|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Som rubriken lyder, vilken modell motor utrustningsnivå bör man då skaffa sig? Kollar framförallt på 3 och 5 serie 2005-2010 523 -07 Facelift men varför blir den inte såld på stört? Avsaknaden av automat? Länk 330 -06 trevlig motor, en ägare, automat men varför inte såld?? Avsaknaden av xenon? Länk 525d M touring, kanonbil men varför ligger de kvar? Länk Tittar jag på fel bilar? Vad skall jag välja? När jag sålde min 520d M Sport automat komfortstolar vit drag -09 för två år sedan. Den gick direkt. Sålde 120d M Sport vit -06 tre år sedan såld inom en vecka trotts 16000 mil.. Tips mottages tacksamt :) |
| Lättsåld: 120d eller 320d, väldigt lättsåld. End of discussion! | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Det är så tråkigt alltså? Hehe Spelar växellåda någon roll? Årsmodell? M-Sport? Finns det ingen exklusivare modell som ändå är relativt attraktiv? |
|
En 5-serie blir väl lättsåld om den har komfortstolar, skinn, automat och navigation medan dessa kanske inte är lika viktiga på mindre bilar. Automat tror jag är en fördel på de flesta bilar idag undantaget rena entusiastbilar och entusiastbetonade nyare bilar. Alla bilar är ju dock lättsålda med ett lågt pris. Har inte så bra koll på prisläget för bilarna du länkar till men E60 oh E90 pre-facelift börjar ju bli till åren nu så kan tänka mig att många tänker två gånger innan ett köp. Den sista ligger ju väldigt nära vad F10 kostar så där kanske det kan spela in. Gissar att många tycker det är värt att gå ner i motor/utrustning eller upp i miltal för att få den nyare modellen. Mvh Johan |
|
|
Har man en 120d/320d med M-sport samt automatlåda säljer man den på studs så länge priset är överkomligt. Kombinationen diesel och automat är alltid eftertraktat. Jag kan även tänka mig att en 335 i originalskick med M-sport bör gå att sälja rätt fort. Att E60 och tidiga E90 går trögt att sälja beror på att de börjar bli till åren, de måste ned rejält i pris för att bli intressanta. |
|
|
Ingen av de du tittar på kommer vara lättsåld. Äldre bilar med höga driftskostnader attraherar bara mindre delar av begagnatmarknaden. Då tar det tid att sälja. Men man kan ha trevligt under tiden :) ------- //Lövet |
|
|
Vilken tråd alltså! Jag lackar ur när vederbörande vill kolla hur lätt det är att sälja en bil INNAN man ens har köpt den:( Det luktar bilhandlare wanna be här. En BMW köper man för att åka sportigt och att ha roligt med. Man lägger ner hur mycket pengar som helst på den. När man sedan säljer så får man tillbaka en bråkdel av vad man har spenderat. EB |
|
|
@Pula: en väldigt forum-aktiv bilhandlare i så fall med över 1100 inlägg här.... Jag ser det som en mycket förtänksam bilköpare. Själv är jag dock inte så förtänksam utan mer som du beskriver: Jag köper en bil för att ha den längre och adnrahandsvärdet försöker jag upprätthålla genom skötsel och dokumentation och det är inte gratis men en del av bilägandets kostnader får gå på nöjeskontot. Tänker troligen sälja min första bil nu efter 14 års ägande. @d.fagersten: Ovetenskapligt kan du ju lägga bevakning på BMWsäljes-annonser på blocket och sedan se vilka som snabbast försvinner. Nu säljs inte alla bilar där men det är nog en hygglig indikator för halvnya och äldre bilar. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Ser inga problem att kolla upp vilka bilar som är lättsålda innan man köper. Kan vara att man ska täcka ett temporärt behov av bil, eller bara att man tycker om att byta bil ofta. Inget fel i något av dem. Jag har aldrig en bil längre än 6 månader exempelvis. ------- //Lövet |
|
|
Jag har haft bevakning på F20 diesel automat max 5000mil på mitt blocket konto senaste 3 månaderna. Det verkar finnas en trådfin prisgräns mellan vilka bilar som säljs och vilka som blir kvar. 118dA -12 säljs så fort den är under 175' 120dA -12 säljs så fort den är under 190' 320dA F30 sportline ska ner till 235' för att försvinna snabbt från blocket. |
|
|
Tycker också att det är klokt att tänka ett steg framåt, precis som andreas_lofgren är inne på. Instämmer vad gäller 120d och 320d. Varför inte X3 med diesel, men här kanske jag är ute och cyklar? |
|
|
Om du ska köpa är det väl bara bra att det finns mycket att välja på! Försök att speca upp dina önskemål och leta rätt på önskad bil som passar dig. har den dessutom legat ute ett tag kan ju priset bli riktigt bra |
|
| Enkelt, den mest lättsålda bilen är den mest lättköpta bilen. | |
|
Nytvättad och lättsåld;) Länk |
|
|
Det är väl ganska självklart att man tänker igenom hur lättsåld/svårsåld en bil är. Varför tror ni det inte säljs så speciellt många rosa bilar, även fastän säkert halva jordens befolkning skulle vilja ha det. De flesta som renoverar lägenheter tänker på samma sätt, "nej, vi kan inte ta rosa kakel, någon gång skall vi sälja". Att man tänker på samma sätt med bilar är rätt naturligt; det är dyr engångsinvestering som man någon gång tänker sig att man skall avveckla. |
|
|
Det är ju inte nödvändigtvis helt självklart att man funderar på hur lättsåld bilen kommer vara. Har man för avsikt att byta in den hos en handlare och är beredd på att få lite mindre för den kan det ju vara värt för att få åka i precis den bil man vill ha. /Masten |
|
| Jag har aldrig tänkt så när jag köpt mina bilar (730d m-sport, A4 3,0 allroad tdi, Audi A7, BMW 335d, Mini Cooper S cab m.fl). Det är skillnade mellan bilentusiaster och folk som bara vill ha ett transportmedel. Köp en Avensis, V70 eller Octavia isf. Skottsäkra köp som det alltid kommer finnas marknad för. | |
|
Hade en Avensis 2.2d ett tag. Inte det minsta mer lättsåld än mina BMWs. Dessutom rostade bakre bromsok ihop. Med BMW har man åtminstone lite kul under tiden man förlorar pengar ;-) ------- //Lövet |
|
|
Du hade väl fel utgångspris på den. Kundkretsen för prestandamodeller från BMW/MB/Audi är klart begränsad. Kolla hur många F01 som ligger ute på blocket. Vissa t.o.m billigare än i Tyskland. Den här har varit ute till salu sen sensommaren 2014. Länk |
|
|
Bilen var billigast i Sverige med den motorn och utrustningspaketet. ------- //Lövet |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
En E46 M3 är alltid lättsåld till rätt pris :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.