|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| får väl lämna in den på bmw då är ju garanti så | |
|
Jag bytte listerna på dörrarna fram, och de blev tysta. Därefter började höger bakdörr snabbt utveckla ett gnekande för stt kompensera. ;) "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
| Vilka lister är det som knarrar egentligen. Har en 118 årsm 15 som knarrar jävel redan efter ett par hundra mil. Provade idag med vaselinspray på listerna runt dörrarna men märkte ingen skillnad alls. Listerna är ju ihåliga? Är det inne i listen det knarrar? | |
| På min verkar det vara nå spänningar i rutan för blir tyst när jag har rutan öppen litegrann annars knarrar det . | |
|
På min är det den listen som ligger längst upp mot karossen som har en filtbeläggning. Sen finns en som går runtom i dörröppningen i karossen samt en som går runt om på dörren. De som går runt är tysta. Nr 8 Länk vet ej hur F20 ser ut, men se denna bild Länk Filten blir gärna sliten (eller gummit dåligt/belagt med "fel" sorts smuts) och gummit glider då mot karossen "stegvis" istället för "glider mjukt" vilket ger knarret. Öppnar man då rutan 1 mm avlastar man trycket mot dörrkarmen och det slutar låta. Smörja med gummipflege gör listen "fet" och den glider då utan knarr tills medlet har regnat bort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.