AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.998

Bmw 530d -04 tappar effekt vid full gas.

Sida 2 av 2
Känns som att kamaxelgivaren får dåligt med kräm när jag kör startmotorn, har ju bara ett 85aH batteri i bilen. Har inte fått det felet när jag står med batteriladdaren på. Körde disv57, där gnäller den för CAN - FFFF CAN Communication fault, system analysis b6131_60116. Jämnförde railtrycket idag med polarens e61 530d, också mappad. Skiljer knappt någonting. Är dessa bilar gnälliga för klena batterier, även när motorn är igång?
Tänkte på en till sak, när staget till vgt rörde på sig. Så blev det ett gnisslande ljud. Vad tror ni? Är det bara att testa och byta turbon? Känns ju inte som att det är fel på dieselfronten när jag har samma railtryck som i polarens bil.
pa
6
parat
525i -95
tja
jag har precis samma problem som du den orkar inget när ja kommer till 3-4 tusen efter 80km/h typ.. har en kompis som hade ungefär samma på en volvo diesel å han bytte bränslefilter å de va fult av beväxtning pga den jävla skit diesel vi har i landet idag.. De är ju rapsolja i skiten..
Jag ska byta de i helgen så får vi se om de hjälper har du bytt filter..
får den inte tillräckligt med diesel då sänker den ju laddtrtycket så klart..
Ja tror verkligen de öär detta felet..
Har bytt filter ja, ingen skillnad. Detta är något annat.
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
Gnissel kan va ett tecken på att det börjar gå tungt i vnt länkstängerna inuti turbon
Sådär, nu startar bilen som den ska iaf. Visade sig att det var kamaxelgivaren som var dålig. Ett fel borta. Fortfarande problem med att den tappar kraft när man gasar hårt. Känns inte som att det är vgt styrningen. Polaren har fel på det på sin 530d och den beter sig inte likadant samt att den sätter felkod för det.

Filmade Vgt staget på min

Vid gas:

Felsökning med disv57:

pa
6
parat
525i -95
Ja har fått ordning på min nu iallafall. De va dålig diesel. Hällde i dieselboster. Och tankade grön riktig diesel å sota ur i typ 2 mil. Å nu går den som vanligt igen. Aldrig mer rapsolja diesel för mig.
Går fan bet.

Har haft den inne på 9 timmars felsökning på aukt bmw verkstad. Dom gick bet dom också. Tog hem den efter det och bytte till en helt ny turbo, ingen skillnad där heller. Har nu alltså bytt allt laddtrycksväg, turbo, maf, map. Läcktest på spridare gjordes, och dom är som dom ska vara. Upptäckte dock att "svirveln" i luftröret mellan turbo och luftfilter var skadat. Så jag tog bort den nu så att det inte lossar mer skit som åker in i turbon. Är den verkligen så viktig? Någon som har mer tips?

Med vänlig hälsning,. Andreas
Idag kom jag på att när jag byggde mitt tretum några år sen så testade jag bilen en sväng utan lambda sensor, vilket resulterade i att den sota som fan. För när man kopplar ur lambda så tror den väll att den går på luft i stort sett vilket till följd att den matar på en jävla massa bränsle? Testade att koppla ur lambdan idag, inget sot överhuvud taget. Skiten måste väll få dåligt med soppa? Spridare är fräscha som sagt. Vad mer kan krångla på dieselsidan utan att sätta felkod?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.