|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
30d, carbonsvart, läderklädsel, M sport, navigation, winter pack, komfortpaket, Lounge pack, tonade rutor, elstolar m.svankstöd, backkamera, park assist, HUD, Aut.baklucka, realtime traffic, DDC, 19" fälgar och kanske något annat!? Hoppas jag inte missat något viktigt?? |
|
|
Har nyligen klarat av första långresan med bilen. Blev en tripp till Smögen. Tycker fortfarande att bilen är mycket stabil på motorvägen. Att t.ex få möte med en långtradare på smal landsväg var helt odramatiskt. Kändes nästan ingenting i bilen. Mycket imponerande! Har läst en del på diverse forum om hur X3:an är mycket vindkänslig, men märkte ingenting av detta. Tvärtom ,tycker den klarar vinden bättre än både min förra Skoda Superb och mina föräldrars MB E-klass. Vet inte om det har att göra med att jag har 17-tums fälgar på ballongdäck. Säljare försökte sälja på mig 18-tum men jag nekade. Hade 225/45-17 på Skodan och det räckte att komma åt en trottoarkant så rök en bit av däcksidan. Hände vid två tillfällen för mig. Så det är härligt med riktiga ballongdäck på denna bil. Vidare är sportstolarna mycket bra. Körpass på 3-4 timmar i sträck var inga som helst problem. |
|
|
Tjena, Kul att känslan består :) Hoppas det inte hänger på vad du kallar ballongdäck för det är jag ingen stor fan av. Angående sportstolarna så tycker jag dom är riktigt sköna, långt bättre än Audis komfortstolar som min rygg inte gillar. Återkommer med rapport någon vecka in i mars. |
|
|
Ballongdäck är det bästa som finns. Jag gör alltid misstaget att köpa bilar som bara ser bra ut med riktigt stora fälgar och jag tror att det har förkortat mitt liv med minst tjugo år. Jag är gråhårig, utsliten, deprimerad och har tinnitus av allt slirande kors och tvärs över vägbanor, av hög ljudnivå, usel dämpning och stressmomentet när man ska över ens den minsta av trösklar eftersom man kantstöter dem även när man tror att det inte ska gå. De funkar dock bättre i resten av Europa där asfalten är tystare och slätare. Min gode far gjorde tvärtom och satte riktiga ballongdäck på sin SUV, och det är det bekvämaste som finns. Sväljer alla ojämnheter, urstabil och går att klättra hur man vill över både kanter i stan som ute i skogen. |
|
| Ja, jag älskar ballongdäck. Tycker X3:an ligger tillräckligt bra i kurvorna med standardhjulen, mycket av väghållningen sitter ju faktiskt i chassit också. För vardagskörning ser jag egentligen bara nackdelar med lågprofildäck. De bullrar, spårar och däcksidorna är mycket känsliga. | |
| Nej vänta, attans. Jag får ju runflat-däck på min beställda X5a...suck, här satt man och såg fram emot att börja åka bekvämt igen. Blir väl att åka på köpa ny uppsättning sommarhjul också, TPMS, programmera eländet...allt var bättre förr | |
|
Har du inte beställt luftfjädring på X5:an? Om så borde det vara bekvämt oavsett däck tänker jag! |
|
| Runflat däcken har utvecklats mycket på senare år. Upplever inte min X3:a som stötig. Den är fast i fjädringen men inte stötig. | |
| Runflat däcken idag är bara bekvämare jämfört med gamla runflat däck. Jämfört med vanliga däck är dom fortfarande mycket sämre när det kommer till komfort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.