|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska troligen köpa en BMW 320i -08 med nästan 12000mil på mätaren under veckan. Länk Undrar lite hur man ska värdera denna bil? Verkar finnas en del som ingår i Dynamics paketet men det är inget Dynamics paket. Kanske är sporfjädringen som saknas för att det ska bli det paketet? Tycker bilen verkar fräsch i övrigt, dock saknar den tyvärr drag. Tänkte kunna ge ca 110000kr. Vad tycker ni? | |
|
Nackdelen med Dynamics är ju just sportfjädringen... Bättre då som denna att det är tillval på sportstolar separat istället. Jag letade specifikt efter en 325 med sportstolar men inte Dynamics när jag köpte min E91. (Nu har jag sportfjädring så det räcker i min E87... man KAN ju vilja ha det i en E91 också, men för min del är det bara en nackdel när man fraktar familjen) /Jonas |
|
|
Se där då kanske det är positivt då jag hade tanken att ha den som familjebil. Vart precis hos bilhandlarn och kikade på bilen. Var fin i helhet och det negativa var att det satt sommardäck på som vart slitna fram och inga vinterdäck var med. Gick inte att provköra då det är mycket snö här så vi skulle vänta några dagar. En annan sak som jag hajade till på var att det glappade i serviceboken. Från stämplad på 6600 mil och glapp till 11700 mil då den vart stämplad senast i boken. Hade även varit problem att få bilen att gå jämnt. Hade vart inne 3ggr för rep innan de hade fått den att gå jämnt. |
|
|
Kolla servicen med BMW... kan ju vara servad utan stämpel. Nrä det gäller ojämn gång så har det varit en hel del problem med denna motor N43. Går den bra nu? Ta en rejäl provtur iaf... Dom får väl ordna fram vinterdäck... /Jonas |
|
|
Den har comfortpaket + Exclusive Edition. Inte Dynamic. Jag hade personligen tittat på faceliftade dieslar, 318d eller 320d. |
|
|
Spontant känns den inte som något bra köp. Att den tidigare gått dåligt är inte positivt, vinterdäck kostar nånstans runt 10k om du ska ha vettiga. Då är du uppe på pengar som du kan få roligare bil för. Borde inte vara några problem att hitta en 325 eller faceliftad för de pengarna. Länk Länk Länk ------- //Lövet |
|
|
Ska jag vända mig till en BMW återförsäljare för att kolla med de om de har info i sitt datasystem? Säljaren sa samma sak, att den kan vara servad utan stämpel. Vet faktiskt inte då jag inte kunde starta och köra. Men säljaren sa att den gick bra nu och att de lagt 20k för att lösa problemet. Hade en kund som köpte den men tröttnade 2a gången då den vart inlämnad och fortfarande hade problem. Han lämnade då tillbaka bilen. Tror i övrigt att det är kamkedjan som kuggat över på N43 motorn i vissa fall. Han nämnde ngt om ett tillägg i pris på 7-8k om jag ville ha vinterdäck med. Sa att det kunde jag fixa själv billigare då. Skulle få prova med sommardäck vid bättre väglag. |
|
| Jag hade också gått på en faceliftad diesel. | |
|
Epsilon: Funderat på diesel men kör rätt korta sträckor så undrar om det är lönsamt, vet inte hur intervallerna är på partikelfiltret men har för mig att det kan kosta en slant vid byte? |
|
|
7000 för vinterdäck på fälg är väl ett bra pris förutsatt att det är vettiga däck på alufälg, eller är det plåtfälgar med lågprisdäck handlaren erbjuder? Hursomhelst borde vinterhjulen vara en prutmån, att få dess inluderade i priset eller ännu billigare. Instämmer med föregående talare att det finns många linande bilar att välja på, mer utrustning,annan motor och full servicebok utan problem med motorn. |
|
|
Lövet: 325 an i Lund var mest intressant. Liten bit att åka från Värmland men med lite planering så funkar allt. Den vita hade gått lite långt, iof diesel. Den i götet såg riktigt fräsch ut men med min budget så ligger jag nog närmast 325an för 122k. Spontant blir jag mer motiverad att hitta en annan BMW då ingen i tråden är vidare positiv till denna affär. Känns bättre med input och lättare att släppa taget då jag vart ganska sugen på denna. Får sansa mig :) |
|
|
bmwping: Visst, det är inte så farligt. Men tyckte det spontant kändes som en dålig deal med prishöjningen tack vare att det inte fanns vinterdäck med. Påtalade detta för säljaren att då jag vid framtida försäljning, visar upp serviceboken med ett hack på runt 6000mil så är det inte direkt positivt. |
|
|
Du gör helt rätt som hoppar över den. Om bilen sänks till 99' kanske det är läge att tänka om. Tror inte den kommer bli såld för nuvarande pengar. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Funderade på en tripp till Lund i helgen. Dock sökte jag på Autonova, företaget på 325an du länkade till. Vet inte vad jag ska tänka om firman, men alll reklam som är dålig ger lite kalla fötter. Länk Känns svårt att hitta vettiga bilar till vettig peng och därefter så ska firman vara ok att handla av. Annars så har jag tänkt som du, att om 320´n som avhandlades inledningsvis droppar till 99k kan det vara aktuellt fast det lutar åt NEJ logiskt tänkt :) |
|
|
En kompis har handlat därifrån. Bilen var fin men när torkarmotorn bak gick sönder var de inte intresserade av att hjälpa till. "Normalt slitage" var deras enda reaktion. Sant eller fel, men särskilt hjälpsamma var de inte. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Säljare som inte är serviceminded går bort. Vad tros om denna då? Länk Hur är det med service på partikelfiltret, eller är det underhållsfritt? |
|
|
Partikelfiltret är underhållsfritt så länge bilen körs ordentligt varm i mellanåt. ------- //Lövet |
|
|
Här finns ju en som ser trevlig ut, vet inte om det är för långt bort? Länk |
|
|
Den bilen skulle jag tyvärr vara försiktig inför. Privatimporterad av person som under senaste åren ägt ungefär 4-5st bilar per år som aldrig ägts mer än 2-3 månader. Nån slags bilimportör/handlare är han definitivt. ------- //Lövet |
|
|
Se där! Hade jag helt missat, tur att det finns de som har lite koll här :) |
|
|
Den svarta 318d känns vettig och har helt okej utrustning enligt mig. Förutsätter dock att skick och allt annat är ok. Lite märkligt att bilderna är tagna så att registreringsnumret döljs. Den grå 325:an måste ha legat ute på Blocket bra länge om jag minns rätt. Har för mig att jag såg den när jag tittade på 325:or för över ett år sedan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.