärke, tycker jag!!! em3 |
|
|
Låt "demon_x" försöka prata sig ut det här, när han har flera sönder krockade på sin firma PSI PERFORMANCE. Det är bara och ta det med ett leende, ingen vettig människa köper bil av honom ändå. En varning läggs ut inom en timme angående hans firma. Låt oss alla seriösa bilälskare samarbeta och lägga ut varningar på dessa krockade bilar och firmorna som försöker dölja detta. |
|
|
Gött, första Google träffen om man googlade PSI performance omdöme: Länk Ger ju ganska snabbt ett varningens finger! Killen är ju en skojare inom bilbranschen, inte helt ovanligt eller hur? Bara bra att det lyfts upp och fler borde hängas ut i olika forum. |
|
|
Länk Salvage titel...suck |
|
| Den sista bilen har en helt makalös inredning, även övre instrumentpanel och ratt går i rött. Har aldrig sett något liknande! | |
| Har dem möjligtvis gjort en namnändring till Auto Edition AB, för Psi Performance verkar inte finnas? | |
|
hej på er kära autopoware skulle bara varna att att lurendrejaren robin borg har försökt att börja på ny kula och bytt namn på sin firma till auto-edition sverige ab så folk inte missar det och blir lurade. Länk Länk mvh henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.