|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Titta på en 520 touring med sportpaket. Funderar på att lägga till ett paket till. Vilket skulle ni föredra mellan Vinterpaket eller Loungepaketet? Vinterpaket Parkeringsvärmare Eluppvärmt baksäte Klimatuatomatik, 4 - zon Loungepaketet Ambient Light Comfort Access Panoramasoltak Harman Kardon soundsystem Solskyddsgardin Tack! | |
|
Eh. Ja, du kanske redan listat ut vad jag hade valt. Vinter. Vi bor i Sverige. Det är knappt plus ännu ens! Brrrr.. |
|
|
Har du tillgång till el där bilen är parkerad? Isf Skulle jag köpa Calix värmare och Loungepaket. Har eftermonterat Calix i kombination med batteriladdare på min som ofta rullar korta resor. Funkar väldigt fint! Klart värme i baksätet hade varit bra, Gjort frugan nöjd. :) |
|
|
Har bägge 2 på min. Parkeringsvärme, el baksäte har gått ofta för mig. Comfort access är skönt. Bästa är att kunna öppna bakluckan med foten, bra när bägge händerna är upptagna. Ljudet är bra i Harman Kardon. Ambient light trevligt men värt pengarna? Panoramasoltak uppskattat men nödvändigt? Solskyddsgardinen är faktiskt riktigt bra, främst om du har småbarn annars skulle jag hellre ta tonade rutor. Så vinterpaketet går för lounge för mig. /mården |
|
|
Vinterpaketet Parkeringsvärmare - toppen El-uppvärmt baksäte - när sitter man där? 4-zons klima - stor skillnad mot 2-zon men den fungerar ju också Loungepaket Ambient light - snyggt till ljus klädsel, svart skinn så försvinner det mesta ljus Comfort access - toppen Panoramasoltak - toppen, en helt annan bil men att öppna det känns 80-tal Harman Kardon - toppen Solskyddsgardin - toppen toppen Personligen tycker jag loungepaketet är bättre förpackat och till ett bättre pris. Men att leva utan parkeringsvärmaren det tänker inte jag göra igen.... Så detta är två paket som man egentligen "måste" ha lite av varje ;) |
|
|
Tänk på att 4-zon också har någon slag skillnad på inblåset i instrumenpanelen som gör att den är bättre. smurfkungen, har du ett småbarn i barnstol i framsätet? I så fall sitter ju någon vuxen bak och då är eluppvärmt säte mycket skönt. Har du barn som ej sitter i barnstol vill dom också har eluppvärmt baksäte. /mården |
|
| Det beror ju på lite hur man har bilen parkerad. Har man bil i garage finns ju ingen vits med vinterpaket. Har man tillgång till el kan det vara billigare med en eldriven kupévärmare. Min tanke är att loungepaketet är används än större del av året, men vinterpaketet är viktigare under tiden det används. Det beror ju på hur frusen man är som person också. | |
|
centrallogik - tack. håller med om att vinterpaketet är frestande. Iggeman - har faktiskt tillgång till eluttag. Menar du att det går att eftermontera så att det blir i princip samma sak som den man får från fabrik? mården - nope inga småbarn. Större barn som sitter i baksätet utan stol. mduck - det är just därför det är så svårt :) falkn - sant samtidigt som vintern är så jobbig och lång. Fast det är klart det är inte så många dagar per år som det är snö och man måste skrapa. Inte i år iaf... |
|
|
Smurfkungen. Japp - eftermonterade Calix på min. Startar strömmen eluttaget på morgonen och sätter mig i en varm bil efter en stund. Tror att du får en varmare motor med dieselvärmaren, men skönt att också ladda batteriet som calixen kan med tillval. BMW hade en kampanj när jag gjorde i januari, omkring 7000 tror jag. Värt alla slantar! |
|
|
smurfkungen Tag bägge paketen. Tänk dock på att om du monterar in dieselvärmare (vinterpaketet) så kan du få problem med att eftermontera elvärmare. Jag fick välja Defa då Calix inte hade någon lösning ifjol. Men om du monterar in elvärmare, tag absolut med en inbyggd batteriladdare. Själv tog jag Defa med egen GPS så nu kan jag spåra bilen hela tiden inklusive att bilen skickar mig ett mail när den startas. Kan vara bra ifall jag skulle vara långt ifrån bilen när den körs iväg av någon som inte borde köra den. /mården. |
|
| Jag hade valt Loungepaketet, främst för Harman Kardon och panorama. Enda grejen i vinterpaketet jag skulle vilja ha är parkeringsvärmaren, men avsaknaden av det hade blivit liten med garage både hemma och på jobbet. | |
| Bara för att öka dina kval ännu mer... ;) Funderat på Innovation Pack? Detta paket ligger högt upp på min önska-lista, ffa pga LED-ljusen och multifunktionsdisplayen, men även för aktiv farthållare, lane change warning mm | |
|
Parkeringsvärmaren som levereras från fabrik värmer bara upp kupén och inte motorn, kan vara värt att tänka på. /Masten |
|
|
jsn LED och HUD är underbart att köra med men HUD blir ännu bättre om du koordinerar med navigation. Och där drog priset iväg ordentligt. /mården. |
|
|
Kan bara instämma i lovsången om LED och HUD... De två funktioner jag nog uppskattar mest. Det är ett skådespel att se hur LED-ljusen arbetar, skapar tunnlar runt andra bilar, bländar av på vänster sida och fortsätter att lysa på höger sida. |
|
| HK-ljudet är värt MASSOR om man är intresserad av att lyssna på musik i bilen. Jag har haft många bilar genom åren och har ofta haft det största ljudpaketet. Men aldrig har jag haft ett så bra ljud som med HK i min F10. Många som åkt med har kommenterat hur bra det låter och undrat om det är dyra eftermonterade grejer. Dessutom får du de snygga aluminiumdiskantgallren vid backspeglarna ... :) | |
|
smurfkungen. När du har specat klart bilen, kom gärna tillbaka och skriv ner vad det slutligen blev för utrustning. Men glöm inte automatlådan. /mården |
|
|
Masten; parkeringsvärmaren värmer även upp motorn. |
|
| Romefors: Nix, endast kupen värms. | |
|
Masten, har pratat med säljaren av min nya bil - även fått det skriftligt av BMW. Kan skicka över det till dig |
|
|
Romefors, Isf är det en nyhet för det har tidigare iaf varit så att endast kupén har värmts upp. Folk har t.o.m. byggt om värmarfunktionen själva till att även värma motorn. Ingenstans har man kunnat läsa att motorn värms och har du det skriftligt från BMW Sverige så är det väldigt intressant, eller är det säljaren/ÅF som gjort denna utfästelse? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.