|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har tänkt att sänka bilen till sommaren och funderar på coilovers men vet inte riktigt vad som är bäst att satsa på antingen en vanlig sänknigsats bara fjädrar eller om man ska köpa ta technix coilovers min bil är en 320d 05a uttagen 06 en e90 som gått 18700mil här är en länk till de coilovers jag funderar på Länk så säg mej vad ni tycker vore bäst vanlig sänkningssats eller dessa coilovers mvh | |
| Har haft TA på en tidigare E39a. Skräp om man ska ha bilen som bruksbil, väldigt hård fjädring. | |
|
Jag har ingen erfarenhet av något av alternativen. Men jag hade gått på sänkfjädrar i ditt läge. TA har inget vidare rykte. MVH Christian |
|
|
okeej skulle ni hellre satsa på dessa stötdämpare med sänkfjädrar ??? Länk |
|
|
Lägg till någon tusenlapp så får du bättre grejer. Visst, technix håller men ingen vidare komfort. Jag kör FK coilovers på min. Inte heller superkvalite, men dom håller fortfarande och är inte lika stumma som technix. Valde dom för att dom är rostfria eftersom jag kör på vintern. |
|
| Jaha okej är det dom här du menar Länk | |
|
Nä, såna här har jag Länk fast till Bmw då såklart :-) men ser ut som dom plockat bort det ifrån sortimentet?! Dom du länkar till känns som deras motsvarighet till technix..? |
|
|
Jaha okeej aa då blir du ju mkt dyrare tyvärr |
|
|
Jag funderar på att köpa ett sånt här kit, fast till min e46a då: Länk Läs på om dessa på nätet, tror det är svårt att hitta vettigare grejer för cirka 4000:- Hade TA Technix på min förra BMW, jävligt hårda och obekväma för en bruksbil, tur att jag bara var 20 då... |
|
| Okeej a koni är ju ordentliga grejer synd man inte har så mkt pengar o kasta ut nu då fälgarna är inlämnade på lackering för 3200 kr | |
|
Hej Synd att du inte bor närmare mig så hade du fått åka med en sväng. Tycker inte mina ta-technix är speciellt hårda och stötiga. kör med 19"are också och visst klart det blev lite hårdare med ta-technixen än orginal men det hade det ju blivit med sänkfjädrar med. Kan tillägga att frugan är extremt känslig vad gäller stötig och hård bil men hon säger ingenting utan blir mer irriterad när man lånar någon annan bil att dom är för svampiga ;) M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Kan förövrigt säga att mina TA Technix började rosta första året samt året därpå var fjädrarna snudd på sönderrostade. Kanske är beroende på uppsättning, men hållbarheten är ingen stark sida alls enligt mina erfarenhet, men billiga är dom. Kan bli dyrt om man behöver byta varannat år. |
|
|
Okeej aa det är synd vart bor du nånstans då rille h ??? och har dina börjat rosat som tummps ??? tummps.. det var som fan hmm |
|
|
Hej Hur länge sen va det du hade dina tummps? Jag har bara haft mina sen i höstas men ser fortfarande ut som nya men skenet kan ju bedra. Har även flera kompisar som har haft sina i 3-4år utan några problem.. Efter lite eftertanke är det nog bara en jag kan räkna med för den andra har bara sin på sommaren... M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Har haft TA på en 335i e92. 25/35mm. Fungerade hur bra som helst och komforten var i stort sett oförändrad från vanligt M-sport som satt tidigare. Det var i djupa hål och skarpa gupp som det kändes skillnad, i övrigt inget. Oerhört prisvärda grejor om du frågar mig. |
|
| okeej det låter ju bra =) | |
|
Det verkar vara väldigt blandad kvalité på deras dämpare. Jag köpte bilen 2011 och hade den i lite över ett år. Det var ganska "nyligen" jag hade dessa, danne_e90. |
|
| jaha okeej a man vill ju inte köpa nya grejjer o så börjar det rosta nästan direkt är ta technix inte galvade som fks coilovers ?? | |
| Ytbehandling vet jag inget om, men under de 5000 mil jag hade mina så varken rostade dom eller gick av. | |
| okeej körde du på vintern med dom ?? | |
| Japp, två vintrar blev det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.