|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
JPM |
Förra sommaren på stortorget i Örebro...gled jag förbi alla raggare som okuperar torget varje helg...Dom tålde inte min 325i 93 Coupe som glänste vackert efter en tvätt av bronzitmetallicen... Är ganska mörk till utseendet o skäggig som fan...det slutade med att raggarna stog o skrek Usama usama... Bara garva åt dom.... /henke |
|
Svängde in till jobbet i min nyinskaffade gammelbumse. Första kommentaren jag fick var syrlig, -Jaså du Robert, du har kommit upp dig i livet. Svängde senare förbi svärfar som sa, när han såg bilen; - jahaja, det är till att ha fått storhetsvansinne ser jag. Senast igår frågade min syster varför jag köpte en så dyr bil som familjens andra bil. Hallå, bilen är tolv år gammal och kostar inte mer än en gammel 740. Hade ett problem med en bilradioinstallatör och min grannes teori var klockren; - det är bara för att du har BMW de beter sig så. Hepp. Måste erkänna att det är lite småkul, men folks inställning till BMW är minst sagt märklig. Robban, snart utan ballongsvålar |
|
|
Första gången min sambos mormor såg min z3 m roadster med bagageräcke.... hade hon typ sagt.. - Vad är det där, har den pakethållare? ;o) fniss.. |
|
|
Ang bilpriser i Danmark...du far TRE E39 M5 i sverige till samma pris som EN kostar i danmark! sjukt....hoppas att Venstre sanker lyxskatten pa bilar snart, for danskarnas skull!! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
haah e ju rätt roliga saker folk säger =) när ja köpte min bil så undra en kompis farsa om de va en 2000 modell.. nja inte riktigt de är en 93a sa ja han vart ju lite smått chockad =) sen så skulle ja åka ifrån en kompis å då står två ungar å glor å säger "ÅÅÅH kolla.. EN FERRARI" sen så glodde dom vidare när jag backade ut och åkte därifrån då garvade man ju lite smått haha =) larsson -m3 93- |
|
| jaha, så du åker kokainkälke - sa en gubbe till mig :) | |
|
Varför låter bilen som en kaffebryggare, var det en tjejkompis till mig som frågade sin pojkvän ! Det hon syftade på var dumpljudet =) Länk |
|
|
Braxen: haha den var bra =) Brukar fråga alla med dump hur många dammsugare dom har under huven... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
| Min kompis (manlig) påstod att min 323a lät precis som en diesel (dock på låga varv) vad skall man säga om det??? | |
|
FRIFART! Det man kan säga om det är att du måste nog byta kamaxel och vippor eller fylla på olja =) _____________________________________ Länk |
|
|
"Jaha, och hur mkt kostade den där då?" Sa en fet medelålders farbror med V70 2.4T Extra Allt till mig när jag tankade en dag. En tredje- till fjärdedel av vad din nya bil är värd svarade jag. "Har jag svårt att tro, vilken årsmodell är det?" svarade farbrorn. 95:a svarade jag. Kunde inte låta bli att fråga vad han jobbade med eftersom han hade råd med sådan dyr bil. "Det har du inte med att göra" svarade gubbfan och vände ryggen mot mig för att visa att han inte ville prata mer. Jag kontrade med "Ha en fortsatt trevlig dag" och satt med ett fånigt flin på läpparna hela vägen hem. Ont skall med ont fördrivas. |
|
| En arbetskollega undrade vem det var som hade monterat breddarna och all plast på min bil *argh* :) | |
Tigerr |
Heh! Näej, min favorit är fortfarande min fasters: Precis när vi köpt bilen och de hade kommit för att hälsa på.. Hon tittade på läderklädseln, och träpanelerna och sa: - Njaaae.. Den är lite plastig tycker jag! Tilläggas bör att dem har en Citröen Picasso!! >=) Tigerr |
|
Braxen, jag har en mkt bra kam i med vippor och bytte olja för 150mil sedan så motorn tickar ingenting, dvs låter som den skall så jag har svårt att förstå den utalade. Dock har jag ett problem med att jag råkade rund dra 4 av grenrörsmuttrarna så grenröret är inte 100% tätt och tyvärr kan jag inte få bort dem så man kan dra dit nya därav litet avgasläckage. Det är två problem, för det första kommer jag inte åt att dra loss muttrarna för det andra är muttrarna runddragna. Jag har prövat med att smörja in dem med olika saker och en muttersprängare lär ju inte gå att klämma in? De muttrar det gäller är de 4 som sitter i mitten på den undre sidan av grenröret, alla de övre var inga problem med att byta. |
|
BMW... |
Fan vad kul det ska bli att åka omkring och jävlas när jag köper en 525a=) När jag tittar på nån BMW så kollar ägaren ofta tillbaka och hälsar+ett stort leende. |
|
I lördags kommenterade en polares flickvän mina hjul med. "Går det verkligen att köra på sådana hjul." Vad svarar man på det... Snart525iA, Där fick Volvogubben, hi hi. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Ja,de verkar sticka ganska hårt i ögonen på vissa individer att man åker BMW, även om bilen är 14 år gammal.......märkligt, men de bevisar ju bara än en gång den svenska avundsjukan MVH |
|
|
Jo, en del roliga kommentarer har man fått. Farsan sa samma dag som jag köpte bilen - Den ser ju fin ut! Vad kostade den? En bråkdel av vad din F**d Scorpio kostade ny (ca 240 000:- gav han 1994). Jaha, vad är det för motor i den?? En V 8 sa jag. Då drar den mycket bensin kontrade han!! Det är ju vansinne!! Nja, sa jag, den drar en bråkdel av vad din Scorpio gör. Hans ligger på ca 1,4 liter/mil... Innan jag köpte den kollade jag på en 535:a som såg bra ut tycker jag. Min sambo sa att modellen var ful. Sen när jag köpte denna, så såg den bra ut även att båda är E 34:or... Vad kontrar man med?? Barar att ta fram det "röda kortet":-)) Polarna sa att det var dags att skaffa guldkedjor modell grova när man blivit BMW-ägare. - Vad ska du med en sån zigernarsläde till? Att folk inte bara kan bry sig om sitt egna... Som sagt, den svenska avundsjukan!! /Kidde Åtta burkar är fler än fyra... |
|
|
Träffade en gammal kompis i morse på gymet. -Kan jag åka med frågade han... Javisst hoppa in bara -Han sa inte ett ljud på 15 minuter, bara här kan du släppa mig...;-) När vi tränade pratade han däremot... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.