AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
24.136

Provkörning 328i 2012 - en högst subjektiv recension

Sida 5 av 5
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Efter sex år i min 125i, gillar den fortfarande som när den var ny. En helt ”lagom” bil.

/M

Mina bilar: Länk
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Vitoco här på forumet är vad jag förstår nöjd med sin motor fortfarande efter betydligt mer än tre år. Själv tycker jag den är en lyckad variant för daily drivning med bra respons, bred momentkurva och någorlunda snål om man kör försiktigt. Sen är det förstås ingen sexa men det märks mest i ljudupplevelsen och gångkultur.
bo
283
borka
325i Cab -10
qsacage: har du gjort något med motorn, eller är den original? Jag har haft min 325i E93 -10 i snart 2 år och underlättat 'andningen' på den med div åtgärder då jag upplevde den som aningen trött på lägre varv. Nu går och låter den väldigt fint, skillnaden är stor tycker jag. Det är en njutning varje gång att köra och lyssna till motorn :)

/Anders

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Snart haft bilen i 5 år, fortfarande en fröjd att köra. Har tittat på nyare bilar de senaste året, men det är inte värt flera hundra tusen för att få mindre motor och mindre utrustning. Hoppas bara bilen håller några år till. Den har gått 15.000 mil nu. :)
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
@Borka
Jag har inte gjort några modifikationer, helt original. Jag tycker den går bra och motorn låter riktigt najs både på tomgång och uppe i varv. Gillar framförallt ljudet när motorn är kall och stått över natten och oljan inte blivit varm, mullrar riktigt najs!

Vad har du modifierat? Luft-filter? Behöver den inte isf mappas om?
bo
283
borka
325i Cab -10
Jag har öppet filter i större burk, annan mapp, 3-stegsinsug, annan slutburk. Den går riktigt fint! :)

/Anders
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Dags för uppdatering. Nu har jag sålt min E90 325i och beställt en i4 M50 med noll cylindrar. Galen värld. :)

Kul dock att se tillbaka (i första inlägget) på hur man såg F30 som efterföljare till E90.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.