|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Agr termostat styr den vätska som går i agr kylaren för att kyla avgaser innan de matas in i motorn. Men agr termostaten "genskjuter " huvudtermostat direkt mellan kylaren och motorn så att cirkulation uppstår och motorn kyls i förtid om den stå står öppen när den inte ska. |
|
| Ok. Har beställt en från bmw. Då jag återkommer gärna om hur det blev efter bytet. :-) | |
| på min bil så rör sig inte skalan vid varvräknaren utan den står på "maxtemp" hela tiden. kan man återställa den på något sätt? | |
| Har du automat eller manuell ? | |
| Automat | |
| iTact: Om du har en LCI finns inte den "funktionen"... | |
|
ok. varför kan man ju fråga sig. känns snålt från bmw:s sida. tack för svar. |
|
|
Riktigt dumt att inte ha vare sig temp eller oljetempmätare. Men det är en annan diskussion som lite spekulativt skulle kunna bero på att BMW "vill" att motorerna ska slitas pga att kunden inte vet när det är dags att ha tung gasfot. Motorerna slits därför extra mycket om man inte känner till att dessa dieslar tyvärr tar upp till 3 mil innan oljetemp är på rätt nivå. |
|
| borde man inte kunna koda in iaf vattentempen i displayen mellan hastighetsmätaren och varvräknaren? finns väl vad jag vet en "gömd" meny | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.