AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.163

BMWs barnstol, erfarenheter?

Sida 2 av 2
Pa
50
Pat
520i Touring -02
Jag har en rock-a-tot-deluxe som jag använder bakåt vänd i mitten av baksätet. Har ringt och kollat med Britax(tillverkaren) huruvida detta är bra och det är det! Som stol 2 tänker vi köpa deras "two way plus" som också går att ha i mitten bak. Givetvis bakåtvänd. Vill ha prinsen där med tanke på magnetvärden och sidokrocksrisk!!
Ta vara på lillgrejen!

Pat
Fr
1.135
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
När jag köpte min bil ny för snart åtta månader sedan sade jag till om fästöglor för bilbarnstol bak och det ordnade min återförsäljare. Nu kan jag inte svära på att det är en originalprodukt, men passformen verkar vara lite för bra för att vara något annat. Bilen är ju standardutrustad med isofixfästen i stolsryggen bak, men vad jag vet passar dessa endast för framåtvända BMW-originalstolar.
Mi
542
Micke R
328i -98
Ok, tack för tipsen allihop.
Det verkar vara en djungel - alltihop alltså: Barnvagn, Barnstol, Barnsäng etc....

Mvh / Micke R
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Allt som man måste lära sig då man skaffar barn... oj oj oj... och pappersexercisen med förskingringskassan... men ändå gör man det så gärna.
Leendena man får då och då slår känslan i vilken BMW som helst.
Synd att 5 serien är så trång bara.

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
w1.923.telia.com/~u92305739/
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Vill bara påpeka att E39 sedan funkar fint ihop med familj.
Har 2 olika vagnar och bägge går in i bagaget utan att demontera "fälgarna". Barnstolen sitter fint på framåt o bakåt, matkassarna går in och allt "extra" som tydligen alltid ska med. Fast det e klart, blir knopparna 3 eller fler så ere nog dags å byta kärra.

MrMonzen
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Tvillingar = stor vagn... går nog in men det blir bökigt.

Magnus M, BMWcs NORD 4047
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
w1.923.telia.com/~u92305739/
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Vill bara understryka att man leker med barnetsliv om monterar framåtvänd före 18 kg (25kg helst)
Barnet kan bryta nacken vid panikinbromsning!!!!
Jag har en 6 åring o en 7,5 åring så jag har lite erfarenhet

Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Kiiiiiiiiilen; fan, haru bruti nackarna av boysarna!!!
Hi-hi
Robban
7
Köslutet
540iA E-39
Magnus M: Du skall väl få plats med snöskotern också!

bo
42
bowmore
BMW 540ia -94
tsv säjer att vikt längd inte spelar nån roll. 4 år ska barnen vara innan dom kan sitta frammåt ! för att nacken inte e stark nog innan....

Tangentbordet är lite svårstyrt, men jag tror att jag har alt under ctrl.
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
TSV säger och TSV säger, min erfarenhet är att i en E39 får man inte plats med en normallång 3-åring i baklänges läge om han/hon inte går med på att sitta med benen dubbelvikta. Detta om man har ett barn till, yngre, som kräver baklänges barnstol. Hur man än gör så blir det inget kvar för fötterna för den äldre stackarn.

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.