AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
13.469

Söker info ang denna Z4m.

Sida 1 av 3
Ki
83
Kimme_94
320i E36
Hej! Jag är intresserad av denna z4! Länk Någon som vet något mer om den mer än vad transportstyrelsen visar? Eller någon som vet någon tidigare ägare till den!

All info uppskattas! gärna om firman som säljer också!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Följer man din länk står det att annonsen är borttagen.
Ki
83
Kimme_94
320i E36
Såg de nu jag med! det är iallafall en Interlagosblå med reg CNY198.
en av två på blocket. Om det blir en så pass speciell bil vill man ha lite kött på benen om de finns något att veta om den!
Bilen är ute på annons igen
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Den verkar ha det mesta i utrustningsväg. Hur skicket eller handlaren är vet jag inte. 5 ägare sen 2010 (När den kom till Sverige) är väl ganska normal, beror på hur många av ägarna som är bilhandlare. Sen är det individuellt vad man tycker om vingen och de extra AC Schnitzer-emblemen.

Enligt annonsen har den stora servicen precis blivit gjord, jag antar att det är Insp. II. Kolla så det verkligen är Insp. II, är det Insp. I har dom slarvat med service. Sen står det att det är nya bromsar, är både skivor och klossar bytta är det en fördel. Fråga. Skivorna fram är inte billiga. Sen är det även nya däck och det är ett plus.

Om det ovanför stämmer verkar bilen vara bra rent maskinellt, men bilen har varit ute en längre tid. Anledningen till det kan vara vingen, den är inte vacker, eller så är bilen inte i så bra skick (lack och inredning). Motorutrymmet ser inte ut att ha blivit rengjort på ett bra tag.

Väldigt rolig bil! Åk och kolla.
Ki
83
Kimme_94
320i E36
tack för info! ja vingen måste ju skrotas direkt. kan vara det kanske! får se om de blir en tripp! försäkringen är ju ganska saftig:/
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Försäkringen är dyr på alla motorstarka bilar. Men det är värt det.
Ki
83
Kimme_94
320i E36
Såg nu westersund att du är ju en lycklig ägare av en 06a! uttryck gärna kärleken och vad du tycker om den. Så får jag en ägares perspektiv på saken! vart inne på lemansblå 335a med n54. men är svag för interlagosblå samt dendär bokstaven M..
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
En M är alltid en M. Den är helt underbar att köra, väldigt bra feedback från styrning och motor. Man sitter väldigt lågt/långt bak, det är riktigt bra väghållning i den och bromsarna är väldigt bra också. Ljudet från S54:an är beroendeframkallande (om du har bytt ljuddämpare).

Eftersom den är väldigt låg är det jobbigt att ta sig i och ur om man är gammal, stel eller lång. Samtidigt som det ger en väldigt närvaro att sitta långt bak så är det inte lika roligt vid farthinder/ojämnheter. Om man byter ljuddämpare kan det uppstå ett dånande ljud vid vissa varvtal, men man lär sig undvika dom eller så får man leva med dom. Undvik att köra med sportläge på, den ändrar bara gasresponsen på pedalen (inte i motorn) så den blir helt bedrövlig att köra med i städer. Utan sportläge är gasresponsen linjär och trivsam.

Överlag en helt underbar bil som får mycket uppmärksamhet och är fantastiskt rolig att köra. Om du inte är i behov av en bil med mer än 2 sittplatser ska du definitivt satsa på en Z4:a, du kommer inte att ångra dig.
Ki
83
Kimme_94
320i E36
Man kan ju inte undgå att bli riktigt sugen av det du säger.. men jag får se om ekonomin tillåter.. dubbel så hög försäkring på z4m än 335. i övrigt dyrare på alla andra plan också. men det vore enormt kul och unikt.. dock så har jag inte provkört någon z4.

Sen finns ju faktiskt 3.0Si också. men känner jag mig rätt kommet man sakna effekten ganska snart..
En sak att beakta är också hur långt man brukar köra. Åkte/körde över 150 mil enkel resa söderut i en Z4M roadster från Skåne och det var verkligen ingen behaglig resa. Den är väldigt stötig och fokus är naturligtvis inte på komfort. Har själv en E60 så man är kanske lite bortskämd?

Men motorn är inget annat än fantastisk!
Ki
83
Kimme_94
320i E36
jo det är ju sant.. komforten ör ju inte den bästa. om man jämför med tex e92 som jag är inne på.
däremot så blir den bilen som köps en sommarbil enbart. har en ford focus med dubbla parkeringar nu. så tanken är att om det blir jobb med lång pendling blir det ford. eller om man ska iväg 150 mil! så en bil vid behov kommer stå precis bredvid.

kan någon den ungefära verkliga förbrukningen på z4m? vid lekkörning skiter jag i. men om man ska köra A-B?
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Det är pirrigt varje gång jag ska ut och köra min, trots att jag haft den sedan 2008! Bästa bilen... någonsin!

Instämmer i ACS-vingen, väldigt missprydande. Takfolierad med matt kolfiberlook är den också. Nasty! Går ju att pilla av iofs...

Jag var i tanken att köpa en 335i innan z4:an. De går dock inte att jämföra, det är helt olika biltyper. Z4M är sport, 335 är komfort.

Jag snittar 1,12.
Ki
83
Kimme_94
320i E36
man blir ju sugen av allt ni skriver..

men jag håller med! ACS sakerna måste väck. samt folieringen.

Jag funderar lite med dethär att den är importerad. gör de stor skillnad prismässigt vid försäljning? jämför med de 38 svenska.

Dom har även en carfaxrapport uppe på sidan. där allt ser bra ut. undrar dock ang första händelserna. står något om leverans från USA-Tyskland..

Länk
Alla Z byggs i USA därav transporten :)
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Den är importerad från Tyskland, men var inte orolig över att det. Priserna på Z4M är nu högre i Tyskland än i Sverige!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag brukar snitta ungefär 1,20, sen är Z4 M Coupe en framtida klassiker. Den borde hålla värdet väldigt bra så länge den är i bra skick. Min är importerad från Belgien 2010.
Ki
83
Kimme_94
320i E36
Okej! får ev bli en liten tripp till linköping då!
Försäkringen kommer stå på modern. ang när jag sa att det var dyrt tidigare. Det var för att vi kollade bmw original som brukar ligga bra i pris. den gick på 1.7k där.. idag ringde hon trygghansa där hon har mer saker. fick pris på strax under tusenlappen.. alltså samma som 335. men hur förfan kan de skilja 700 kr i månaden?

ang priset på bilen. anser någon att man ska försöka sig på prutning? och hur mycket isåfall? har mailat ang vinge/bromsar/service osv men inte fått svar ännu.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Folksam är billiga på BMW, tänk på att kolla upp vad avställningsförsäkringen kostar! Folksam är inte billigast om något annat bolag kommer med lockpriser, men deras avställningsförsäkring är mycket billigare. Det är min erfarenhet.
Ki
83
Kimme_94
320i E36
Okej får kolla upp det lite! men vad säger ni ang priset på bilen. den har legat inne sen november. borttagen o inlagd under tiden. så den måstr stått där nu i 3 månader.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Förutsatt att service- och ägarhistorik är bra så tycker jag att den är rimligt prissatt. Det är lite svårt med priser eftersom marknaden är liten när det gäller Z4 M Coupe. Men med tanke på årstiden och hur länge den har stått där går det säkert att pruta 5% iaf, kanske mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.