|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ja, det är ju sju resor enklare. | |
|
Hej igen. Kan meddela att efter mailkontakt med kundservice (inkluderade första och andra halvårsfakturan) så har jag fått dom att medge att det inte var helt enkelt att se helheten på första halvårsfakturan och därför gått med på att avsluta försäkringen vid halvårsförfallodagen. Så nu blir det billigare helår med Länsförsäkringar än vad det hade varit på halvår med BMW Orginalförsäkring. Dessutom så har Länsförsäkringar numera höjt till 12000 mil på maskinförsäkringen istället för 10000 mil innan, så där är det ingen skillnad längre. Lyckades inte få nån förklaring på varför skillnaden är så stor, men beror säkert på många faktorer. Känns skönt att slippa köra racet med avställning eller ägarbyte. MVH Stefan |
|
|
Kollade priset hos Länsförsäkringar igen då dom för ett år sen var ca 600 kr billigare per år än BMW originalförsäkring, då BMW CS rabatt nu har upphört räknade jag kallt med att Länsförsäkringar skulle vara ännu billigare. Nu ett år senare är dom fortfarande billigare men nu bara ca 200 kr helår. Då har alltså min premie hos BMW Originalförsäkring ändå ökat med ca 400 helår pga att rabatten har upphört. Så jag blir kvar hos BMW Original då dom har mycket bättre villkor än LF. |
|
|
Fick ca 3000 kr lägre premie hos Lf jmf med Bmw original Visserligen introduktion Trogna skadefria kunder med gamla bilar på landet är förlorare hos originalförs. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.