|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
I'd say its going to cost 230,000kr. Probably more if the front aluminium sub-frame is damaged. |
|
| Lämna den till kvd ? | |
Iwa.g |
polen hitta en bmw mekaniker delar på skroten blir ´max 25 tusen med allt då de hämtar sina reservdelar från skrotade bilar i england = billigt |
|
OM du beslutar dig för att sälja så skicka gärna ett PM med kontaktuppgifter för vidare diskussion. //AL |
|
| ....så Gambler85.... nu har du fått en massa tips av "folk" som bryr sig om dessa fina bilar.....hur går du vidare...bra för alla som bidragit att få veta, tror jag..... | |
Lasse Karlsson |
Man undrar ju lite runt detta? 1. Hur kan man ens överväga att köra en sån här bil med enbart trafikförsäkring?? 2. Årsmodell, antal mil, Svensksåld osv, eller med andra ord , vad kan bilen va värd? Tror att FB hade löst in denna, o inte reparerat om den varit helförsäkrad! 3. Hur mycket tid o ork är man beredd på att lägga på eget jobb, verkstadsjobb, skaffa reservdelar från skrot osv, osv om man inte vet om man ens någonsin kommer att få en OK bil igen? Känslan är att värdet kanske ligger runt 200.000 o att repkostnad kanske skulle landa på typ 150.000, då är det inte värt det, tycker åtmindstone jag! Själv skulle jag nog, som nån föreslog, försöka kränga bilen som repobjekt eller i delar o sen överväga att skaffa en ny bättre begagnad M5 E60. Dock skulle jag kolla noga med FB innan o försäkra mig om att min ekonomi tål en helförsäkring på den nya bilen!! HA DET! modolasse |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
En schysst V10:a med tillhörande växellåda går väl för närmare 100'. |
|
Hej allihopa ville bara säga tack till alla svar men nu är bilen såld ! |
|
| Va? Hur gick det till? | |
| Såg en svart M5 på en bilbärgares flak här om dagen i en stad i nordvästra Skåne. Tänkte att det kanske var denna bil jag såg. Trådskaparen behöver inte bekräfta att det var samma bil. Kunde inte låta bli att ställa frågan dock. | |
|
Fick du tillbaka vad du gav för bilen? ///Stefan |
|
|
Nummer 1 kanske är att ta reda på vilka skador som finns i hjulupphängning och karossinfästningar samt vad det skulle kost att åtgärda detta. Om det går att bara byta delar eller om det skall riktas och hålla på. Skadorna på framskärm, front, bakre spoiler behöver inte vara astromiskt dyra (köp delar från tyskland, lämna på lack samtidigt som resten lackas), likaså de övriga lackskadorna. Också oklar hur skadat det egentligen är underhuven. En noggrann besiktning av skadorna är A och O tror jag, för att avgöra hur du ska gå vidare. Om du låter en BMW-verkstad göra det brukar de sätta upp ganska mycket eftersom det skal återställas till 100%, har du en liten repa på strålkastaren eller märke i plast under huven som inte syns. t.ex kanske man inte behöver byta det egentligen. |
|
|
Lasse: 1. För att han är 29 år och förmodligen köpt sig den första dyrare prestandabilen i sitt liv och inte insåg vilken försäkringspremie det var frågan om. Ett typiskt fall av att ha köpt för dyr bil. 2. Svårt att säga, men om det är en "vanlig" M5 så kanske 10-12-14 000 mil 3. Inte speciellt mycket jobb. Man är ju liksom inte speciellt beredd att ge sig in i kostnader och jobb om man inte vet om man någonsin kan slutföra det. |
|
Lasse Karlsson |
AlexanderK! Förstår ju jag med att han är ung, första bilen osv, osv! Men förstår ändå inte hur man ens överväger detta`!? Superklantigt är ju ett snällt ord i sammanhanget! o alla har ju ett val i alla lägen, eller hur?? Sen tänkte jag att han kanske kunde flika in lite allmänt om bilen! så kanske tipsen på åtgärd kan bli bättre nyanserade! Det var min tanke! Sen vill jag bara kommentera det ytterst märkliga i att man i stort alltid blir som tillrättavisad i sina kommentarer på detta FORUM!? Det börjar bli sanslöst irriterande!. Oavsett vad man skriver, så kommer det nästan alltid nånting av typen: "Det förstår du väl"! eller " Så här är det" osv! Tror det är många med mig som känner sig som mindre förstående, för att man uttrycker en åsikt! Fortsätt tycka i trådarna, men lägg av med dessa eviga tillrättavisanden! HA DET! modolasse |
|
"Men förstår ändå inte hur man ens överväger detta`!? Superklantigt är ju ett snällt ord i sammanhanget! o alla har ju ett val i alla lägen, eller hur??" Nu vet jag ingenting om denna bilen men måste vi anta att han har köpt en 350 000 kronors mint M5a? Han kanske löste ut den som en skuld från en kompis för 95' och kände att han inte ville lägga 100' på helförsäkring. Eller så var den helförsäkrad men efter ett par timmar på krogen kände han för att köra hem och ville så klart inte skriva det här så han skrev att den var endast trafikförsäkring. Nu tror jag det är så att TS köpte bilen billigt i detta skadade skick men inte hade tillgång till en egen bilskadeverkstad och billiga reservdelar och nu har sålt den vidare till nån som har det. Allt är inte svart på vitt. /Martin |
|
| Kan man försäkra utlandregistrerade bilar hos svenska försäkringsbolag? | |
|
Klart man intealltid helförsäkrar! Vd kan sveriges billigaste M5 E60 gå på våren 2015? 110 kSEK? Billigaste på Blocket idag februari är 190 kSEK, vilket jag anser vara sjukt dyrt. Så säg 110 kSEK för en 17000+ milare. Bor man då i e stad, eller också, är ung, kommer en försäkringspremie säkerligen vara 25000 om året (jag fick 22 lax p min A8...). Vill man betala bilens värde i premier på tre år? Inte jag. Synd på smällen, kör försiktigt med nästa M5 :-) //Grogg |
|
|
Alla är vi olika och har olika syn på risk. Fenomenet att endast trafikförsäkra bilar och motorcyklar med mycket effekt och prestanda är inget ovanligt. Det är antagligen orsaken varför vi ser så pass höga premier på den typen av objekt. Jämförde själv för ett antal år sedan premie på en BMW M3 E46 och Porsche 993 turbo och 997 GT3. M3an var dyrast och turbon och GT3an hade i princip samma premie. Jag tror inte att det är någon skillnad idag när M3an går att köpa för näst intill inga pengar alls. Snarare tvärt om. Det låga priset drar till sig en helt annan typ av köpare. Både turbon och GT3an har aldrig kommit ner i de pengarna och lär aldrig göra det heller. Oavsett hur det ligger till med premiesättningen och orsakerna bakom. En M5 är fortfarande en så pass dyr bil att jag ändå förvånas över att folk väljer att trafikförsäkra dem. Man borde väl åtminstone ha en halvförsäkring som täcker brand och skadegörelse om man nu anser sig vara guds gåva till bilförare där det inte finns någon risk att man själv blir vållande till något eller tvingas väja för något som resulterar i totalkrasch. |
|
|
En bils pris har väldigt lite med försäkringspremien att göra. Det beror på att en invalidiserad förare kostar miljoner i skadekostnader och i jämförelse med det är det struntsamma om bilen kostar 100.000:- eller 250.000:- för försäkringsbolaget. ------- //Lövet |
|
|
Ja du groggyfroggy, nog är du groggy alltid när du säger "Så säg 110 kSEK för en 17000+ milare", det är vad en bilnasare hade bjudit för en bil (utan skador) vid "inköp" gissningsvis, annonspris +50-60´. Skulle tippa att de billigaste går för typ 140-150' idag. Att en bilnasare kan köpa in en billigt då och då från "en stackare" som är i snabbt behov av cash är en annan historia, för de priserna är inte riktigt "marknadsmässiga", dessutom skiter bilnasaren i skicket mer eller mindre, det primära är att tjäna så mycket som möjligt... Skulle man gå efter "gröna listan" tippar jag att din 120D betingar ett värde kring 65-70', sugen på o sälja eller:)? 190´efter sedvanligt prut blir väl typ 170', o är bilen i rimligt skick så tycker jag inte att det är det minsta dyrt egentligen. Gällande bilen i tråden vore det bra att veta regnr, så man vet vilken bil man skall akta sig för, eller åtminstone granska extra noga, för inte kommer det skyltas med att bilen varit smälld när den väl dyker upp till salu om nån månad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.