AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.843

M3 eller Audi TT ?

Sida 4 av 6
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag är ju snabb utan trim. ;)

Jag tror inte han plockar ur mer än vad Kelleners gör men det återstår väl att se.
Jag tror inte att ni fattade vad jag menade från allra första början...

Jag sa att Audi TT är en bil med stor potential!
Och att ni inte får vara så himla märkes kåta att ni inte kan inse att det finns faktiskt mer roliga bilar där ute i den stora världen...

Som sagt jag ska sälja min bil och sen så ska jag troligt viss köpa mig en BMW för jag gillar inte Turbo bilar så värst mycket.

Så vi hörs nog snart igen... Fast den gången så kommer jag att att snacka skit om Audi... =)

MVH Black TT
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
> Och att ni inte får vara så himla märkes kåta att ni inte kan inse att det finns faktiskt mer roliga bilar där ute i den stora världen...

Skulle väl vara Porsche då. :D
Po
64
Porsche Daniel
318is långloppa
324td CSL
520i
Z3 Coupé
Japp!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Audi TT: Hehe jag tror att det inte är så konstigt. Jag tror vi generellt sett inte är så märkeskåta men de flesta verkar inte ha någon förkärlek för tts ;)

Lycka till med BMW köpet!
Jag köpte faktiskt min Audi TT för att jag tänkte ha den som året runt bil men det spårade ju ur rätt snabbt... Men jag ska nog vänta i ett år innan jag köper mig en ny "grym" bil.
Så när M Coupen eller kanske Nya M3:an går ner lite i pris då djävlar ska här byggas...

Hur många här har haft andra bilar än BMW?
Har du det Johann?

MVH Black TT
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Audi TT,

Jag har faktiskt haft en Audi TT som lånebil en månad.

Har haft ett par Golf GTi:er en gång i tiden sen dess har jag bara ägt BMW och Alfa, precis som nu.
Ma
20
Mattias123
M3-01, E46
Har aldrig ägt en M-3 E-36 men däremot 2 st TT-225 HK. Har idag en nyare M-3 som jag är osäker på om man kan gemföra mot den gamla M3an

Däremot får du en extremt rolig bil för lite pengar. 4 W drive, 6 vxl, turbo. Andrahansvärdet är också ganska bra. Hittar du ett bra ex, kan TT vara ett bra alternativ. Däremot bör du chippa bilen för att få riktigt klös, byt även luftfilter!

Eller: ta ett större lån och köp en ny M3a. Du kommer inte att bli besviken....

Lycka till

mvh M
Hur många otrimmade Audis går på under 1:30 i Superstage?

;-)
Jag har en fråga.

Vem bygger BMW M3? Är det inte typ en hus trimmare,
som heter BMW Motorsport? Eller byggs den i en helt vanlig fabrik?

För samma pris som en ny M3 kan du beställa en värsting Audi TT ifrån våran svenska Audi trimmare som slår alla M3:or...

PS: Tro mig jag har kollat up saken.

MVH Black TT
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
För samma pris som en ny M3:a kan man köpa en 800 hkr Supra om man vill men det handlade fortfarande om orginalbilar.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag gick in på audi.com/se och hittade ingen värsting TT som slår alla M3or. Sen gick jag inte på bmw.se och kunde köpa mig en m3a.

BMW Motorsport är ju en del av BMW. Ingen trimmare. Audi har väl sina S bilar. Dock finns väl ingen S TT.
Men AMG är ju en del av Mercedes men det är ändå inte en original bil tycker jag, tycker ni det?

Diskussionen håller på att urarta tycker jag...
Vi ska prata om en sak och det är...

Ska man köpa en Audi TT eller en BMW M3.

Jag säger bara att om man köper en Audi TT så får man en bättre bil om man fixar till den enligt samma koncept som BMW Motorsport gör, fast Audin blir billigare...

MVH Black TT

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle personligen jämnföra AMG mer med Alpina men Mercedes äger ju AMG nu.

Audi TT: Jo det är möjligt att det är möjligt att göra en bil som går snabbare på superstage men frågan är vem som vill göra det. Skulle du personligen välja en sådan bil över en e46 m3?
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Hej TT ska du till Anderstorp på söndag
Jag skulle inte heller trimma en TT för lika mycket pengar som en M3 kostar för jag vet och jag tycker att M3:an är en djävligt grym bil. Men man kan göra det!!!

En Audi TT med allt det vi har pratat om skulle inte bara ta en M3 i superstagen utan även på banan.

MVH Patrik
Hej Lillen

Ja det ska jag nog men min front är på lack så jag ska inte köra med bilen. Men jag tror att det kommer att komma en Blå en Svart och en Gul M Coupe till träffen!!! (MH-GTR)

Jag tror också att www.rattracing.com kommer men vad vet jag.

Lillen kom och titta vet jag...

MVH Patrik
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Synd att du inte kunde köra,får väll ta en dust med den blå Z coupen.Jag ska göra allt för att köra om honom ;)
Mi
542
Micke R
328i -98
Inte för att den här tråden behöver mer bränsle eller för att det finns en sanning i universum - Smaken är olika och ingen tjänar på att jämföra, varekn BMW eller Audi...

Men ändå: Var inte Audi tvugna att bygga en speciell fabrik för TT:na för att kunna bygga om bilarna som alla hade en lyftande bakdel?
Om det stämmer, är det inte ett något tvivelaktigt material att utgå ifrån om man skall bygga en banbil?
Seriöst frågat nu alltså - ingen dissning!

Mvh / Micke R
Det jag fattade ifrån det med bakvingen va.

Folk körde ihjäl sig hela tiden men ingen fattade varför så dom lät några "kända" racerförare test några bilar. Dom kom fram till att bilen lätt kan fara av vägen men bara om man körde den på sin absoluta gräns. dom sa så här "Bilen funkar hur bra som helst tills det släpper men när det väl släpper så släpper det rejält" (Fast på Tyska)

Lillen var bor du? Kom ner till MH-GTR och tjata lite...

MVH Black TT

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.