AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.353

Funderingar kring 320 E46

Sida 2 av 2
Samma här, men samtidigt så är jag en hopplös optimist.. -.-

Det är en -04, uttagen 2004-06, har gått lite grand som tjänstebil i början,(han skickade carfax-report) och det har varit en del handlare med i bilden. Ska se om jag kan lyckas lägga upp bilder på att. Nu vet jag inte riktigt hur det funkar, men räcker det att man anger chassi-nummer för att kunna kolla med verkstad om historik?

Den är dock helt rostfri, och jag har fått ned den till 42k(han ville ha 47k från början) och det utan att ha varit och tittat på bilen..

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, det räcker inte med chassinummer för att få fram historiken - man måste kontakta varje enskild verkstad som bilen har varit inne för service hos, det räcker inte att kontakta enbart en BMW-verkstad eller ens BMW centralt!

Det enda som ev. kan komma fram "centralt" med bara chassinummer, är garantiåtgärder eller liknande.

En hopplös optimist är oftast de som står först i kön för att bli lurade!
Fråga mig inte hur jag vet det...

En "helt rostfri" E46:a som är mer än 10 år gammal och har gått "minst" 15.000 mil, finns nog inte! Jag kan garantera att du hittar rost om du letar (på rätt ställen).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Hmpf, jaa man kanske borde ta och backa på denna affär, känns lite grand som att det är för bra för att vara sant faktiskt..

Länk

Länk

Länk
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Har kollat snabbt på bilden, och det ser misstänkt ut som att vänster framskärm nere vid tröskeln är rostangripen. Även vid baklycktorna.

Min bil: Länk

De
607
Decoy_81

Har du långt till bilen?
Har ju det, vilket är det tråkiga.. Är cirka 3,5h dit bilen finns, så känns som att åker man dit så ska det isåfall bli köp lite grand, såvida det inte finns någon här som bor i krokarna runt Olofström som har lust att ta en kik på den? :D
De
607
Decoy_81

Du kan ju be honom ta kort på dem klassiska ställen där det brukar finnas rost.
Tex dom ställena jag sa plus undersida/innsida dörrar, bagageluckan etc
De
607
Decoy_81

Ligger den på blocket?
Nej, hittade den på sida via facebook.
Skulle höras vid imorgon istället, sa att jag va tvungen att fundera lite på det. :P
Impulsköpa bil har man redan gjort en gång tidigare, och det visade sig inte va det bästa jag gjort.. :P
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

För det priset skall säljaren ta fram bevis på all service som gjorts! "Borttappad" servicebok är dålig signal. Om ingen annan kan titta på bilen åt dig skulle jag leta vidare - det finns alltid, alltid fler bilar.

Matthias
Vart att hoppa detta bilköp, det är lite grand som polarens farsa brukar säga - känns det för bra, då är det nog för bra. ;)
Lär såändå få snurr på T5:an innan man börjar fundera på ny bil, men bara den är igång så lär det nog inte dröja lång stund förens man rullar tyskt igen ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.