AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.125

Vibrationer från kardan. E36 3.2

Sida 2 av 2
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Subaru Legacy Outback -98
Nu har jag beställt en original hardy... Hoppas nu att de blir slut med de otrevliga vibrationerna.
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Skruvade dit en ny original hardyskiva igår. Nu är vibrationerna borta. Skönt!
Anledningen till allt strul med att växellänken tog i hardyn var att meken som skruvade med det hade vänt växlingsstaget (nr 9 Länk ) upponer. Den är urfasad på ena sidan Länk . Det var därför de tog i när man la i tvåans växel.
Monterade inte tillbaka alu hardyn med tanke på att den var slipad på. Vet inte om det kan ha varit obalans i den. En kompis ska svarva ner den och använda på sitt driftingbygge istället.
Tog även bort de "shims" för att sänka lådan med som meken satt dit mellen chassi och bakre växellådsfästet.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Byt mekaniker! Hoppas han inte fick eller tog betalt!
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Misstag kan alla göra. Men att han inte kollade hur han monterat ihop växellänken när hardyn tog i är inte acceptabelt.
Jo, ska nog byta. Börjar ta slut på verkstäder härikring som jag kan tänka mig att ta hand om bilen när jag inte kan.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Ja misstag kan alla göra, de håller jag med om. Men i detta fall verkar de handla om brist på kunskap. Man tvingar aldrig en drivlina gå i en annan vinkel än tänkt. I BMW' egna verkstadsmanualer så har de flera olika mätmetoder och mätverktyg för att kunna kontrollera just kardanaxeln i fall man skulle uppleva vibrationer.

Så kräv ersättning, dels för att han hade sönder din hardyskiva och den tid som det tagit..
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Skönt att att det löste sig!
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Jo, jag ska ringa till dem imorgon och säga som det är.
Eller kanske ska man åka dit personligen och tala med dem?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Du kan höra med dom, om de vill komma fram till en smidig lösning.
Annars får du nog ta det skriftligt om du vill driva det vidare.
Men det hade kanske varit schysst och gett dom ett försök att räta till felet.
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Har talat med dem idag.
De kommer att ersätta mig på det sättet att jag får rabbat på jobbet när jag lämnar in min subaru på omvårdnad.
gO
1.407
gOry
335i Touring
äh vafan stå på dig? Vad har de för anledning att inte ersätta dig?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Du borde få tillbaka pengarna för jobbet och kostnaden för alu-hardyn. Deras inkompetens förstörde en fullt fungerande komponent. Dessutom tog det dig tid att fixa till deras misstag.

Vad får dom att tro att du skulle vilja lämna in din Subaru till dom efter att dom har klantat sig med något så simpelt som att byta en hardy? Nää, det där duger inte...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.