AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.845

M3 eller Audi TT ?

Sida 3 av 6
Herr Manuel

Jag var och tittade på en M Roadster men jag köpte den inte! Jag tycker faktiskt att din bil är assss grym, men sista jag körde den så fick jag ju inte gasa så jävla mycket …

Jag skulle inte köpa mig en M3:a jag skulle köpa mig en M Coupe för där har man en bil som inte många slår…

Men som sann Audi TT fantast så var jag tvungen att försvara mig!!!

Oj fan fel av mig...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är nog så att 330ic spöar ttn till 100 iaf :)
Herr Audi TT

Eftersom Du är Audi ägare tyckte jag att det var bäst för dig & vänja dig lite försiktigt vid en riktig bil. (läs märke).
Så backa & köra fram inne i garaget var väl en bra början =)
Nästa steg får bli & kör lite sakta på inne gården.
Skämt åsido, det kommer nog fler tillfällen för dig & prova den =)

/Manuel
Kan man bygga in BMW känslan oxå???
Gillar man AUDI får man väl gå till doktorn....;.)

Johan körde 1,06 med framhjuldrift och 265hk okey han har annat chassi och körde på R-däck men ändå...

Och Göran körde på 1,05 med 280hk och Quattro...
Herr MH-GTR

Jag förväntar mig ett helg test på bilen nästa gång du ska på semester... För när jag såg Johan i helgen köra om en M5:a så blev jag som TT ägare stolt!
Han drog även en Corvette på rakan.
Audi TT,

=)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Audi TT,

Är det OK att man går på lunch? ;)

Porsche Daniel svarade åt mig, det var dessutom med passagerare och AC på. :)
Så här skrev TT-R

"Hej !!! nu ni som följt med av mitt bygge de senate 2 åren har ju sett att det till slut går att att åka riktigt fort med en audi TT.Jag körde ju 1.23.6 i superstage nu i fredags med en ganska trasig bil.så en tid runt 1.21-1.22 kommer snart då vi testar igen nu i September,jag körde ju 1.27.6 förra året så i år går det lite snabbare ändå.Vi pratar givetvis om Bilsports superstagebana som referensmall i tid och prestanda.Vi pratar då om tider som de flesta bilar varken Porsche eller Ferrarri kommer i närheten av utan drömmer om,och det med en vanlig gatbil av märket Audi och som har skinnkädsel och stereo med baslåda och fungerande aircondition,man åker runt 7 sekunder snabbare än den nya BMW M3 E46 som har 343hp och detta på en sträcka som är runt 2500 meter.Då börjar man inse att det fanta mig är sula i den lille Audin och att det är en helt fantastisk bil att jobba med och förutsättningarna för att den skall gå fort,oerhört fort saknar nästan motstycke i bilbranchen just nu.Så sug i er som har en sådan bil och inse att den är oerhört snabb bara man kan ratta bilen och gör diverse förbättringar på chassit etc."
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vanlig gatbil är väl årets underdrift? ;)
Nu gör vi så här!!!

Smaken är som baken delad..................

Jag skulle vilja ha en BMW M3 E46 men helst av allt så skulle jag nog vilja ha en M Coupe men om man ska få den lika rå som MH-GTR bilen så får man nog fan jobba... Johann jag tycker att du ska prata lite med MH-GTR för det finns få personer här i Sverige (Även Tysklan) som kan så mycket som han...

Jag tror faktiskt att MH-GTR:s bil kommer vara en av dom snabbaste bilarna på bankörningen nästa år... Inget illa menat Henke…

MVH Black TT
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Dessutom på slicks och det jämförs men en orignal M3 på gatdäck. Visar tydligt vad som är referensen och det är inte TT. ;)

Jag vet att det inte är en gatbil eller jag menar det är den ju... Vad är gatbil för dig?
PS: Det är inte slicks han kör på utan Corsa däck...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Audi TT, ge dig nu!

En bil som man måste modifiera efter köp kan väl inte ses som en färdig produkt!

Jämför inte äpplen och päron. En modifierad TT bör givetvis jämföras med en modifierad M3!

Om man tar en Volvo S40 STCC bil, kommer den att piska de flesta gatbilar som finns på bana.
Slutsatsen enligt ditt sätt att se det skulle då bli att Volvo är bäst! (Det är trots allt en Volvo även om den är kraftigt modifierad.)

Kom inte med argumentet att TT:n är gatreggad eftersom den är modifierad på ett sätt att den är olaglig.
Att den har gått igenom besiktningen är enbart ett resultat av att bilprovningen inte har varit tillräckligt uppmärksamma i det fallet.

Mvh
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Audi TT,

Var det ngt speciellt du hade tänkt att jag skall prata med MH-GTR om?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Visst är en PHs bil en gatbil men vanlig är den inte.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Enligt en mkt säker källa så körde PH med slicks på Superstage.
Om lite trim mm...
Jag vet inte om din bil är original eller vem som trimmar den men jag lovar dig att dom du skickar ner den till han i vinter så kan jag tänka mig att du får tillbaks en bil som få kan slå...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.