|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Många som skrivit sen sist man tittade in här, roligt! Som sagt många därute blir man mörkrädd när man kollar historiken på, finns en del med uppemot 20st ägare. Trotts allt finns det några få exemplar som ser helt okej ut men dom kunde varit betydligt bättre! Kan lista några exempel nedan: Länk Den här. Svensksåld, lågmil. Relativt få ägare jämfört med alla andra men fortfarande mycket (8st). Manuell om man nu är ute efter det. Bra skick. Saknar en del utrustning, tråkig färg kan i princip tänka mig vilken färg som helst förutom silver. Betydligt dyrare än "medel pris" e46an fock kan det vara delvis förhandlingsbart. Länk Relativt bra skick. Har den utrustning som jag vill ha. Tråkigt dock med tonade framlyktor men går ju fixa. Bytt avgas som är ett + för mig då jag slipper byta det sen. Till det tråkiga har carfax på den och i det står det "Lån rapporterat" sen något år tillbaka. Kanske inget problem om man köper bilen men ser otroligt mysko ut i papprerna. Försäljaren undviker att svara på mina frågor, han skickade carfaxen på den men inget mer. Kan ju vara jag som kommer med konstiga frågor också.. iallafall frågade jag:"Om han kunde erbjuda någon form av garanti om jag köper bilen?" och "Varför den främre reg plåten sitter i framrutan istället för att vara monterad fram på kofångaren?" Länk Har carfax på den här och ser inget mysko i den här. Har den utrustning jag vill ha. Nya däck, ny kopling, ny servad på BMW göteborg, ny vaxad. Det negativa med den: Tysk import samt förarstolen ser väldigt sliten ut. Många ägare (11st) men fortfarande betydligt färre än på de flesta motsvarande bilar. Dock en del negativt som gör att jag inte kommer slå till. För skojs skull kan jag liga gärna länka några där "varningsklockorna slår så högt att man behöver hörselskydd" Länk "Negativa saker. Avställd Bältessträckaren på förarstolen behöver bytas ( airbaglampan lyser pga den) Kopplingen behöver bytas men funkar i lugn körning. Bakvagns bussningarna behöver bytas om man ska köra hårt." Vänta lite nu.... "Kopplingen behöver bytas men funkar i lugn körning" och avställd sedan 2013? whaat? Om det skulle vara så enkelt som att byta kopplingen och bältessträckaren för att få den fullt körduglig. Varför har inte ägaren fixat de under de 3 åren som bilen varit avställ? Sälja en defekt bil lär vara en aning svårt så om man vill få sålt bilen och det till ett bättre pris borde man ha fixat i ordning den för länge sen. Men det är bara vad jag tycker. Finns kanske andra synpunkter på det hela? Länk Länk Länk Sen har vi dom här som är en aning mysko. Ser ingen anledning varför någon skulle vilja köpa dom förutom att dom är "billiga". Kan säga att jag är beredd att betala mer än medelpriset för en m3 e46 i bra skick! Skicket är som sagt avgörande, föredrar att betala mer för en fin bil än att komma billigt undan med någon som har en del skavanker. Det är trotts allt värt att titta på de lite dyrare bilarna, kan finnas bra med prutmån på dom. Med det vill jag inte säga att man kan komma billig undan utan att istället för att betala 50% över "normalpriset" kan man kanske få betala 20% över "normalpriset". Om någon har en fin m3 e46 här på forumet som dom planerar på att sälja kan ni gärna höra av er. :) En fin Imola röd e46 m3 skulle vara drömmen för mig. Frågan är hur många finns här? inte så många, ellerhur. Räknade lite på det och kom fram till 20-30 st. Inte specielt många alls. Och av de är det inte stor chans alls att någon av de som finns hamnar ute på blocket inom kort. Men väntar man länge kanske man hittar en? :) Länk Tittat på den här dock känns riskerna för stora av att importera bil så skippar gärna det. Verkar mer och mer som den svåraste beslutet jag kommer få ta är: "Vill jag ha manuell låda eller SMGII?" Jadu för mig känns det som jag personligen vill ha SMGII, MEN man har hört så mycket skit om den lådan så att man inte kommer kunna sova lugnt om natten. Ex: Ojämna växlingar, automat läger är värdelöst, ljud från bakaxeln, känns som man bryter nacken när man växlar med den, mm... Bäst vore om man fick tillfälle att köra båda och då bestämma vad man gillar bäst. Ska försöka att få tillfälle att göra det så småningom. The ZaaiKo has spoken... |
|
|
11 ägare på en E46 är inget farligt, frågan är hur många som är riktiga brukare? Personligen finns det ingen M3 E46 på blocket i dagsläget som är intressant alls |
|
|
Bra att någon tar upp det där med ägare! Då jag har tyckt det har låtit mycket i många fall... Det är ju skillnad om det är 11 brukare utav bilen eller om hälften av ägarna har varit bilfirmor. Finns endel M3 e46 som "duger" på blocket men inga som väcker mitt intresse för direkt. Lär ta en evighet innan man hittar något som är tillräckligt intressant och slår till, tyvärr. |
|
|
Skippa de två i Malmö. Handlaren är oseriös och den andra cabben har över 11-12 ägare!! Kolla din inbox där jag tipsar om min som jag inte lagt ut ännu =) Eller länken: Länk |
|
|
Jag tycker att du ska importera från Tyskland om du har specifika krav. Utbudet är mycket större där, blir lättare att hitta rätt objekt. Sen förstår jag inte varför det ska vara risker. Jag har själv importera min m3a därifrån utan några som helst problem. Köpte bilen utan att se den. Inte ens på bild..och bilen är exakt som jag vill ha den. Det var dock från en BMW ÅF värt att tillägga |
|
|
Den Imolaröda i Polen är USA-import. Dina invändningar är många gånger märkliga. Inget som helst fel med att vara petig eller misstänksam men visa saker du skriver ryggar jag för, några har jag kommenterat. Lån rapporterat betyder att ägaren har köpt den på kredit. Mycket vanligt på "dyrare" bilar. Det löser man i samband med köpet på en bank. Regskylt i rutan är för att ägaren ogillar utseende med skylt i stötfångaren. Vill du vara laglig, montera skylten på stötfångaren i samband med köpet med dubbelhäftande tejp. I bästa fall är stötfångaren omlackad och hålen igenlagda = ett plus för dig. Anledningen att kopplingen inte är bytt är för den stått avställd och inte kostat ägaren någonting annat än garagekostnad och försäkring (om den nu haft det sista) Du får ställa dig frågan om vad kostnaden för att byta koppling och fixa bältessträckaren kostar jämfört med vad du kan köpa en utan dessa brister. Eller begär att säljaren ska fixa detta innan köp. Sedan behöver olja och åtminstone bromsvätska bytas. Men stämmer miltalet kan den vara en vettigt köp trots allt. Tyskland är inget alternativ för E46 om man redan i Sverige ogillar de i högre prislägen, det kommer kosta mer för en fin än en i Sverige även om du hittar en extremt fin här. Enda Coupén hos en BMWhandlare Länk sedan finns det 3st svarta cabbar alla för €24900-24990, en är en 05a med 5700mil. Alla fyra hos BMWhandlare bör vara de mest riskfria köpen. Länk Med som många konstigheter kommer det inte bli någon E46 M3, tyskimport som brist?! Majoriteten av M3 E46 är importerade Länk Sliten förarstol, är det en enda bilden som visar stolen som gör att du anser stolen vara sliten? Vore bättre att se bilen i verkligheten, eller åtminstone få se bilder tagna från förarsidan. Det första jag hade gjort är att kontrollera möjliga objekt på BMW, dra ut utdrag från ISPA för att se om mätarställningen stämmer eller åtminstone inte har uppenbara brister. Detta BÖR göras oavsett var den såldes som ny. Går det silverfärgade 04an bort på grund av den är silver och har åtta ägare? Alltså inte ens värd att kontrollera eller åka och titta på? Jag har full förståelse för ogillandet av många ägare, om jag var du hade jag skrivit på m3portal och frågat efter bilar med 1-4 ägare och kontaktat dem om nu inte Tyskland är ett alternativ. Möjligen kan du om Imolarot II är ett starkt önskemål köpa en dyr och fin bil i USA och ta in den i och med att färgen är vanligare där 3776st i Nordamerika-utförande mot 646st i vänsterstyrt Europa-utförande. Mvh Stephan |
|
|
Länk Svensksåld, schyssta mil och ett bra pris. Slå till ni som kan! |
|
|
Huntelaar, vilken var det, fanns den på blocket, ser ut att vara borta nu.... em3 |
|
|
Huntelaar Jo jag skulle ringt och åkt och kollat på den idag. Tyvär blev den såld efter inte ens en hel dag ute på blocket. Synd... (Var bara 7 mil ifrån mig.) men får hoppas att det inte var sista gången som man hade ett sånt här tillfälle. |
|
|
Såg ut som en carbonsvart E46 med svarta fälgar med runt 12.000 mil. Jag tyckte inte det var något speciellt med den? |
|
|
Den var svensksåld med full historik. Synd att säga att de andra som ligger ute inte har samma attraktionskraft. Rätt pris och rätt bil blir alltid sålt direkt. |
|
|
Länk Den verkar ju mer än ok ? |
|
|
Äntligen är jag M3 ägare!!! Lägger ut 2 bilder som ni kan kika på. Länk Länk Skriver bara en kort beskrivning om den annars finns det risk att jag aldrig slutar skriva. Lågmilare, 7000 mil samt endast 3 brukare. Låter det tala för sig själv. Skulle kunna skriva en väldigt utförlig beskrivning men somsagt så finns det risk att jag aldrig slutar skriva... Läste någonstans på forumet att de som var spekulanter på e46 m3 brydde sig inte speciellt mycket om skick, miltal och att de inte vill lägga mycket pengar på bilen. Så var det definitivt inte för min del. Skick, historik, miltal, mm... var avgörande för mig. Tänker inte avslöja hur mycket jag betalade för bilen MEN kan säga att jag betalade en bra bit över medelpriset samt att budgeten som jag hade från början totalkrossades och det hela blev betydligt dyrare än förväntat. Men åandra sidan, sånt händer och ska det smaka så får man vara beredd att betala. Med andra ord är jag otroligt nöjd över min bil! :) |
|
|
Du får gärna skriva lite mer då dom som är intresserade gärna läser :) Sen tror jag dom flesta här som har m3 eller funderar på att köpa bryr sig ganska mycket om skicket på sina bilar eller objekt. |
|
|
Ser ut att vara TF* ***. :) Om så, -grattis! Jag köpte min 530 av den tidigare ägaren och han e en kanonkille som tar mycket bra hand om sina bilar. Jag fick åka med i den och den var i nyskick för 2år sedan. |
|
|
Mycket riktigt är det TF* *** Rusjor. ;) Enligt de papper som jag fick med bilen har den bara rullat 400 mil sen 2012 så förmodligen är den i samma skick som när du såg den senast! Redigt bra att höra att bilen har varit i goda händer hos samtliga ägare. Nu gäller det bara att ta hand om den lika bra som dom gjorde, om inte bättre. :) Får ta och skriva en redig uppdatering så småningom då sneable. Delar din åsikt där angående vilken bil man köper men eftersom någon skrev motsatsen om det i en annan tråd kände jag mig tvungen att uttrycka min åsikt. |
|
| Snyggt!Mera bilder? | |
|
Fin! Leta nu upp orginal 19"-fälgarn i fint skick och skaffa kromade njurar så blir det riktigt bra :-) |
|
|
What! BBS Challenge är ju de snyggaste fälgarna som finns ;) /DJ |
|
|
Hade 19" BBC CH på min gamla M5a Länk Snygga,och passar M3 E46,liksom 19" ORG som jag har nu Länk MEN "top of the line" klart snyggast i mina ögon,och i en klass för sig är Hartge Classic II Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.