|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Epsilon: Har haft mejlkontakt med säljaren till 318 dieseln. Och även pratat med honom idag. Bristerna är att bilen har en liten mjuk buckla på framdörr passagerarsida. Huv och front är av bilfirman han köpte den på, då det hade vart blästrat av stenskott. En liten nyans av ljusare kunde märkas på framskärmarna i kontrast mot huv och front. Små repor på kofångare bak ifrån lastutrymmet. Från i och urlastning troligen. I övrigt skulle bilen vara fräsch och gått 15400mil. En smärre nackdel är att bilen står på kredit. Wasa kredit. Skulden som var kvar skulle ej överstiga köppriset och handlingar med avtalsnummer och aktuell skuld skulle visas upp vid visning. Förslaget från säljaren är att via bankdosa betala krediten och resterande till honom. Att vi skriver in detta i köpeavtalet. Har aldrig köpt bil tidigare av någon där bilen haft kredit. Någon annan som har erfarenhet av detta och om detta förfarande vid affär låter rimligt? Länk Regnr: LGT033 |
|
| Jag har både köpt och sålt bil med kredit, samtliga tillfällen har jag gjort upp affären på banken. Går säkert att lösa med dosa, men jag är lite gammaldags där. | |
|
Robert Lundberg: Skrev du in något specifikt i köpekontraktet att du löst krediten? |
|
| Nej, det gjorde jag inte mer än hur transaktionen gått till. Banken ringer kreditbolaget och får aktuell skuld, betalar in den och överlämnar kvittot på insättningen. Vardagssyssla för en bank. | |
|
Bilen köpt och affären har löst sig smidigt. Bilen är finare och mer tight än vad jag väntat. Känns kanonbra! |
|
| Grattis, bilen såg riktigt fin ut. | |
|
Tack Robert! Bilen vart också rekondad, polerad och lackförseglad samt nya vinterdäck under veckan och nya sommardäck. Samt att paret som ägde bilen även gjort mellanservicar med olja på bilen. känns rätt att handla av pedantiska människor. Nu ska jag bara byta olja som "mellanservice" så blir bilen lika fräsch på insida som utsida. Nu ska jag ut och söndagsåka 😊 trevlig helg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.