|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag vet inte mycket men en sak kan du lita på och det är att säljarna som ska värdera ditt inbyte inte ger dig många spänn för all utrustning. Sånt är livet för alla. Och då spelar det ingen roll om det är en 520 eller en 550. Lövet, du låter som en skiva som hakat upp sig. Ingen pratade väl om att det skulle löna sig med utrustning? |
Verdi |
CooRe, En 530d faller lite mer än en 520d rent generellt. Så av de där 113 tusen kanske man har kvar 50 tusen efter 3-4 år. Däremot om du köper utrustning för 113 tusen extra utöver vad som är normalt för biltypen så har du definitivt inte kvar 50 tusen. Jag skulle säga max 20 tusen. Alla kommer jämföra din 520 mot andra 520. |
|
BMW har ju denna kampanj, se nedan. Ligger under Tjänstebil och erbjudande. Det ska gå att lägga på utrustning med. Kommer byta bort min F15 då den har sjukt högt förmånsvärde(12kkr). Lite sugen på en Audi A6 Allroad 3.0. BMW 530d xDrive Touring. Business Comfort Edition. BMW 5-serien är full av nytänkande och avancerade funktioner. Chassit av aluminium bidrar till ökad smidighet och kontroll, samtidigt som den låga vikten gör att de kraftfulla motorerna snålar på både bränsle och utsläpp. Extrautrustning: • Parkeringssensorer, fram och bak • Takreling • Klimatautomatik, 2 zons med utökad funktionalitet • Rattvärme • Bluetothförberedelse, Professional, USB anslutning • Automatisk avbländbar innerbakspegel Tekniska data: • 149g CO2/km • 189 kW (258 hk) • 5,7 l/100 km blandad körning • 0 till 100 km/h på 5,9 s Rekommenderat cirkapris: 527.400 kr Erbjudande: 445.900 kr Förmånsvärde: 3.104 kr Beräknat förmånsvärde netto är baserat på 50% marginalskatt. BMW 530d xDrive Touring Business Comfort Edition är en nettoprissatt modell (inkluderar Comfortpaket) och kan ej kombineras med ramavtalsrabatt. Erbjudandet gäller till och med 31 mars 2015. Enskild återförsäljare äger rätt att sätta egna priser. /G |
|
|
Verdi: Då är egentligen alla 520 med tex M-sport felutrustade alltså... Beror på vem som är köpare. Man måste alltid hitta rätt köpare. Dom som jämför mot andra nakna 520 säger man "Hej då" till. Jag är mer tekniknörd än motornörd, så gärna mer utrustning än motor. Särskilt då hoppen mellan motoralternativen är så dyra vid nyköp. Bara motorn är piggare än i min gamla 518i så är jag nöjd ;) |
|
Verdi |
Säger inte att ALL utrustning är dålig. Viss utrustning förväntas även på en 520. Jag pratar om att extrautrusta för 113 tusen MER än vad som kan sägas är normalt. Att försöka sälja en 520 för 60 tusen mer än en "likadan" från samma år som gått lika långt låter sig inte göras om bilen är 3-4 år gammal. Dvs, på en 520d förväntas säkert utrustning för 113 tusen. Kanske mer. Men att lägga på utrustning för uppåt 250-300 tusen är nog en dålig idé. |
|
Med känsla; ja eller så borde du tänka efter innan DU skriver. Tråden handlade ju om förmånsvärdet på en xDrive, och sen jämför folk med förmånsvärdet på en xDrive och då ville jag liksom påminna vad det var tråden handlade om... Du vet, när folk skriver en smiley så ligger det ett visst mått av ironi i det hela... men det brukar inte gå hem hos barn, och uppenbarligen inte hos dig heller? |
|
| Jag vill gärna köpa en som är lite lätt beggad ca 1000-1500mil, då brukar det första värde-tappet vara borta. Får helt enkelt åka och provköra båda, dock så har jag kört ca 3700mil på 3år så man kanske skall ha en billigare bil, 90% är dessutom stadstrafik. | |
| Peugeot 107 eller 108 är billigare alternativ, särskilt när det bara är stadstrafik. Hela bilen kostar vad en nyare BMW har i värdeminskning. När den gått 15000-20 000 mil skrotar man den och köper ny. | |
| Min som är extrautr för 360' ja du vad ska man säga.... :) kul är det iallafall tekniknörd som man är men ingen spargris. | |
| Det är ju inte för att tjäna pengar man väljer dyra bilar :) | |
|
Hej, "BMW 5-serien är full av nytänkande och avancerade funktioner. Chassit av aluminium bidrar till ökad smidighet och kontroll, samtidigt som den låga vikten gör att de kraftfulla motorerna snålar på både bränsle och utsläpp." Den F11 jag hade vägde 2040 kg med förare 100 kg. Har det kommit alu chassie? |
|
| Jag tror det var aluchassi redan då fastEddie. Men ett chassi i aluminium gör inga underverk. En stor bil med hög säkerhet kommer ändå väga mycket. | |
| Har den hög säkerhet? | |
|
Ja Grelle så måste det vara. Tidningarna hade blivit fulla med BMW reklam annars :D Mvh Thomas |
|
| Det tycker jag. En 5-serie från 90-talet har inte samma säkerhetsnivå, men är ändå en stor bil. Viktökningen förklaras delvis av den ökade säkerheten. | |
Verdi |
Varje modell blir ju också något större. Sen är det ju dels säkerhet, men även komfort och utrustning som ökat. Står en gammal Citroen eller nåt från 50/60-talet i mitt garagehus. Den ser ut att vara hälften så bred som de moderna bilarna. Väger säkert nästan ingenting. Men det kommer ju till ett pris. Värdelös prestanda, urdålig säkerhet, obefintlig komfort... |
|
Men charmig Verdi. Charm och känsla. |
|
|
Mycket random funderingar i denna tråd. 1. Du lär inte kunna pruta 50.000 på de annonserna du länkat till. 2. Förmånsvärdet på en 530XD Comfort Edition Touring är 6516:- 3. Förmånsvärdet på en XC60 D5 AWD Automat Black R Buisness Pro... är 5950:- 4. Försäkringen är minst dubbelt så dyr på en 530 Volvon kommer givetvis alltid vara billigare, samt ha ett bättre andrahandsvärde. Förmodligen är det den bil på svenska marknaden som har bäst andrahandsvärde. Det är bara du själv som kan avgöra om det är värt merkostnaden för en 530. Som jag ser det, börjar man jämföra med en Volvo, då är priset och kostnaden en viktig faktor och då går BMWn bort förr eller senare. För egen del är inte XC60 ett alternativ, alldeles för ful, löjligt kort överhäng bak etc. Välj en helt ny XC60 D4 enligt de kampanjer som finns nu. Eller varför inte en XC70? I allt väsentligt en bättre bil än XC60 och du slipper kränga i kurvorna :) |
|
|
jhellstrom: Du kanske borde googla upp några artiklar där BMW och Volvo testats ihop. Jag kan hjälpa dig på traven: Länk "3. Volvo V60 D5 Grundpriset är lägst för Volvo V60 D5 men den blir dyrast att äga. Säkerhetstekniken imponerar och detaljkvaliteten är bra, men når inte riktigt tyskarnas nivå. " Eller var ditt inlägg ironiskt?! Fattar inte. |
|
|
En XC70 kränger bra mycket mer i kurvorna än en XC60. Det enda XC70 gör bättre en en XC60 är att lasta. Så såvida inte stort bagageutrymme är högst prio skulle jag alla dagar i veckan gå på en XC60 som är en klart trevligare bil att köra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.