|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte påbörja en 'rolighetstråd' som berör det som står i rubriken. Börjar med ett uttryck en av mina arbetskollegor använde när hon skulle beskriva en spoiler på bakluckan... "den där brädan på motorhuven bak"... *lol* *Best Man Wins* | |
|
Visade en kille min bil i lördags, öppnade garaget och hans första ord blev: "Den är ju Grön!" Jo den är ju det var det jag fick ur mig :) |
|
|
BMWCoupe, När min flickvän fick se fjäderbensstaget så var hennes kommentar: -Varför monterar Du ett motorstöldskydd? Jaha, vad ska man svara på det? =) /Manuel |
|
|
He he, Manuel den var bra. För många år sedan när polarna åkte Volvo 142, dekorerade vi en av dem med diverse logotyper. Bland annat målades det en klädesmärkeslogo, Hot Tuna, på ena dörren. En exotisk fisk. En gubbe undrade varför vi målat en sill på bilen. Bilen döptes omgående till Sillabilen. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
min flickvän om varför hon inte tycker att E39 M5 är snygg: "Den är alldeles för avlång" Bör tilläggas att hon även sagt "Alla bilar är fula" ;-) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
En kompis (numera mycket god vän ;-)) var bombsäker på att min touring var en 96:a om inte ännu nyare.... Vad säger man om det? /Kristian |
|
|
när folk frågar om bilen är min och vad jag gav för den(BMW 735iA -88) så tror dom jag ljuger... "Du har lånat den från jobbet" brukade det låta. Att jag gav 21000 kr kan ju inte stämma på en så stor och "ny" bil =) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
| Jag har funderat på varför man så sällan ser BMW med "hönsa-trappa" (jalusie) på bakrutan. Tror jag är den enda 328 jag vet med detta eminenta tillbehör..... | |
|
Inte direkt om bilen men... När min flickvän hjälpte till att städa bilen i helgen frågade hon om hon fick slänga "de där KABELFÖTTERNA som låg och skräpade i handsfacket".... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Ännu en "klenod": En kompis mor undrade häromveckan "vem som parkerat en helt ny bil" på deras uppfart. Det var jag som ställt Saaben (från -93) där, visade det sig...tog det som en komplimang :-D _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Folk tror att man ljuger när man berättar vad man gett för bilen... Sen kan dom inte förstå hur en 18åring kan ha råd med en BMW, när man förklara att den inte är dyrare än en Volvo får man höra: "Det kan inte vara möjligt" eller "Varför säger alla att dom är så dyra då???" //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
*Sillen* kompisen har också rollo i bakrutan. Jag får en eldriven på M5:an. ///Martin |
|
|
En av mina kvinnliga kollegor åkte med i BMW:n för nån vecka sen och frågade om jag hade köpt den ny nu i våras. Jag tror inte BMW hade 93:or kvar då... |
|
| Min flicka trodde ett tag att jag hade nån annan brud i bilen...... Hon förklara sen: Ja, allt ni pratar om är ögonlock, läppar, kjolar osv. | |
|
Zodiaken: Jag tyckte mej tidigare höra att du bara skulle sälja din GT till en entusiast =) En arbetskamrat (som då körde en svettig 525 -89) tyckte att min då nyinskaffade bil va snygg och undrade om "det är en sån där compact?" Jag gick bara därifrån. |
|
|
328-Johan: Det var inte en köpare, utan en polare.... |
|
|
Strax efter att jag köpt min E39 (som är väldigt standard) var en släkting på besök. Han satte sig i bilen, rörde vid de mörka plastlisterna (de som sitter istället för trä eller aluminium-panelerna) och frågade imponerat "Är det här nån lyxmodel eller?". :-) /Micke |
|
| MNS_M3: Eldrivet jalusie??? Hur funkar det?? Fälls det ner i bagage luckan på något sätt eller?? Om jag e ensam om att ha det på en 328 så kommer du definitivt bli den enda i världshistorien som har en hönsa-trappa på en M5-03a hahahah men jag tror det blir himmla snyggt (för å inte tala om hur sportigt det är) | |
|
Körde förra året med en 316 -91. Vanliga kommentarer: "lyxbil" "märks ju vem som har pengar" |
|
|
Just ja, kom just på en annan kommentar som en (avis?) faster sa när jag svängde in på gården: "Kapitalistbil..." Tycker det är jättekul att det retar så mycket. /Micke |
|
|
...her i Danmark bliver min E36 323i, 1997 omtalt som en luksusbil (en eksklusiv og kostbar bil). Man insinuerer tydelig at bilens ejer implicit er formuende og velstående...hmmm...om det bare var korrekt,...sukk ! Bilen kostet brugt (begagnat) 250000,- danske kroner (300000,- svenske kroner). En ny E46 325i, 2002 koster i Danmark ca. 465000,- danske kroner (558000,- svenske kroner). En ny Huyndai Sonata der koster 250000,- danske kroner omtales ikke som en luksusbil...og bilens ejer bliver heller ikke stigmatiseret ! Jeg ved ikke om jeg skal grine (skratta) eller græde (gråta) ! V-max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.