|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle beställa en hartge växelspaksknopp härom veckan ifrån sam steffansson, men fick till svar att det inte var möjligt eftersom Hartge upphört att existera? Pratade även med en bekant som skulle modifiera sin M4, även han fick samma svar. Någon som vet vad som hänt? | |
|
Länk Borde stått något på deras hemsida... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hemsidan är tyvärr det sista som brukar bli uppdaterat när ett företag konkar, vanligtvis så försvinner den bara. | |
|
Beställ direkt från Hartge. /Anders |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Att beställa direkt från Hartge känns lite vanskligt om dom nu har konkat. |
|
Men de har inte gått i konkurs. En dagsfärsk kreditupplysning från UC visar "God kreditvärdighet". Kreditlimit : 190 TSEK Kreditrekommendation Affärsförbindelser kan accepteras /Anders |
|
|
Det va ju ju märkligt... Gogglade lite och fann att någon som provat och ringa ner där hamnat på en helt annan firma? Min bekant som skulle ha jobb utfört fick till svar att man ej gjorde sådana ombyggnader mer? Dessa saker gör ju att man undrar... Givetvis hoppas jag inte att ett företag som Hartge går i graven, det vore synd o skam. Får väl helt enkelt ringa ner o försöka beställa min växelspaksknopp. Tack för info. Mvh Daniel |
|
| Är inte 190' en väldigt låg kreditlimit för ett företag med de här anorna...?? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är något som inte är som det ska när ett företag som handlar av Hartge säger att dom har upphört att existera. Sen är det upp till var och en hur man vill tolka den informationen. |
| Sani: reflekterade över det med, men sen har jag tidigare erfarenhet av UC och bristande koll på valutor, så det skulle lika gärna kunna fattas en nolla. | |
|
Kreditlimiten är tänkt som en uppskattning där ett företag normalt har mer än en leverantör. Hartge är ett kommanditbolag med en balansomslutning på cirka 4,5 mkr där summa skulder senaste bokslutet var cirka 2,9 mkr. /Anders |
|
Verdi |
Hartge.de är "under ombyggnad". Gissar att nåt har hänt. |
|
Även Facebook sidan är borttagen... |
|
|
Det kan också ha helt naturliga orsaker. Herbert Hartge måste ju va en bra bit över 70 vid detta laget. Han kanske bara har beslutat sig för att lägga ner. Iofs ett konstigt sätt att avsluta ett företag som Hartge. Kollade även Carlsson som ju även det ägs av familjen Hartge, detta verkar dock va i full gång. Ska försöka ringa imorgon om jag får möjlighet. Skit trist om dom verkligen inte finns mer... Hartge är inte ensamt om att ha problem. Flera tyska bilrelaterade firmor har ju försvunnit. D&W, BBS etc Vet inte hur det är med Hamann och Ac schnitzer? |
|
|
Kollade med en kontakt och firman är nedlagd och stängd, personalen uppsagd och lokalerna tomma. Pensionering. Dock ej konkurs. /Anders |
|
|
Verkligen? Trist. En klassisk firma. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Kan inte låta bli o undra varför man inte väljer att sälja företaget i det läget? eller låta någon duktig anställd/nära anhörig fortsätta driva det? BMW M-POWER |
|
|
Exakt /Anders |
|
|
Kan finnas många orsaker, generationsbyte i privata bolag/familjeföretag är ofta komplicerat. Sen kanske det fanns andra skäl som lönsamhet t ex. Jag vet inte var man hittar tyska årsredovisningar men där kan man nog få en fingervisning. |
|
|
Synd glömmer aldrig min förste bil en Hartge trimmat e21 323i -81 fan va den gick med 4 petad låda:-) |
|
|
Det kan nog finnas ett värde i att låta sitt livsverk få ett värdigt slut också. Tänk vad bittert det skulle vara om han sålt det för att 20 år senare upptäcka att det anrika varumäket numera används för att kränga doftgranar, klistermärken och billigt importgodis när han gör ett sista återbesök innan det är dags för slutgiltig inskrivning på ålderdomshemmet. Men trist är det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.