AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
11.010

Bur montering Z4M coupe 2007

Sida 2 av 2
Japp, menade att du ska sätta på Apex 18" och sälja dina 20" till mig :)
@phonenix har faktiskt funderat på 19" och r-däck istället för mina 20"....
10 papp st kostade mina special anpassade fälgar så bara att ge mig ett bud ;)
ja
18
jacken
Z4 SDRIVE 35I
320 XD F31
325 E90
Vet inte om din bil är helfordonsgodkänd , OM den är det och du tänker sätta dit en helbur så kan det blir svårt med regbesiktning.
@jacken min bil är inte helfordon.. Och får ha bur. Ringde och kollade detta.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Om du ska köra bana med bilen kommer du nog behöva någon typ av ljuddämpare annars kommer den troligtvis inte klara bullerkraven.
Har lagt upp en tråd på rejsa nu. inte riktigt min grej att "blogga" men ändå kul att få hjälp och visa andra hur bygget går..

Länk
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
ska du slänga orginalstolarna så kan jag ta hand om dom...
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Original Z4 M stolar, i fint skick är de stor efterfrågan på, har själv letat.

Nya på BMW ca 10000 $ paret ...
Tänkte ha dom i mitt golf 2 bygge men kanske ska tänka om $$$
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Låt bli att krocka bilen ist så slipper du förstöra bilen med en bur ;)
Krocksäkerheten är bara bonus det är utseende och prestanda som är min anledning :)
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Funderat lite på det där och vad gör du om besiktningen inte släpper igenom bilen med kapad vägg? Den lär ju bli svårsåld också om du har en spekulant på bilen, som vet hur den ser ut/är konstruerad original.

Jag skulle aldrig kapat, men det är jag det. Möjligen byggt buren men inte gjort om grundkonstruktionen.

@Lasse inte lätt att ta ställning till detta. har kollat med två olika tekniker och båda säger att bur montering är ok. ingen vet dock vilka regler som gäller vad man får ta bort eller inte. tyvärr är de ingen 240 så inte heller lätt att fråga andra som gjort liknande operation. Har mailat Cammo på rejsa och hoppas han kan ge mig mer info.... annars får jag väl helt enkelt vara först med att försöka :-)
ja
18
jacken
Z4 SDRIVE 35I
320 XD F31
325 E90
Jag skulle inte lita på vad besiktningstekniker säger utan att vilja snacka med en besiktningsingenjör,de har mer koll på vilka föreskrifter och krav som ställer på fordonet, din bil är ibruktagen före 1/7 2010 då är det TSFS 2013:63 28 kap och §5-14 som gäller (med stöd av 2 kap. 1 § Fordonsförordningen 2009:211).
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Hej, hur går det?

Ramlade på den här tråden och tänkte på dej: Länk

Hej!

ligger lite på is då jag varit sjuk. Men åkte på ett stort problem när jag fick reda på att bälten inte får röras ändras... Dessa sitter ju i väggen jag vill ta bort. Att montera bur med väggen kvar blir helt fel så får se hur de blir.
Ringde runt en del igår om regler för att ändra infästning till bälte... Man får flytta men måste då bevisa att nya infästning håller vilket blir omöjligt att testa utan att krocka bilen. Förstår att detta är viktigt men lite irriterad då det inte hade varit några problem att få till.
Kan ju ha tur vid besiktningen men den risken vill jag nog inte ta..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.