|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
| Vad skall jag köpa....M3 94-97 eller Audi TT...? | |
|
Ganska olika typer av bilar! Vad är du ute efter? Körglädje? = BMW Design? = TT Räcer? = BMW Långfärdsbil = TT Mvh |
|
|
På detta forum så är naturligtvis en sådan fråga onödig.. Mvh Janne. |
|
|
Måste förstås hålla med föregående talare...*s* *Best Man Wins* |
|
| Vet att det inte är riktigt rätt ställe att ställa den frågan.. | |
|
Allvarligt talat... Båda bilarna har ju sin tjusning, men bäst är om du bildar dig en egen uppfattning! Provkör o ställ frågor! *Best Man Wins* |
|
|
ja du...vill du stå & putsa jämte banan så e ju valet givet..TT |
|
| Audin håller faktiskt inte så hög kvalite som man förväntar sig av just en nyare audi. Den klenare motorn är ju så klart som en mopedmotor jfrt med en m3:a, 225 hkr med quattro är nästan ett måste om du tycker om att köra aktivt. Ut o provkör! =) | |
Henrik535 |
Ska du ha en TT måste du styla den . Den är ruskigt ful original, men kan bli hyfsat fin med lite plast,fälgar osv.Mitt förslag är m3:an, iallafall om du tycker om att köra bilen inte fisa runt. |
|
Heh, ruskigt ful eh? Hehe, jaja. Alla har olika smak vad det gäller utseende. I mitt tycke är TT'n en väldigt fin bil till utseende, och ganska rolig att köra också. Men den känns som en "lekbil" faktiskt. Tittade och provkörde ett par (225 hk) innan B8:an, men ... Faktiskt, skulle nog inte klara av att ha den på längre sträckor (läs: allt skilt från stadskörning) Vart besviken på allt vägljud osv, visserligen inte farligt, men alldeles för mycket på en 2 år gammal bil. Lekbil, inget annat. /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Är det uppmärksamhet på stan du är ute efter så är ju TT:n det självklara valet. Den får folk som inte är intresserade av bilar att vända sig om. Det kommer du aldrig uppleva i en M3. För egen del hade jag förstås valt M3, men jag gillar ju att köra bil och inte åka bakom ratten också. |
|
|
BMW M3 är bra mkt bevkämare än en TT som långfärdsbil. Sjävklart skall du ha en M3 om det inte är en bil till frugan du söker. ;) |
|
|
Tänkte skriva likadant som johann och jag ser nu att fler tänker som jag ;) Mvh Janne. |
|
M3_BMW |
Fulare bil än Audi TT får man nästan inte, nej köp en M3:a. Du ångrar dej nog inte, jag lovar. Vad är livet värdt utan en BMW. |
bmwracer |
köp en m3:a istället för en ihoptryckt bubbla. det är den bästa bil jag ägt iallafall. |
|
Svaret är enkelt. TT är byggd för kvinnor. /Manray/ |
|
|
skulle säga samma de e en fruntimmers bil :-/ |
|
|
Just det, Audi TT är en tjejbil som heller inte är speciellt snygg. Köp en m3:a istället. Mvh Jens |
|
|
Köp M3, inget snack om saken! TT var kanske "ball" när den kom, men nu börjar det krylla av importerade kärror(speciellt många Silvermetallic) och man inser att designen inte är speciellt tidslös. Har redan tröttnat... Däremot har jag ganska nyligen upptäckt hur vacker E36 coupé är. Innan tyckte jag "bara" att den var skitsnygg, men har nu altså höjt betyget ;-) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
redestad |
Valet är lätt! M3!!! TT är en riktig "frisörsbil", eller en tillplattad Beettle om man så vill. Så ni vet. |
|
TTn ser ut som att audi fick slut på pengar under test fasen och svetsade ihop 2 smällda förseriebilar till 1 och fick fram "jönsonligan" designen :) Det är lite olika bilar också. Man kan ju knappast jämnföra m3a med TT i något förutom pris kanske. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.