AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.846

M3 eller Audi TT ?

Sida 6 av 6
Min fru ser skillnad på M3 o andra. E36'or. Sätt henne i en M3 så ser hon skillnad på 3.2 o 3.0 osså. Till vissa andra bilägares förtret. ;-)
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
>Mäkinen

tja s:et i is står väl för sport så det är kanske därför du tycker att den känns sportig? ;-)

0-100 på runt 10s känns ju inte speciellt sportigt hur du än resonerar även om det står ett s på bakluckan, hade jag velat ha en sportbil hade iaf. jag köpt en M3 istället för en is/320.

Du körde väl M5 innan? efter det måste väl allt under 250hk kännas som gammal gumma karaktär på motorn
i vilket fall som helst..

L33t,
Motorkaraktär har väldigt lite med hästkraftsantal att göra. Vill jag ha en sportbil så köper jag en sån. Min BMW är en bekväm vardagsbil med sportig motorkaraktär och bra väghållning och bromsar.
En vridmomentskurva med toppar i de lägre regionerna inbjuder inte direkt till inspirerad körning. Varför tror du Hondas VTEC-maskiner höjs till skyarna?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller helt med Mäkinen, körglädje och hästkrafter hänger inte nödvändigtvis ihop. 318 is är helt klart sportigare i sin motorkaraktär än 320. Oavsett vad 0-100 tider och hästkraftsantal säger. 320 har andra fördelar som komfort mm.
Jag vet att jag inte ska vara här men vad gör ni här som inte har en BMW M3, BMW M5, Alpina, Hartge, Schnitzer?

MVH Black TT
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Diskuterar BMW M3, BMW M5, Alpina, Hartge, Schnitzer...

/Kristian
Ha Ha det har du rätt i...
Men det diskuteras mest 318 och 320 här eller?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Nja, allt som oftast tycker jag att "vi" försöker hålla oss till ämnet men den här tråden spårade ju ur lite....

/Kristian
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Audi TT. Varför är du här och diskuterar Audi TT och framförallt trimmade Audi TTs på ett BMW M3, BMW M5, Alpina, Hartge, Schnitzer forum?
För att diskussionen började med
M3 eller Audi TT?
Så jag försvarade mig och mina Audi vänner för jag visste att diskussionen skulle ge M3:an alla plus och TT alla minus.

MVH Black TT
VW Beetle:

Grattis till ditt val av bil!!!!

Du har valt en "jättegullig" bil, som är byggd på samma bottenplatta som Skoda Felicia och har samma sura 1,8l motor som i VW Passat.

Den tar dig säkert både till "Frissan" och till tygaffären, men du lär knappast komma fram med ett leende på läpparna........

Tjejen behöver dock en liten käck shoppingbil, så hon kan säkert bjuda runt 50000:- för den om den är i bra skick (ej fjun-stylad och träsko-chippad....)

MVH Ingenjören
Ursäkta mig!!
Audi TT: ska det vara, jag blandar alltid ihop Audi TT med VW Beetle........

MVH Ingenjören
Je
14
Jensan
M3 1993
AudiTT: Nu är det faktiskt så att du kan inte dra alla tjejer över en kam, jag har en m3 E36 och kan se skillnad på en m3 och en annan E36.

det finns endel skillnader som e ganska lätta att se. Och jag kan upplysa dig om att det finns bra många killar som har problem att skilja bilarna åt..

man kan nog se det så, som att har du ett intresse för bilar, kan du oftast se skillnaden, och där ligger väl ni killar före oss tjejer, men det e oxå den enda skillnaden mellan oss.

snygg, snabb, farlig...
Ingenjören!

Som VAG-man så måste jag å det grövsta protestera när du påstår att Beetle, eller TT:n, har samma bottenplatta som Felician. Oktavian däremot, den har "samma". Inte för att det gör någon skillnad för dig antagligen, men för oss från den andra skolan så är det stor skillnad. ;-)

/Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.