AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.598

Hur mång äkta e46 M3 CSL i Sverige?

Sida 1 av 2
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Hej!

Har kollat lite på nätet och det verka vara ganska svårt att hitta "äkta" M3 CSL som är till salu.
Någon som vet vad dessa monster ligger på för pris?
Finns det några i Sverige?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Prismässigt är spannet stort, allt är beroende på skick o mil!
Sist jag såg en till salu var på häggenäs bil o de var en svart ca pris 450 tkr.

I Sverige finns inte många, skulle tro färre än 10 svensksålda.

Köper du , kan du räkna med en stabil värdeökning i framtiden!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag körde ut statistik för ett halvår sedan och då fanns det 16 st i Sverige.

/Masten
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
8st svensksålda, alla gråa !!

Enda bilen jag ångrar jag sålt

Mvh Henrik
Dr
252
DrDazed
420DA,F36 GC, M-sport -15
Tittade på min släktings CSL förra veckan.

Sjukt fint skick, mörkgrå, 3k mil. Inte vågat fråga priset.. :)
Lär dock inte vara till salu :x
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Billigaster på mobile var senast jag kollade för några dagar sedan 86tusen euro.
Polaren som har en av dom äkta cslerna har kikat lite och senast han uppdaterade sin lista fanns det ca 15st i sverige. Men nu har det gått några utomlands sedan dess tror jag. Så är inte många kvar i landet
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Var faktiskt 10 svensksålda. Men oficiella antalet är 8. Men bmw sverige lyckades deala till sig två till efter dom 8. Och dom två andra är gråa med.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Letade under 6 månader efter en, inte en enda bil till salu under den perioden. Den som fanns hos Häggenäs gick på export...
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Dom som polaren har på en lista som finns här i sverige rullar knappt någonting nu för tiden. Så dom flesta har dom nog bara ståendes och sparar på dom.
Länk
Någon som vet om kungen har kvar sin? Det var väl den han krockade med för ca 10 år sen?
Dr
252
DrDazed
420DA,F36 GC, M-sport -15
Sjukt va de gått upp i pris!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Marknaden är sjuk just nu, kolla bara på Porsche GT3 RS samt gamla amerikanare (!)...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Men blir de sålda till de priserna?

997 gt3 rs är ett sånt exempel jag undrar över. Jag tar hellre en 997 gt3 för halva priset eller en ny 991 gt3 rs om det ska handla om priser mellan 1,5-2mkr. Trots att jag alltid föredrar manuell låda så är 991 ett givet val istället för en använd 997 om pengarna är detsamma.

Tror 997 GT3 RS ägarna överskattat sina bilars värde en del. Okej att den nya inte finns manuell, men det är ändå en helt ny bil och den gamla behöver vara billigare om den ska gå före.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vet åtminstone två bilar som sålts för över 1,5, varav den ena närmare 2 än 1,5. Men som sagt marknaden är galen nu. Det såldes en GT4 för 200 000 över listpris på ett par timmar för ett par dagar sedan. 991 GT3 går inte att hitta för under nybilspriset och jag vet att kontrakt på nya 991 GT3 RS sålts för närmare halvmiljonen.

Crazy times! Man skulle köpt upp ett par 996 GT3:or för ett par år sedan...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Acey, vad är det som driver det? Gt3 RS och Cayman GT4 är väl inga begränsade serier? Betalar man så mycket mer bara för att slippa vänta. Hur lång är väntetiden förresten?

Har intresset för bankörning exploderat eller varför är det GT-bilarna som är så poppis? Eller är det likadant med Turbo S?
Det är väl nästan omöjligt att få ett ex. av GT4 och GT3 RS idag så att dom handlas till högre pris är kanske inte så konstigt.

Däremot så känns det inte stabilt med priser på dom äldre GT3 som gått upp mellan 50-100% ,beroende på modell, sen förra året. Ska bli intressant att se vad dom kostar nästa säsong.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Blir ännu intressantare att se vart det landar när denna lånekarusell har stannat och börjar gå baklänges.
Kristoffer_L:
Han har sålt den till killen som ägde den innan honom.
Tror knappast vi får se några GT3 RS ägare i lyxfällan i den närmsta framtiden men man vet aldrig :-) Kombinationen av hög global efterfrågan och relativt låga produktionserier gör ju att priserna blir därefter. Sen ser vi ett skifte i sportbilsvärlden just nu där elmotorerna är på väg in vilket gör att intresset på traditionella bilar med bakhjulsdrift och manuell låda ökar - det är lite sista chansen om man vill ha en entusiastbil med manuell låda och sugmotor där egentligen bränsleekonomin är ointressant.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grelle: Bilarna är inte begränsade serier, men eftersom kapaciteten är begränsad hos Porsche Motorsport och bilarna lanseras i slutet av livscykeln (981.1 och 991.1) så blir ändå serierna begränsade. Tittar man historiskt så brukar upplagan hamna någonstans runt 2000 bilar (oftast färre), vilket inte räcker till.

Tittar man på intresset för 991 så beror det på att Porsche efter ganska stora problem med motorerna i början för nya GT3:an aldrig riktigt hunnit komma ikapp efterfrågan, och dessutom slutade vanliga GT3:an att tillverkas för att kunna bygga RS-modellen, vilket gjort tillgången på vanliga GT3:an begränsad.

Personligen tycker jag att priserna på vanliga 997 GT3:or inte kommer hålla i längden, men inget förvånar idag. Helt plötsligt kom någon på att det inte kommer finnas en manuell GT3 längre och priserna sköt i höjden...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.