|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hämtade bilen från hel recond.direkt när jag startade bilen kom detta fel meddelande. har byta allt med airbagen 2011 med styrdon mm. kostade då 10.357 sek nån som vet vad detta kan bero på??? är det nått recond firman ska stå för då inte felet var då jag lämnade in bilen mvh micke | |
| De har inte kommit åt någon kontakt under en av stolarna? | |
|
ska kolla det direkt..återkommer om det var de/tack |
|
|
crli9194 tyvärr var det inte några kabel brott under bilsätena vet inte vart man kolla detta fel?? |
|
| Det räcker med att det blivit för lite ström i batteriet så kan du få detta meddelande och du kan inte släcka airbaglampa själv. | |
|
ok så det kan räcka med återställning bara då eller?mitt batteri är 2 år gammalt 120 ah |
|
|
Vad du än gör så koppla inte ur några sladdar under stolarna medans batteriet är inkopplat! Länk |
|
|
Det kan definitivt hjälpa med en återställning av felkoder. Är det ett riktigt fel så kommer felmeddelandena upp kort därefter igen. "Got this fault the other day after a leather repair shop took my seat out to fix it but left the key in. Anyways took 5 mins to clear out the fault for free. If you ACTUALLY have a problem with the system the fault will come back immediately after you restart the car. " Länk |
|
|
Någon som haft samma problem och då relaterat till batteriet: "I had the same message on my 2010 550i. I took it to the dealer and they said it was a loose battey connecion. Sounds odd, but no issues after that! Tim " Länk |
|
|
Hej. Jag hade samma fel på min e61 som du har och det räckte att jag tog och rengjorde både + och - kabeln på batteriet och även den som går ner igenom golvet på e61. sen nollade jag allt med BMWhat som finns till android och iphone. felet har inte återkommit ännu. Prova detta är tydligen vanligt fel på e61 |
|
|
Det skulle hjälpa dig väldigt mycket om du läste av med en diagnos som klarar BMWs egna koder. Mitt system varnade ibland för , jag läste av det med BMWhat och det var: U60. 93F9 Driver Headrest, Voltage of reserve energy. Hade jag inte kunnat läsa av dessa koder hade jag fått felsöka mig blå i ansiktet. Mitt fel berodde på att en kondensator inte orkade hålla tillräckligt med spänning. |
|
|
Har samma problem. 93f9 zk 18 står det och hittar inte felet. Har provat allt jag kommer på men lampan lyser och felkoden återkommer hela tiden. Sist var det ca 150ggr på 2 dagar enligt inpa Någon som har några idéer ? |
|
| Kan vara sensormattan i stolen som gett upp . | |
|
Här finns en tråd för felkod 93f9, obs läs alla 3 sidorna. Länk Ser dock ut som att man behöver byta airbag styrenhet, som dessutom behöver kodas in. FAF |
|
|
Jag har varit med om 2st e61or som hade kabelbrott i förarstolen till whiplashskyddet, båda hade felkod 93F9 ZK18 / Kopfstuetze Fahrer. Standardstolen och sportstolen fick dock detta först kring 2008, comfortstolen hade det dock redan från start. Vad har du för stolar? |
|
|
Verkar vara lite knepigt, gjorde en sökning här på forumet på 93f9 under 5-serien, verkar vara allt från problem med stolen eller dess kablage, dåligt laddat batteri alternativt dålig batterikabel till interfel(dåliga kondensatorer i airbagstyrenheten. mickenorrk: fick du fram någon riktig felkod?? FAF |
|
|
Jag har comfort stolar och bilen är tillverkad nov -05 Har bytt div kablar till sträckarna och bältes låset. Bytt kondensatorer i styrenheten och även till en ny Box men felet kvarstår. Finns det whiplash skydd i dom här stolarna? Har sett en modell dom skjuter fram nackstödet vid krock men mina har inte det. Finns det sitt sensor i förar stolen också? Brukar det inte vara passager stolen som har det? |
|
| Exakt den felkod och beskrivning som lintus skrev | |
| Finns det "aktive head restraint" i -05 comfort stol? | |
|
ett sätt att få klarhet kan vara att koda bort zk18 (tändkrets 18) i airbagmodulen för att se om felet försvinner, då vet man var man ska börja leta. FAF |
|
| På min 05a som fick just detta problem så var det sensormattan i högerstolen som gett upp. Om man vill lösa det billigt så finns det på Ebay Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.