|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå? Hur förvandlades tråden utav z3mc och Lasse Eklund till en jantelagstråd? Tråkigt med sossar som er som inte kan unna de som har råd med lite roliga bilar oavsett om man är miljonär eller inte. |
|
|
Glömde visst ;) Hoppas ni förstår att det var med glimten i ögat! |
|
|
@Phoenix "Lasse Eklund till en jantelagstråd?" Nu får du nog läsa en gång till vad jag skrev. Oavsett prisnivå så blir det man använder varje dag just alldagligt/det vanliga, oavsett om det är en dyr bil eller en enklare och billigare bil. Det tror jag att de flesta kan hålla med om. Kör man dock bara runt 1000 mil per år och mestadels på helger som Tor skrev i sitt sista inlägg, så blir det ju speciellt i alla fall, till skillnad om man bränner runt 4000 mil som mej. Ser min bilpark ut som sosse, miljöpartist eller annat? Jag kommer inte börja diskutera politik eller gamla Jantegrejor här bara så du vet, för det är jag inte alls intresserad av. Obs skrivet med ;-) i ögat.. |
|
|
Jag försökte skämta till det lite men det lät kanske värre än vad det var :) Du har en väldigt fin bilpark som man inte tackat nej till. Hur mycket dricker corvetten? Med vänlig hälsning, Filip |
|
|
Lät nog värre än det var. ;-) 2.3 l/mil landsväg. Blir lätt så med en hottad BB med gammaldags Holley 850 dubbelpump. Länk |
|
| Jäklar va fet! | |
|
Jo den är rätt go. Funderat på att sälja rätt många ggr för att prova något annat, men nu blev det en till bil (Z4) samt utbyggnad av garage så länge. Får se om jag kan hitta någon fin Z4M coupe framöver. (din hade varit helrätt) Ursäkta Off Topic. |
|
|
OT. Igen. Borde inte din riktigt feta helsköna Corvett vara Miljöpartistens bäste vän? Tänk vad skattkronor en Corv1 inbringar till många satsningar på härliga vindkraftsparker och solfångarexperiment? Eller som här i Göteborg, vindkraftspark på ogynnsam plats med miljöfarliga mudderdeponier utan ekonimiksa eller miljmässiga vinster. |
|
|
Tack. Nej, "tyvärr" får dom inte in mera pengar på den än en normal barnfamilj som skjutsar barnen till och från träningar överallt. Jag kör ca 100 mil/år knappt och vägskatten är 0 (på bilar äldre än 30 år), bara nån registerhållningsavgift på knappa 100:-. |
|
|
Personligen skulle jag välja E63 AMG före M5. Jag har haft 2st V10or. Jag har problem att gilla lådan till vardags. Den är svinkul när man kör inspirerat dock! =) |
|
| Funderade lite kring samma sak Tor och det slutade med att jag köpte en fin M5 E39 istället med 12k på mätaren då jag gillar manuell låda. | |
| manuell låda är det som gäller. Synd att bmw och alpina slutat med manuellt på prestanda modellerna. Riktigt synd. Tror det snart slår tillbaka på dem och marknaden återigen kräver manuell låda. En slags retrotrend där man inte har en massa elektriska dämpare utan bygger en konventionell bil med vanliga stötdämpare, skruvfjädrar, hydraulisk styrning, mekanisk lamelldiff med effekt runt 600 hästar och givetvis manuell låda. ( den bilen finns för visso redan och heter 1m g-power. Kompressormatad v8 från m3 e9x i en 1 serie m coupe) går dock inte att ta hem från tyskland pga SBP. | |
|
sirtobbe: Som tur är finns ju Nordamerika. Ta in en M5/M6 med manuell låda därifrån. Någon gång kommer jag köpa en F10 550i/6 därifrån. |
|
| Jo, den tanken har slagit mig. Skulle vara nya m5an med v8 då isåfall. Har hört att den ska va sladdbenägen...... (ja, 550i går ju att skrämma upp den med, är väl ungefär samma motor som m5an) | |
|
Vilka annonssiter ska man kolla på i USA? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.