AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.741

Krockat BMW M5 e60 går den att fixa?

Sida 3 av 3
@groggyfroggy

Är det en önskebild du har så att du själv ska ha råd?

110K för en M5 E60 måste vara dagens skämt, var mer realistisk tack!
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Är det bara jag som såg att bilen är reggad i Estland eller vet ni andra som skriver i tråden det också?

Jag tänkte eftersom många som skriver att "försäkringen e dyrare för yngre" (så är det inte i alla länder) eller att "bra att veta reg-nr så man kan akta sig".

Är det inte samma bil som TS har i sin profilbild?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Alla har vi ju olika riskprofiler. Ni skulle se vilka aktier jag köper ;-)

Det positiva i detta är ju att Ni som har en e60/61 M5 med helförsäkring, slapp för ännu en utgift för FB som går direkt i databasen, som gör bilen dyrare att försäkra för alla andra.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Bilen i profilbilden:

E = Espania (Spanien) inte Estland (EST)
Andra bakljus
Andra emblem
Ingen vinge

Osäker men tror att färgen skiljer också solidsvart i profilbilden metallic på den krockande?

Så, nej det är nog inte samma bil som i profilbilden.
Jag är väl medveten om hur försäkringar fungerar andreas_lofgren. Bilens nypris påverkar inte premierna. Det påstod jag aldrig. En 993 turbo och en GT3 hade nästan identisk premie på undertecknad. Det är 10 års skillnad på bilarna. Värdet på en GT3 var dubbelt upp på GT3an vid tidpunkten om det räcker. När en prestandabil som M3 och M5 går ner där ett annat klientel kan köpa dem. Inte sällan personer som inte har råd med försäkringspremier, underhåll och service. Vilket märks på de objekt som kommer ut på marknaden idag. Ägarna har mest brytt sig om att de får mycket prestanda för pengarna. I praktiken skulle de lika gärna kunna köra bilen avställd året runt bara för att försäkringsbolagen är så orättvisa att de kräver 25 000 kr/år. En klick individer gör just det. Ungefär samma mentalitet har en klick som köper en 1000cc sporthoj. Försäkringsbolagen får ändå betala ut pengar även om fordonen varit avställda eller trafikförsäkrade. Modellens statistik hamnar i bottenträsket och givetvis påverkar det seriösa ägares premier negativt. Hade en begagnad Porsche GT3 kostat under 300 000 kr. Då hade dessa bilars premie blivit dyrare. Kanske inte för alla åldersgrupper.

I min jämförelse av ovan nämnda premier kan du utesluta individen. Jag jämförde bilarna på mig själv som försäkringstagare och vid samma tidpunkt.
Mp
25
Mpower m5a
M5 e60 -05
Sälj i delar bara motor är ju värd en hel del många som bygger inför alla gatebil evenemang. Kanske inte färdig iår men väl nästa så sälj den i delar.

gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
på mobile.de finns det idag en M5 e60 för 129000 kr. oprutat privatsäljare.
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Gambler85:

Varför har du bara trafikförsäkring på en Bmw M5???
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

För han e en gambler! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.