|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Inte provat men kolla även med Schmiedmann vad de kan göra på Supersprint och Eisenmann. Nöjer du dig med 70mm blir det relativt ok. Själv valde jag 76mm från Eisenmann, vilket jag tror blir lagom stort... |
|
|
Schmiedmanns ser väldigt feta ut. Det kan inte vara många mm kvar mellan ändrören och stötfångaren. Här har du lite att grotta ner dig i: Länk Länk |
|
|
Jag har supersprint på min Z4M Coupé, det är lite jobbigt "dån" vid låga varv på 6an men annars är jag väldigt nöjd med det. Låter precis lagom för mig. Det jag hört av rpi så har det kännts som lite väl mycket ljud, men det var nån youtube/instagram-film så det är väl inte säkert att det representerade verkligheten så bra. :) Om du har vägarna förbi stockholm så demar jag gärna hur det låter. Här är det jag köpte mer i detalj; Länk Art. nr: 044906 420,17 EUR Art. nr: 044936 420,17 EUR Zwischensumme 840,34 EUR MwSt. 159,66 EUR Versandkosten 39,00 EUR Gesamtsumme 1.039,00 EUR Så, typ 9k, totalt. |
|
|
Porr sida med olika slutburkar på Z4M Länk |
|
|
Mikecab: Jag hade Eisenmann sport catback på min gamla 330 e46. Ljudet var riktigt skönt. Dåvt och skönt på låga varv men vi gaspådrag så lät den rappigt och smällde gott!! Rekomenderar starkt Eisenmann!! Köpte mitt system ifrån Xeruisracing.se! Väldigt trevliga och bra service! |
|
|
För de som bor nära Gbg finns ju A-Alt Avgas i Mölndal med som gör exakt enl kundens spec. Hade deras grejer hela vägen från turbon i nästan tio år, inga problem. Funderar på att åka dit även med min nya finbil. Trevliga, nej, men bra! :) |
|
|
Lyssna på bra ljudklipp men helst irl innan köp. S54 ger ett väldigt eget ljud och får man det fel så låter det som en trimmad moped :/. Köp därför (helst) ett beprövat system. Läser jag dig rätt så vill du ha lite mer gött ljud men kanske inte nåt som stör och inte är för dyrt. Då skulle jag vilja föreslå ett alternativ, byt bara luftfilterburken till ett sk. CAI. Detta ger ett väldigt skönt dovt rejsigt ljud och är samtidigt en mindre investering. Kolla t.ex på Eventuri: Länk AFE: Länk Gruppe M: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.