|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Liknande tråd? Länk /M Mina bilar: Länk |
|
| Låter som hjärnspöken. | |
| @TP_ Om den kommentaren var till mig så är den mycket intressant då vi är många som upplever dessa problem i bilen fortfarande. Men jag gissar att vi har fått dessa spöken i grupp då...? | |
| Jag fick ordning på mitt, känner ingenting nu. Bilia (Blombergs) på Lidingö skruvade isär avgassystemet och upptäckte lite sot precis vid grenröret, det var en packning som var felmonterad från fabriken. Nu är allt i ordning! Luktar ingenting! | |
|
Hej! Jag har liknande problem med min 530d GT. Märker av det vid minusgrader. Verkar som att det luktar med ju kallare det är. Det luktar riktigt mycket ibland, oftast vid rödljusstopp eller långsammare körning. Skall lämna in den på felsökning imorgon. |
|
|
Lösning: Har haft samma bekymmer som er... letat efter läckage kollat packningar etc etc. Det visar sig att kylarvätska som landar på motorn via läckamde slang eller dylikt luktar precis som avgaser i kupen. Fixade slangen och vips var det borta! Hoppas det hjälper någon. /Julian |
|
| På min bil var det en läckande EGR kyl. Har inte känt av avgaslukterna i kupén sedan denna byttes. | |
|
Hej på er. Har nyss köpt en begagnad F10 530xd med 18k mil på mätaren. Underbar bil förutom att jag likt tidigare skribenter har problem med lukt i kupén som påminner om dieselavgaser. Kommer vid tomgång och långsam körning. Spelar ingen roll om jag nyss startat bilen eller om jag kört 10 mil. Lyfte huven och såg att ungefär vid generatorn är allting helt svart. Kan det ha något samband? Ser ut som någon tömt en svart tonerkasett under huven. Men bara kring generator och lite mitt fram på motorn. Även undersidan av motorkåpan full av svart "pulver" som jag misstänker är sot. Inga synliga oljeläckage. Vad gissar ni på? Vad sitter vid generatorn? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.