|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Haas: På de bilar med olika dimensioner brukar det räcka med att byta bakdäcken. Så länge man håller sig till samma märke så märker man ingen större skillnad, mer än att egenskaperna klart förbättras med nya däck där bak. Men även framdäcken slits dock har det varit marginellt på de bilar jag haft. På min 320d M-sport gjorde jag misstaget att få icke-RFT bakdäck när de skulle bytas - blev inte bra alls! Så det blev RFT även bak vilket löste det hela. Med vinterdäck har jag undvikit att ha olika dimensioner om det går, de flesta BMW hjulsatser har ju samma dimension runt om. |
|
| Brukar hinna med ett byte bakdäck mellan varje byte framdäck men håller mig till samma märke så har aldrig märkt något speciellt brukar försöka baka in en hjulinställning varje gång jag bytt däck också kostar 1200kr extra men så jävla värt att veta att allt är okej så man inte slaktar ett par nya däck på kanske 1200mil eller så pga dumsnålhet | |
| Varför inte göra det enkelt för sig, och byta när man är nere på slitagevarnaren? Vad är det för mm då? | |
|
Fenomenet att någon (företrädesvis en man) köper en något för dyr BMW för att sedan inte ha råd med försäkring eller däck har ju diskuterats en och annan gång på det här forumet. Själv hör jag till den skaran som tycker att bra däck och en bra försäkring är viktigare än själva bilen. Men det är förstås bara jag... |
|
| Alexander...Slitagevarnare=1.6mm, jag byter strax innan, dvs ca 2mm | |
|
Min gamla 945:a rullar som slitvarg på nya Hakka 8:or och någon sade att de var ju lika mycket värda som bilen. So what? Det är ju inte bilen jag tänker på när det gäller att hålla sig på vägen och på rätt sida dessutom. Och det är definitivt en bil som bör ha friska vinterdäck. Att köra på vintern med 3mm mönsterdjup kommer inte ske med mina bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.