|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Känns som original systemet inte andas rätt och ljudmässigt lite klent! Vadska jag sattsa på istället eller finns det någon som har ett fint helsystem tillsalu? Kolla lite på supersprint men dom är sjukt dyra Skall ringa till Feritta och höra vad dom tar för att platts bygga ett rostfritt sport system Alla tips är välkomna Mike | |
|
Supersprint Race slutburkar. Typ 9000:- från Tyskland! Dyrt?? |
|
|
Nej det va bra hur och vilken firma ska jag söka på kan du skicka länk Mike |
|
|
Detta köpte jag från samma firma. Bra service och snabb leverans Länk |
|
| Blev du nöjd med ljudet? | |
| Mycket! | |
|
Det är ingen turbomotor så du vinner inget på ett öppnare system. Jag tycker iofs orginal låter väldigt rejsigt och helt lagom men jag har RPi-burkarna om jag känner för det. Är det till en coupé ellet cab? |
|
| Mest ute efter lite vassare ljud hästar finns så det räcker | |
| Cab är det | |
| Varför inte Eisenmann race? | |
|
Eisenmann kan du köpa här: Länk Du får dock maila för pris, men de priser jag fått har varit väldigt bra och de är bra att göra med (so far...). Info@mytuning24.de eller Länk Funkar jättebra på engelska. |
|
| Tackar | |
|
Vassare ljud = Supersprint Dånande ljud = Eisenmann |
|
|
Länk Länk Varför skiljer det så mycket i pris på dessa?? |
|
|
Ändrörsdiametern är 70mm på den billigare och 80mm på den dyrare. Dessutom verkar båda priserna bara gälla för en burk (rechts)... |
|
| Oj hoppsan då blev det dyrt | |
| Prata med Feritta idag och dom skulle ha 9000 för att bygga 2 fina slut burkar med dubbla rör i varje ska ta mig en funderare | |
| Prata med Feritta idag och dom skulle ha 9000 för att bygga 2 fina slut burkar med dubbla rör i varje ska ta mig en funderare | |
|
Okey, vart skarvar de då, vid bakaxeln? Antar att du kan välja och vraka vilken ljudvolym/karaktär du vill ha. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Dom skarvar vid ljuddämparen. Jag har Ferrita på min bil. Som på de flesta sportljuddämpare till S54:a motorn är det rätt högt dånande på låga varv/höga växlar (över 2200 blir det bra), ingen idé att köra på 6:an i 80 km/h t. ex. Här är en video, våra bilar är begränsade till 5500 varv när dom står stilla, men du får en lite (ljud)bild av det hela. Filmat med en kompaktkamera så ljudet är väl inte det bästa. |
|
Har någon provat dessa ljuddämpare? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.