|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en e39. köpte först en Borsch orginal torkablad. Den höll 3 mån sen gick den. så jag köpte från biltema Clear vision och bytade bara bladen: det fubnkar klockrent och tyst när det inte regnar. Men så fort jag är på motorvägen eller när det regnar så blir det samma sak. Det hackar. och ha med sig oljud. Jag är så trött på ljudet och hackande från torkabladen. Kan det vara själva torkaarmen som är lös eller kass på nåt sätt? konstig är att det fungera klockrent och ljudlös när det inte regnar. Men meningen med torkablad är att det ska fungera felfri utan ljud när det regnar. Jag blir tokig snart. Ska jag byta en gång till bladen eller vad jag göra för att få ett ljdulös svep över rutan??? | |
| Låter märkligt. Prova att göra ren rutan ordentligt med t-röd el liknande. | |
|
Kan ha med torkararmens vinkel mot rutan att göra. Kolla länken för tips. Länk Mvh Kahn-d |
|
|
Mats: rutan är ny. Kahn: ja verka nåt åt det hållet känns det som. Men hur ska man åtgärda det? |
|
| Är torkararmarna intakta med alla plastdetaljer? Förrutom låsanordningen till bladen så finns det små plastbitar som ser till att de inte rör sig. Nämner detta eftersom jag fixade "nya" och intakta torkararmar och märkte att torkarna fungerade bättre(eller så var fjädrarna fräschare på de "nya"). | |
| Jag ska byta ännu en gång till på ett nytt blad jag kommer köpa från biltema. Är det samma att det knacka i högre farter och vid regn så ska jag nog kolla på torkararmen. | |
| Hackar det till när torkaren är längst upp och vänder? | |
|
Fjädrarna kanske är slut så det blir för lågt tryck mot rutan? Det problemet har jag. Det går tyvärr inte att köpa nya :( ___ Min bil: Länk |
|
| Hur bytat ut bladen igen. Köpte en från biltema 50 spenn standard blad. Dem ha jag alltid varit nöjda med på andra bilarna. Åter se när det regnar igen. Men ha ej kommit regn än. Men än så länge är det tyst o h bra svep | |
| Xenonfire: Ja det stämmer precis som du skrev. | |
|
Nu ha jag säkert konstaterar att det inte är bladet som felet är. Det regnade idag och på motorvägen så började igen. Det hackar och ha sig när torkaren är som högst upp. Kan man byta ut hela torkaarmen?? Eller kan man fixa den?? |
|
| Jag tror också att det har med vinkeln att göra! | |
|
Klabbarparn: det tror jag också. Nåt är ju skumt. Men frågan är hur man ska åtgärda det?? |
|
| Nu efter en hel regnig dags körning så har jag konstaterat att det är inte farten som gör bladet hackar. Utan det är regnet. Hur så vet jag inte. Men är så trött på hackande ljudet. Så tänkte gå till skroten och plocka av en torka arm. Men är det lätt att plocka av armen?? | |
|
Såg detta på ebay. Länk Nån som har testat det? Är det lätt att montera av min gamla hållare?? |
|
| Hej byter du bara gummit och monterar det fel får du ett hackande. men jag hoppas du har bytt till ett nytt komplett blad | |
| Janne: Jag bytade bara gummit. Men det va samma sak med min "nyköpta" bosch föra året. Dem höll 1 mån sen började dem hacka också. Nu har jag bytt gummit 3 ggr. Och det är samma resultat på alla. | |
| ok testa med och böja upp klämmorna som håller bladet det måste kunna röra sig lite.har du prövat att dra åt armen lite lossa plastlocket längst ner på armen och dra åt med 12 eller 13 lednyckel | |
|
Jag hade provat att vrida lite försiktigt med en stor skiftnyckel om torkararmen!Lite i taget bara, så kan man se om det blir bättre!åt rätt håll alltså,så att anliggningsvinkeln ändras!! Klabbarparn |
|
|
Ja det är bra idé. Det är alltså bara förarsidans arm som är kass. jag ska testa spänna muttern. |
|
| Janne: Jag förstår inte riktig vad du menar? Vilken plastlock menar du? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.