|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Länk utan as | |
|
Länk med as Mvh |
|
|
Det gör jag med, har demonterat systemet i så många detaljer det går och sedan byggt ihopa det igen :) jag syftade på själva styrväxelen som är delad ifrån AS som jag ringat in i röd ring: Länk är även dem olika? |
|
|
Hej ja det skulle jag tro Läste ditt problem har du byggt ihop en as med en utan as? Jag har ju min gamla liggandes om du behöver några delar Mvh |
|
|
Hej. Tack för erbjudandet men jag det uppdaterade AS systemet som lci fick alltså passar inget ifrån ditt :) |
|
|
Ok vad är det för skillnad då? Men du hade ju problem med att den.blev lätt i ratten i högre hastighet Kan det vara problemet? Mvh |
|
|
Där sitter helt annan storlek på alla dreven i utväxlingen, annan EL-motor med annat kretskort i. ja men känns obehagligt lätt i 120kmh+ det är när AS vill ändra till motsatsen ( ratta mera än en normal bil ) som den gör i högahastigheter, det är då det blir obehagligt, varför det blivit så fattar jag inte... |
|
|
Ok min blir inte lätt vid dom fartena utan snarare trögare Men får du nya as styrväxelen att lira med gamla as modulen? |
|
| Ja allting lirar. Har bara bytat två plattor med lager i. Och kodat om det. Ska koda om hela bilen nu men tror inte de kmr hjälpa :( | |
| Eller jag har klyddat med en massa saker som man kan läsa i min tråd. Somsagt allt är perfekt tills den ska växla till det *negativa momentet* i 120+ | |
|
Ok låter ju märkligt Men du har alltså kvar original styrväxel och as modul? Tror ju inte att lagren spelar någon roll Men om du har lci styrväxel och original as modulen så kan det ju vars det som bråkar |
|
|
Ja jag använder original modul och original utväxlingen, bara lagerna som är bytat då mitt va helt slut |
|
|
Ok då är jag med Men hur var bilen innan du byte lagren? Har du kort på vad som skiljer lagren åt? |
|
|
Det vart glapp i ratten i låga hastigheter. Lager plattorna vart inte identiska men nästintill. Vet inte om jag sabbat något under reperationen. T.ex. först provade jag spänna bulten på styrstången för mycket så allt låste sig :) kanske sabbade något då ? Låter långsökt... sen drog man rattstången för långt ner så även den låste sig :) p.g.a nya styrväxeln saknades positionsguiden för stången. |
|
|
Ok låter ju märkligt Men styrväxel är från en pre lci? När du lossa på växeln, du lossa inte den för mycket? Mvh |
|
| Nej spännt så att det är precis innan de låser sig. Styr växlen e ifrån 05a men samma art nummer och identiska dock. | |
|
Ok verkar ju väldigt märkligt Du har rätt olja och helt säker på hjul inställning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.