|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag la iväg ett 2-veckor pro men frågan är om det blev rätt ändå hahA. Kan varken göra något och det står att jag inte är pro-medlem .. men men, en piss i havet :) |
|
|
Det är bara att köpa ett par nya justerings-pinnar Plocka av lyset sen och kör på i stil med detta: Länk Du har ej facelift lyktorna så som jag fattat det blir det lättare för dig Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Tack för tips och råd ! Får beställa hem ett par sånna pinnar snabbt nu då innan det blir körförbud på den ;) Ingen som är händig och mer tålmodig som kan tänkas hjälpa till ? :) |
|
|
Här finns det justerpinnar på lager i sverige. Länk |
|
|
Är det dessa man ska ha till att greja ? Så jag beställt rätt. Länk |
|
|
Konnekoi, jag har såna Länk (bild 2) om du inte hunnit beställa. Du har dem i brevlådan på måndag isåfall. Special AP-pris ;-) Pm:a mig isåfall Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Har skickat mail till dig Ola via blocket. Fick inte grepp på detta forum om vart man skickar privata meddelanden ;) |
|
|
Tusen tusen tack Ola ! Nu ska jag bara pilla isär bilen och hoppas jag inte tar sönder den istället ..! |
|
|
Hörde på ryktesväg att för en oerfaren person så tar det ca 5-8 timmar / lykta att pilla ihop med nya clips. Är det så förj-vla illa ? Möjligt att de kan ta det för mig som är bristande tålamod men för övrigt är jag skeptisk till att de tar mer än 5 - 8 timmar totalt ? |
|
|
Under "Gör det själv" "mektips" hittar du "Byte justerskruvar strålkastare E39" Köpte plastbitarna på e-bay, reserverade ugnen och bytte domtrasiga plastbitarna. Tog några timmars pyssel men med normalt tålamod så går det bra. |
|
|
Konnekoi har äldre typen, behöver inte värma bort glasen. Ett par timmars jobb max. Mvh Ola |
|
|
Hej igen ! Gissa vad?! Jag greja att fixa lyktorna på 2 timmar (stolt då jag är bagare i vanliga fall) men dock gick den svarta ratten till justeringen sönder 1 cm från "rätt" läge. Där genom så gick inte ena lyktan igwnom då lyset är löst när ratten ej är fast. Någon som vet om det är okey att sänka ljuset manuellt 1 cm och sedan limma ihop biten så bilen blir godkänd ? ;) Enligt besiktningen får de inte ställa in ljuset manuellt då det är exnon-ljus. Förra gången ställde de in det föe mig trots att det var exnon...? förvirrad |
|
|
Konnekoi, bra jobbat bagarn! Bara att limma. Besiktningen bryr sig endast om ljusbilden. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Mitt justerhjul ramlade också loss när jag lagade mina strålkastare. Var bara att trycka tillbaka det med epoxylim, och sen satt det tillräckligt hårt så att man kunde justera :) | |
| Risken finns att man limmar fast rubbet men det är värt de ;) | |
|
Nån som skulle kunna tänka mig att hjälpa mig med detta i Borås / GBG ? Har facelift modellen och den gick inte igenom besiktningen. Båda reflektorerna kastas runt hej vilt inne i glaset när man ruckar på lampan. Jag pröjsar gärna om det e så. Känner att det kommer sluta med nya strålkastarinsatser om jag ger mig på detta själv :) |
|
|
Tjena. Är det samma clips som till mina lampor så får du ett par av mig. Råka beställa hem ett par extra. Fanns det ingen bra länk i tråden om just facelift ? Jag lyckades med mina icke facelift och det var inte så farligt som det verkade. Unna dig lite tid att läsa och försök skulle jag ge för råd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.