|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Lapa, det fungerar nog snarare så att någon med koppling till din BMW-handlare, dvs, ägare, säljare, chef, eller väldigt viktigt kund hade behov av fräschare däck till sin X5:a. Man kom då på att man kan ta däcken från demobilen och ge den de lite mer slitna däcken. Inte alls orimligt. Som 50+ skriver så känns det i stort sett troligare än att däck tar slut på 1000 mil. Förutsatt att man inte kör som en galning. | |
|
Det går inte att jämföra slitaget på däcken på en x1 med en x5. Jag vill bara veta om någon F15-ägare har lite feedback på sina originalmonterade RFT-däck. |
|
|
Nu är inte mina Pirellidäck riktigt slut än. Det är uppemot 50% (3-4mm) kvar på dem. Bilen var körd kanske 400mil när jag tog över och då var det ca 6-7mm kvar. 8-9mm på nya däck. Nä, det är originaldäcken som sitter på! Men det är egentligen inte det som Jag vill diskuttera, inte heller om icke RFT är mycket bättre än RFT. Jag vill bara få lite kommentarer vad andra F15-ägare med samma dimension som jag (315/35 R20 + 275/40 R20) tycker om sina RFT med avseende på slitage, väghållning,buller etc. |
|
| Däck är slut när de är 2 mm = 0 % | |
| Ingen med X5 (20") här? Bara X1/X3? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.